Gdzie najszybciej,najtaniej i bezproblemowo zrobic dozor tdt

Forum poświęcone legalizacji zbiorników CNG w TDT. Ceny legalizacji, problemy, polecane warsztaty.
mirek.k
Posty: 1
Rejestracja: pt gru 30, 2011 20:03
CNG car: fiat multipla
Lokalizacja: od kolegi

Gdzie najszybciej,najtaniej i bezproblemowo zrobic dozor tdt

Post autor: mirek.k »

witam jestem tu nawy.kupilem auto multipla z cng z 2001 roku.jak bezproblemowo dokonac dozoru butli cng tdt bo chyba taki jest potrzebny mimo,ze auto ma niemiecki wazny TUV to chyba jest taki potrzebny.moze ktos w jakim miescieto mozna zrobic tanio i bezproblemowo.moze ktos ma to przecwiczone. mieszkam w toruniu,ale moge wszedzie pojechac byle bylo ok,dzieki za info
i jeszcze jedno czy zna ktos adres mailowy doproducenta butli tzn firmy faber aby moznz bylo napisac osobiscie prosbe o dokumenty butli.znzm dobrze wloski ale nie wiem do kogo pisac?
m
Ostatnio zmieniony pt gru 30, 2011 22:53 przez mirek.k, łącznie zmieniany 2 razy.
promujcie cng
BIGMARIO
Posty: 348
Rejestracja: sob sty 23, 2010 13:29
CNG car: OPEL ZAFIRA A 1.6 CNG 2004 R.
Lokalizacja: Sosnowiec :)

Post autor: BIGMARIO »

Tak musisz. a koszt to średnio 150 zł za butlę. Masz tu link do TDT z wykazami stacji:
http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcyjna ... nikow.html
A nawiasem poszukaj w postach to znajdziesz gdzie chłopaki robią przeglądy i które warsztaty polecają :!: Zawsze możesz się uśmiechnąć do Admina i moze pomoże :mrgreen:
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez BIGMARIO, łącznie zmieniany 1 raz.
MARIO72
Obrazek
ikac
Posty: 32
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 20:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikac »

Papiery do butli załatwia się przez telefon w Biurze Obsługi Klienta u Fiata. Kiedyś robili to za darmo, teraz podobno trzeba coś zapłacić. Musisz im podać numer nadwozia i numery butli, trzeba ściągać osłonę. Numer butli to mniej więcej coś takiego XX-XXXX-XX
Multipla 1.6 CNG 2003
Leon
Posty: 3
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 21:27
CNG car: Fiat Doblo Cargo Natural Power 2006
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Leon »

Witam.
Fiat Auto Poland załatwia homologacje na butle w cenie 60zł sztuka. Jeżeli instalacja jest fabryczna to prawdopodobnie wystarczy numer vin. Jeśli masz butle R110 to żadne dokumenty od producenta butli nie będą potrzebne. Na chwilę obecną koszt legalizacji butli to wniosek o rejestrację do TDT - 200zł + koszty legalizacji zbiornika to przeciętnie 150zł za butlę. Po trzech latach kolejna legalizacja w cenie 150zł butla a po 10 latach od daty produkcji zbiornika próby ciśnieniowe - koszt ok. 350zł za butlę.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw sty 19, 2012 01:03 przez Leon, łącznie zmieniany 2 razy.
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

Na dzień dzisiejszy, to te 200 zeta za "Czynności wstępne ..." są pobierane tylko w Lublinie. Taka lokalna specyfika :mrgreen:
Rejestracja, a ściślej mówiąc wpisanie do ewidencji, jest bezpłatna.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 2 razy.
Leon
Posty: 3
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 21:27
CNG car: Fiat Doblo Cargo Natural Power 2006
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Leon »

tigercng pisze:Na dzień dzisiejszy, to te 200 zeta za "Czynności wstępne ..." są pobierane tylko w Lublinie. Taka lokalna specyfika :mrgreen:
Rejestracja, a ściślej mówiąc wpisanie do ewidencji, jest bezpłatna.
Sugerujesz, że robią to nielegalnie? Tych 200zł nie pobierają od razu tylko (podobno) przesyłają fakturę pocztą. Przechodziłem przez to niedawno i jeszcze nic mi nie przyszło.
AdamBialas
Posty: 175
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 08:26
CNG car: Fiat Multipla BiPower 1,6
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: AdamBialas »

