VW GOLF IV kitcar CNG

Dział forum cng.auto.pl, na którym znajdziecie najświeższe informacje ze sportów motorowych, gdzie do napędu pojazdów wykorzystywane jest CNG!
Awatar użytkownika
mateusz86
Posty: 114
Rejestracja: wt gru 04, 2007 11:13

VW GOLF IV kitcar CNG

Post autor: mateusz86 »

Obrazek

Rajd Barbórka 2008: debiut rajdówki na gaz ziemy
opublikowano 08. 12. 2008, Andrzej Karaczun

Podczas Rajdu Barbórka na polskich trasach zadebiutuje samochód zasilany sprężonym gazem ziemnym (CNG).

Obrazek

Volkswagenem Golfem IV kit-car wystartuje w klasie 2 czołowa austriacka załoga Hannes Danzinger i Pia Maria Schirnhofer.

Volkswagen Golf kit-car ma homologację FIA. Austriacka federacja uzupełniła auto o układ zasilania CNG, który otrzymał dodatkową homologację narodową, zezwalającą na montowanie go w każdym samochodzie z silnikiem benzynowym.

CNG nie powoduje specjalnych problemów rozruchowych: wystarczy rozpylić trochę samostartu w sprayu do filtra powietrza i silnik zapala.

Golfy CNG są słabsze od benzynowych.

Inny problem to waga umieszczonych w miejscu tylnego siedzenia kompozytowych zbiorników gazu, które ze względu na zasięg muszą mieć odpowiednią pojemność, ale to dotyczy na równi wszystkich aut z zasilaniem CNG.

Niewątpliwą zaletą są ogromne walory ekologiczne (czyste spaliny!) oraz perfekcyjny poziom bezpieczeństwa układu CNG.

Bezsprzecznie najszybszym austriackim kierowcą wśród startujących samochodami z napędem na jedną oś jest 25-letni Hannes Danzinger. Syn kierowcy rajdowego już jako 14-latek startował regularnie w zawodach kartingowych. Od 2000 r. przesiadł się do rajdówki i za kierownicą kit-cara TDI wywalczył tytuł mistrza Austrii w klasie diesel w 2004 roku.

W sezonie 2008, składającym się z dziewięciu rund mistrzowskich, aż siedem razy wygrał klasę A7, raz był drugi, a raz wyeliminował go defekt.

Austriaccy „gazownicy“ (w tym korzystający z Lancera Evo IX mistrz Manfred Stohl) pomykają żwawo po alpejskich oesach, a sponsorzy z branży gazu ziemnego przywożą na rajdy wycieczki zainteresowanych napędem gazowym potencjalnych klientów.

Tego, że CNG to biznes o wielkiej perspektywie, dowodzi rozwój sieci stacji tankowania. Austria ma obecnie 140 ogólnodostępnych punktów tankowania CNG.

Austriacy ze swą tęsknotą za ekologią i z wrodzonym instynktem innowacyjnym otwierają w rajdach samochodowych nowe perspektywy. Liczą, że także w polskich rajdach znajdą się naśladowcy ich proekologicznych idei.

Źródło: roadlook.pl

---

Obrazek
Rajd Barbórka 2008: CNG potwierdził swoje walory!
opublikowano 15. 12. 2008, Andrzej Karaczun

Golf napędzany gazem ziemnym zajął trzecie miejsce wśród samochodów z napędem na przednia oś podczas 46. rajdu Barbórka - Ogólnopolskiego Kryterium Asów w Warszawie.

Obrazek

Z inicjatywy Gazowni Warszawskiej, Automobilklubu Centrum oraz autoryzowanego stołecznego dealera Volkswagen „Auto Viva”, w 46. Rajdzie Warszawska Barbórka wystartowali Austriacy Hannes Danzinger i Pia Maria Schirnhofer. Załoga teamu CNG Auto jechała Volkswagenem Golfem IV kit-car, zasilanym sprężonym gazem ziemnym (CNG).

- Debiut tego unikatowego samochodu w polskich rajdach służył potwierdzeniu w sportowej rywalizacji wysokiego potencjału auta, napędzanego wyjątkowo ekonomicznym i ekologicznym paliwem CNG. Dynamika, wykazana podczas Warszawskiej Barbórki, w spektakularny sposób potwierdziła, że ekonomia i ekologia znakomicie idą w parze z doskonałymi walorami sportowymi. Płyną z tego dobre perspektywy dla paliwa CNG w naszym kraju – wyjaśnia Robert Pastwa z Gazowni Warszawskiej.

