Pojazd, który nie zatruwa środowiska
2011.03.18

Suzuki Motor Corporation ogłosiło, że zasilany ogniwem paliwowym skuter Suzuki Burgman otrzymał homologację całopojazdową w Unii Europejskiej.
Burgman z ogniwem paliwowym zadebiutował na 41. Salonie Motoryzacyjnym w Tokio w październiku 2009 roku. Od lutego ubiegłego roku Suzuki i brytyjska firma Intelligent Energy, która opracowała system zasilania ogniwem paliwowym dla Burgmana, wspólnie uczestniczą w testach skutera na drogach publicznych, prowadzonych pod egidą agendy brytyjskiego rządu Technology Strategy Board. Testy skutera odbywają się w okolicach Uniwersytetu Loughborough w środkowej Anglii. Wkrótce kolejne egzemplarze Burgmana zostaną włączone do cyklu jazd testowych.
Początkowo musiano uzyskiwać pojedyncze homologacje dla wszystkich egzemplarzy Burgmana, by można było wykorzystać je w testach. Otrzymanie homologacji europejskiej oznacza, że homologacje krajowe nie są już konieczne.
Zasilany ogniwem paliwowym skuter powstał na bazie standardowego Burgmana. Kryje w sobie lekkie, kompaktowe, chłodzone powietrzem ogniwo paliwowe i zbiornik na wodór, umieszczony wewnątrz ramy. Prąd wytwarzany przez ogniwo zasila silnik elektryczny. Emitowana do atmosfery jest jedynie para wodna.
Suzuki zamierza spopularyzować w Europie skutery zasilane ogniwem paliwowym - japońska firma deklaruje, że wodorowy Burgman trafi do masowej produkcji.
Źródło: moto.onet.pl
Polecam pierwszy filmik. Widać na nim, jak kierowca skutera samodzielnie tankuje wodór do pojazdu! Ciekawe, co na to brytyjski odpowiednik naszego TDT
