VW Caddy - krajowy a importowany

Forum poświęcone legalizacji zbiorników CNG w TDT. Ceny legalizacji, problemy, polecane warsztaty.
dave
Posty: 3
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 17:02

VW Caddy - krajowy a importowany

Post autor: dave »

Witajcie. Zamierzam kupić VW Caddy na CNG, ale szczerze mówiąc im więcej dowiaduje się o jakichś dziwnych opłatach tm bardziej się do tego zniechęcam.

Powiedzcie mi proszę jakie są różnice w opłatach dla tych śmiesznych legalizacji testów TDT dla samochodów krajowych, nowych z salonu, a importowanych? Bo w chwili obecnej mam rozbieżne informacje dla różnych pojazdów:

1. Dzwoniłem do jakiejś stacji w Poznaniu (bodajże na Obornickiej) i powiedzieli mi, że dla importowanych samochodów należy przeprowadzić jakieś testy za 250 zł per butla :shock:

2. Dzwoniłem do dealera VW i dowiedziałem się, że oni samochód z salonu wypuszczają z homologacją producenta - i nic mnie więcej nie obchodzi - samochód mam zarejestrowany i gotowy do drogi.

3. Na forum doczytałem też, że jeśli samochód ma butle certyfikatem R110 to mają one 10 letnią gwarancję/homologację producenta i z tego co rozumiem to w normalnym kraju przez 10 lat nic mnie nie powinno obchodzić.

Czy moglibyście mi powiedzieć w którym miejscu mam złe informację i z jakimi butlami wypuszczane są VW Caddy?
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Re: VW Caddy - krajowy a importowany

Post autor: tigercng »

Witam,

1. To prawda. Cena za uzyskanie dokumentu TDT pt. "Decyzja dopuszczająca urządzenie ciśnieniowe do eksploatacji" wynosi od 80 zł do 250 zł za zbiornik. Cennika nie ma, a cena zależy od warsztatu, który przeprowadza inspekcję. Najtaniej jest w Rzeszowie. Ja za swoją Zafirę zapłaciłem 600 zł (4x150) w W-wie. Dopuszczenie jest ważne na 3 lata.

2. To też prawda. Kupując nowy samochód wszelkie koszty związane z rejestracją z reguły pokrywa dealer, w tym koszty uzyskania decyzji TDT z punktu 1.

3. To nie jest prawda. Butle spełniające wymagania R110 mają 20-letni okres eksploatacji i z reguły 4-letni okres między przeglądami. W Polsce skrócono okres międzyprzeglądowy do 3. lat, a dodatkowo wprowadzono tzw. "próbę ciśnieniową" co 10 lat.
Kupując nowy samochód, zbiorniki CNG zaczynają Ciebie obchodzić po 3. latach, gdy musisz uzyskać nową decyzję TDT.

VW Caddy są wypuszczane ze zbiornikami spełniającymi wymagania R110. Obecnie nie wolno produkować w Europie samochodów ze zbiornikami bez R110. No może z wyjątkiem Polski, jeżeli dany zbiornik posiada dopuszczenie TDT :twisted:

Pozdrawiam
dave
Posty: 3
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 17:02

Re: VW Caddy - krajowy a importowany

Post autor: dave »

Dziękuję bardzo za pomoc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Legalizacja zbiorników w TDT”