Wärtsilä inwestuje w LNG jako paliwo dla transportu morskiego
22.03.2010
Wärtsilä i Samsung Heavy Industries podpisali list intencyjny w sprawie rozwoju LNG jako paliwa dla statków handlowych.
Wolą koncernu Wärtsilä jest rozwijanie w ramach współpracy zewnętrznej nowych technologii paliwowych będących w stanie sprostać wysokim normom ekologicznym.
Celem współpracy będzie zbadanie możliwości wykorzystania LNG jako paliwa okrętowego. Dzisiaj rynek jest absolutnie zdominowany przez ciężki olej napędowy. Według szacunków Wärtsilä to paliwo nie będzie w stanie spełnić w przyszłości coraz bardziej wyśrubowanych norm ekologicznych. Taka sytuacja pozwoli na otwarcie rynku dla innych paliw, w tym m.in. LNG.
Źródło: vasabladet.fi
Statek zasilany LNG
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
Statek zasilany LNG
Ostatnio zmieniony wt kwie 20, 2010 13:35 przez administrator, łącznie zmieniany 1 raz.
Karol Wieczorek
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
Moldefjord - statek zasilany LNG wyprodukowany przez Gdańską Stocznię 'Remontowa' SA
Gdańska Stocznia 'Remontowa' produkuje ekologiczne promy zasilane LNG (skroplonym gazem ziemnym). Tego typu konstrukcje powstają dla norweskich odbiorców i noszą oznaczenie konstrukcyjne 1994. Jeden z egzemplarzy przeznaczony dla armatora Fjord1 MRF AS zyskał sobie uznanie przemysłu stoczniowego i został laureatem Green Ship Technology Awards, przyznanej 16 marca 2010 roku w ramach 7. edycji konferencji Green Ship Technology Conference ("Ekologicznej Techniki Okrętowej").
Więcej informacji tutaj
---
No i co się okazuje? Jak się chce, to w polskich stoczniach można budować najnowocześniejsze na świecie statki i zdobywać jeszcze za nie nagrody! Gratulacje dla Stoczni Remontowa!
Gdańska Stocznia 'Remontowa' produkuje ekologiczne promy zasilane LNG (skroplonym gazem ziemnym). Tego typu konstrukcje powstają dla norweskich odbiorców i noszą oznaczenie konstrukcyjne 1994. Jeden z egzemplarzy przeznaczony dla armatora Fjord1 MRF AS zyskał sobie uznanie przemysłu stoczniowego i został laureatem Green Ship Technology Awards, przyznanej 16 marca 2010 roku w ramach 7. edycji konferencji Green Ship Technology Conference ("Ekologicznej Techniki Okrętowej").
Więcej informacji tutaj
---
No i co się okazuje? Jak się chce, to w polskich stoczniach można budować najnowocześniejsze na świecie statki i zdobywać jeszcze za nie nagrody! Gratulacje dla Stoczni Remontowa!
Karol Wieczorek
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
Re: Statek zasilany LNG
Zapraszam do obejrzenia kilkuminutowego materiału filmowego poświęconego wykorzystaniu LNG do zasilania statków. Są to promy morskie w Norwegi wyprodukowane w Gdańskiej Stoczni Remontowej.
Karol Wieczorek