- Marka Volkswagen produkuje samochody osobowe i dostawcze, zasilane CNG. Tych bardzo ekologicznych i ekonomicznych pojazdów na razie jeszcze nie oferujemy w Polsce, ale ufamy, że zaskakująco dobry wynik austriackiej załogi wzbudzi w naszym kraju zainteresowanie pojazdami powszechnego użytku na paliwo CNG – stwierdza Tomasz Niedzielski z autoryzowanego salonu Volkswagen „Auto Viva” w Warszawie.

- Idea zaproszenia aktualnego mistrza Austrii w aucie CNG, powstała w Gazowni Warszawskiej, która promuje od siedmiu lat sprężony gaz ziemny jako paliwo samochodowe. Uznaliśmy, że idealnym miejscem prezentacji auta będzie „Kryterium Karowa” w ramach Rajdu Barbórka 2008. Zawody potwierdziły, że auto na sprężony gaz ziemny to nie żaden ubogi krewny prawdziwej rajdówki, ale samochód o ogromnych walorach wyczynowych. Pomysł był celny, skoro team CNG Auto bez problemu awansował (z drugiego miejsca w swojej klasie, łącznie liczącej 36 załóg) do finałowej trzydziestki, która dostąpiła zaszczytu występu na Karowej. Tam wielotysięczna publiczność mogła na własne oczy sprawdzić, jak znakomitym orężem rajdowym jest auto CNG – mówi prezes Automobilklubu Centrum Witold Prószyński.

- Barbórka to zawody znacznie trudniejsze, niż mogłoby się wydawać. Ten rajd nie wybacza błędów! My tymczasem popełniliśmy błąd w doborze opon, stąd spora strata na pierwszym Żeraniu. Gdyby nie to, byłoby jeszcze lepiej, ale nasz wynik w polskim debiucie i tak przynosi nam dużo satysfakcji. Może przyjedziemy także za rok? – zastanawiają się Hannes Danzinger i Pia Maria Schirnhofer.

- Nie przypuszczałem, że Golf zespołu CNG Auto będzie budzić tak ogromne zainteresowanie. Podczas przejazdów prób sportowych, a także na każdej przerwie serwisowej i przy okolicznościowych postojach nasze auto skupiało uwagę widzów. To oznacza, że dzięki startowi w Warszawskiej Barbórce udało się nam skutecznie zwiększyć zainteresowanie Polaków znakomitym paliwem, jakim jest sprężony gaz ziemny – zauważa Zbigniew Kuchar, koordynator teamu CNG Auto.

Po sześciu próbach sportowych Hannes Danzinger i Pia Maria Schirnhofer zajmowali drugie miejsce w klasie 2 i w pewny sposób awansowali do finałowej trzydziestki, zakwalifikowanej do kryterium ulicy Karowej. Na tej prestiżowej próbie uplasowali się na 11. miejscu. W końcowej klasyfikacji 46. Warszawskiej Barbórki załoga CNG Auto zdobyła drugą lokatę w klasie 2 oraz 18. w punktacji generalnej. Tym samym VW Golf CNG okazał się trzeci w konkurencji aut z napędem przedniej osi, w której rywalizowało blisko 70 samochodów!

- To był dla nas trudny projekt, nad którym pracowaliśmy od dawna, ale wysiłek opłacił się bardzo. Przedsięwzięcie zakończyło się pełnym sukcesem. Ufam, że zaskakująco dobry wynik sportowy Volkswagena Golfa CNG przełoży się na wzrost zainteresowania ze strony Polaków bardzo tanim i czystym paliwem, jakim jest sprężony gaz ziemny. To leży w naszym wspólnym interesie przede wszystkim ekonomicznym, ale także ekologicznym – podsumował 46. Rajd Barbórka Robert Pastwa z Gazowni Warszawskiej.

Źródło: roadlook.pl
Ostatnio zmieniony pt lis 06, 2009 16:00 przez mateusz86, łącznie zmieniany 1 raz.
;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sporty motorowe”