Skoro można klienta przekonać ,że jego zbiorniki na gaz są tym samym co wielkie cysterny na gaz to dlaczego by nie naciągnąć go jeszcze na dodatkowe koszty , logika jest prosta . Generalnie TDT powinno brać opłaty tylko za roboczogodziny które poświęcili na wykonanie dozoru a nie za dozór jako taki. Jak teraz czytam o jakiś 200 zł za coś + jakieś 35 złoty rocznie za składowanie teczki na półce , to generalnie coraz bardziej jestem przekonany ,że TDT to instytucja to nabijania kabzy a nie do dbania o czyjeś bezpieczeństwo. Jak na Państwowy Podmiot Prawny to cennik opłat ma dość niejednoznaczny a taryfy mieszane , jak na parafiach w kościele katolickim. W mazowieckim tanio możesz wykonać chrzest i namaszczenie ale drogo biorą za śluby a w zachodnio-pomorskim odwrotnie , ponoć najtańsze pogrzeby są na podlasiu ale musisz mieć zaświadczenie o ostatniej spowiedzi umrzyka . I tak samo jest z "kapłanami" TDT (bo jak inaczej nazwać kolesia który zawsze wie od ciebie lepiej co jest ci potrzebne do przeglądu lecz każdy chce coś innego ) a każda parafia TDT ma inne opłaty i inne zasady. Ta kościelna alegoria jest tym bardziej na miejscu , biorąc pod uwagę fakt ,że w Polsce dozór aut na gaz , przypomina akt miłosierdzia ze strony państwa ,a TDT łaskawie pozwoli na użytkowanie butli.
ekobi
Posty: 62
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 11:44
CNG car: Opel Zafira A 1,6 CNG 2005
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ekobi »

Nie porównywałbym beznadziei w instytucji TDT z instytucją Kościoła, z szacunku dla zasług tej drugiej. Faktem jest jednak, że TDT zaprzęgnięte do sprawdzania detalu samochodów z instalacją CNG to przegięcie. Pamiętam jak gdański spec szukał dla mnie czasu pomiędzy wyjazdem na kontrolę stacji benzynowej, a próbą ciśnienia butli czy instalacji na jakiejś grubej budowie. Paranoja.

[ Komentarz dodany przez: tigercng: Pią Sty 20, 2012 13:36 ]
:???: to jeszcze nie jest najgorsza sytuacja. Taki inspektor jest zajęty faktyczną pracą za którą dostaje niemałe pieniądze. Nie będzie więc się z Tobą targował, czy masz zapłacić 200, czy 400 zł za Twoje butle, bo ma inne rzeczy na głowie. Najgorzej jest w tych miejscowościach, gdzie w oczekiwaniu na emeryturę inspektor siedzi na stołku, a raz w tygodniu trafi mu się jeleń z samochodem na CNG. Tam spotkasz się z taką "fantazją" cenową, że włos się jeży na głowie.
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

Leon pisze:Sugerujesz, że robią to nielegalnie?
Nie chciałbym wyciągać tak daleko idących wniosków, nie jestem prawnikiem. Wiem od kolegów którzy niedawno przechodzili tę procedurę w innych miastach, że nikt im rachunku za taką "usługę" nie wystawiał.

Mam też owe lubelskie rachunki przekazane mi przez kolegów. Nazwa usługi na rachunkach: "Czynności przygotowawcze związane z przyjęciem urządzenia pod dozór techniczny". Na rachunkach podana jest podstawa prawna (rozporządzenie MG z dn. 26.11.2010 Dz. U. nr 229, poz 1502), tylko w tym rozporządzeniu nie ma mowy o prawie dozoru technicznego do pobierania opłat za czynności "przygotowawcze", podobnie jak za czynności "w trakcie" czy też "zakończeniowe".
Cała sprawa budzi więc moje wątpliwości.
Rozporządzenie: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0102291502
Znowelizowany cennik: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0112941736

Z drugiej strony dozór dał się poznać jako bardzo specyficzna instytucja. Poszukajcie sobie na YouTube programu Polsat pt. "Państwo w Państwie" omawiającego szkodliwą działalność TDT. Sam też już pisałem kilka razy na ten temat. Wnioski sami wyciągniecie.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 5 razy.
S3ala
Posty: 1
Rejestracja: pt lut 17, 2012 11:50
CNG car: B-klasa NGT 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S3ala »

Witam wszystkich i zaczynam sie powoli załamywać, jesli dobrze zrozumiałem muszę robić co 3 lata legalizacje butli (mam ich 5 w samochodzie) 150 x 5 = 750 zł samochód jest z 2008 roku z fabrycznym gazem CNG wiec n a dobrą sprawę w 2011 powinien miec dokumenty na nowa legalizację a takich nie mam co wiecej 3 dni temu zrobiłem przeglad który zostal wbity do dowodu rej.
Leon
Posty: 3
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 21:27
CNG car: Fiat Doblo Cargo Natural Power 2006
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Leon »

