Łódzki biznesmen, Stanisław Pamuła, producent m.in. ekologicznych toreb i koszy na śmieci, postanowił sprowadzić z USA samochody o napędzie elektrycznym. Pojawią się w sprzedaży za dwa miesiące. Koszt przejechania kilometra elektrycznym autem to 4-10 gr, podczas gdy napędzanym benzyną oscyluje wokół 35-60 gr.
- To poważny argument, by zamienić tradycyjne auto na elektryczne - podkreśla w rozmowie z dziennikiem "Polska" Stanisław Pamuła. - Kolejny to cena. Najtańszy model będzie można kupić za 15 tys. zł. Pojazdy mają homologację na USA i Europę, są objęte 2-letnią gwarancją, można je kupić na raty lub wydzierżawić.
Volt+ to samochody elektryczne, coraz popularniejsze w USA i właśnie testowane w Izraelu. W Europie, Polska jest jednym z pierwszych krajów, gdzie będzie można je wypróbować. Pojazd rozwija maksymalną prędkość 50 km/h, a jedno ładowanie pozwala pokonać 130 km. Za modele dla czterech pasażerów (Volt+4, Volt+A) trzeba zapłacić blisko 30 tys. zł. Jest też wersja ciężarowa - auto porusza się jednak z niezbyt imponującą prędkością 30 km/h, a jedno ładowanie wystarcza na przejechanie 100 km. - Na ładowanie baterii samochodów ciężarowych trzeba zarezerwować 4-6 godz., osobowych o 2 godz. więcej - informuje Pamuła. - W przypadku osobowych wystarczy podłączyć baterię na 15 min, by przejechać kolejne 30 km. Żywotność baterii szacuje się na 3-5 lat. Nowa bateria kosztuje 3-4 tys. zł. Ceny aut i akcesoriów mogą się zmienić, gdyż są uzależnione od kursu dolara.
Eksperci podkreślają jednak, że samochodu poruszającego się dzięki napędowi elektrycznemu nie można traktować jako w pełni ekologicznego. Musi w końcu korzystać z prądu wytwarzanego przez elektrownie, a te nie są obojętne dla środowiska naturalnego.
Źródło: WNP.pl
Auta elektryczne jadą do Polski
Wszystkie ciekawe tematy nie związane z tematyką CNG
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
Wróć do „Pogadajmy o wszystkim i o niczym”
Przejdź do
- Ważne ogłoszenia
- ↳ Wydarzenia związane z działalnością cng.auto.pl
- ↳ Ważne ogłoszenia i dyskusje o rynku CNG w Polsce
- Samochody osobowe zasilane CNG
- ↳ Fiat
- ↳ Mercedes-Benz
- ↳ Opel
- ↳ Volvo
- ↳ VW - grupa VAG - Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
- ↳ Francuskie | Citroen, Peugeot, Renault
- ↳ Lancia
- ↳ Pozostałe marki
- ↳ Samochody osobowe gazodiesel CNG
- Samochody użytkowe do 3,5t zasilane CNG
- ↳ Fiat
- ↳ Iveco
- ↳ Mercedes-Benz
- ↳ Opel
- ↳ Volkswagen
- ↳ Pozostałe marki
- ↳ Samochody dostawcze gazodiesel CNG
- Samochody użytkowe powyżej 3,5 t zasilane CNG i inne
- ↳ Pojazdy komunikacji miejskiej i autobusy
- ↳ Pojazdy ciężarowe i dostawcze powyżej 3,5 t
- ↳ Pojazdy specjalistyczne
- ↳ Jednoślady na CNG!
- ↳ Samochody ciężarowe i autobusy gazodiesel CNG
- Serwisy CNG, przeglądy i inne problemy techniczne
- ↳ Problemy w użytkowaniu CNG
- ↳ Serwisy specjalizujące się w CNG
- ↳ Legalizacja zbiorników w TDT
- Zbiorniki CNG/LNG
- Sport
- ↳ VW CNG-Powered Scirocco Cup
- ↳ Sporty motorowe
- Stacje CNG
- ↳ Stacje CNG w Polsce
- ↳ Stacje CNG w Europie
- ↳ Przydomowe stacje CNG
- Publikacje na temat CNG
- ↳ Publikacje Gerarda Bartłomiejczyka
- ↳ Publikacje w mediach / internecie
- LNG, wodór, inne paliwa
- ↳ Pojazdy na LNG
- ↳ Stacje LNG
- ↳ Inne paliwa - wodór, elektryczne, itp.
- Społeczność użytkowników CNG
- ↳ Dyskusje i wiadomości ogólne
- ↳ Organizacja techniczna cng.auto.pl
- ↳ Prace naukowe na temat CNG
- ↳ Sprzedam/Kupię/Zamienię
- ↳ Pogadajmy o wszystkim i o niczym
- ↳ Oferty i rabaty dla użytkowników portalu
- Inne wersje językowe | Other language versions
- ↳ English Language Version
- ↳ CNG Stations at Poland
- ↳ Deutschen Version