S3ala pisze:Witam wszystkich i zaczynam sie powoli załamywać, jesli dobrze zrozumiałem muszę robić co 3 lata legalizacje butli (mam ich 5 w samochodzie) 150 x 5 = 750 zł samochód jest z 2008 roku z fabrycznym gazem CNG wiec n a dobrą sprawę w 2011 powinien miec dokumenty na nowa legalizację a takich nie mam co wiecej 3 dni temu zrobiłem przeglad który zostal wbity do dowodu rej.
Auto kupione w kraju czy sprowadzone? Instalacja wpisana w dowód? Może to niedopatrzenie diagnosty, bo zazwyczaj przy przeglądzie auta z instalacją CNG diagnosta żąda dokumentów z legalizacją zbiorników od TDT.
cynius
Posty: 29
Rejestracja: pn lis 21, 2011 21:55
CNG car: multipla
Lokalizacja: lublin

Post autor: cynius »

to jest w tej chwili . w sumie gdzies od pazdziernika ze dozor na butle wyglada tak..

samochod sciagniety bez przegladu

1. bez rr100 - proba cisnieniowa z dozorem . koszt w Migazie warszawa 3 butle za 850-1000 zeta wtedy atest na 10 lat . plus co 3 lata taki pseudo dozor organoleptyczny. nie wiem ile bo sie nie pytalem.
robi 4 miejsca w polsce.. migaz warszawa/agrotrak krakow/ w poznaniu cos.. 4 nie znam
2. z r110 - dozor musi wykonac kazdy tdt . nie potrzeba proby cisnieniowej
gosc wlazi pod samochod.. pisze ze r110 to wypelia papiery tez chyba na 10 lub 20 lat to zalezy. i juz
problem - polowa w TDT to (...) i szukaja dziury w calym.
3. butle po 10 latach od produkcji musza miec probe cisnieniowa.. chyba ze jest r110

Po calosci dostaje sie.. 2 popierki do 1 bulti..
i te papierki sie trzyma . na kazdy przeglad techniczny.



Lubelski TDT jest beznadzieja oporocz ludka z biurka po lewej
Nie ma ze sie nie da. A problemy to stwarzaja ludzie.

[ Komentarz dodany przez: tigercng: Wto Mar 13, 2012 19:57 ]
@cynius, proszę o umiar. Wiesz, o czym piszę.
Ostatnio zmieniony wt mar 13, 2012 20:57 przez cynius, łącznie zmieniany 1 raz.
firas
Posty: 71
Rejestracja: czw sty 19, 2012 18:39
CNG car: narazie BRAK
Lokalizacja: się wzioł

Post autor: firas »

cynius, małe niescisłości w twoim opisie:

Samochód sciagnięty bez przeglądu
1. butle bez R110 próba ciśnieniowa np. w Migazie
2. butle z R110 mające więcej niz 10 lat również próba cisnieniowa
2a. butle z R110 młodsze niż 10 lat przegląd tzw. dorażny, czyli tak jak piszesz zczytanie danych z butli i ogledziny zewnetrzne. Dokumenty dostaje sie na 3 lata bądz do osiagniecia przez butle wieku kwalifikującego je do próby ciśnieniowej(zależy co wypada wcześniej).
3. Wszystkie butle po osiągnięciu 10 lat kwalifikuja sie do próby cisnieniowej, chyba ze ich stan zewnetrzny jest opłakany(koledzy z Zafir wiedzą o co chodzi) to nie są do niej dopuszczane.


Co do Lubelskiego TDT to mam odmienne zdanie.
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

firas pisze:Co do Lubelskiego TDT to mam odmienne zdanie.
Po sześciu latach bujania się z problemami dozoru mam podobne zdanie. Podejście zależy od konkretnego inspektora TDT, a nie od lokalizacji oddziału. Takie uogólnienie może być krzywdzące. Przykładowo w Lublinie, podobnie jak koledzy, otrzymałem od inspektora Krzysztofa polskojęzyczną instrukcję Faber do moich butli. Nie wiem wprawdzie po co, bo taka instrukcja przyda się raczej konstruktorowi samochodu, w ostateczności w ASO lub na SKP, ale dostałem.
Wiem też, że w pewnym mieście B. pracuje "inspektor" o takim podejściu do petenta, że szkoda czasu na rozmowę. Lepiej więc jechać do innego miasta zrobić ten dozór.

@cunius i @firas, czy ten podział kompetencyjny w TDT (z R110, bez R110) który opisaliście, to jest jakiś oficjalny? Jeśli tak, to może warto się dowiedzieć coś więcej i opisać to szczegółowo na forum. Z rozmów które odbywam wynika, że sami inspektorzy w TDT nie wiedzą o tym podziale. W rezultacie ci mniej zorientowani wysyłają petentów "na Berdyczów" w poszukiwaniu jakieś zbędnej w całej Europie dokumentacji.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 2 razy.
bighasan
Posty: 2
Rejestracja: sob gru 10, 2011 20:26
CNG car: Volvo V70 BiFuel
Lokalizacja: z pobliska

Post autor: bighasan »

nie mam wbitego w dowód cng i nie chcą mi zrobić przeglądu, poprzedni właściciel nie miał z tym problemu. czy ktoś może mi na priv napisać do którego skp mogę podjechać aby to załatwić :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Legalizacja zbiorników w TDT”