RENAULT CLIO II 1,4 8V CNG

Citroen, Peugeot, Renault i wszystkie inne samochody osobowe produkowane we Francji
pansamochodzik
Posty: 15
Rejestracja: wt sie 14, 2007 15:57
Lokalizacja: WiM

RENAULT CLIO II 1,4 8V CNG

Post autor: pansamochodzik »

Już sie przywitałem,a więc spróbuje w tym temacie opisać moją prace z autkiem napędzanym gazem ziemnym.
posiadam reno clio 2000r 1,4 8V z instalacją landi renzo sprowadzone z Francji(110tys km.) gdzie jeżdziło w gaz de france(takie PGNiG chyba).Po sprowadzeniu wielkie kłopoty z legalizacja butli :x .W firmach gdzie chciałem zserwisować instalacje po kupnie autka,powiedziano mi ze nie bedzie jeżdzić z taką instalacją ,bo clio ma plastikowy kolektor i przy tej inst. będzie mi strzelać w kolektorze i go rozwali.Nie posłuchałem i...
przez rok ,bez jakichkolwiek problemów zrobiłem 40 tys km.(służy mi do pracy) .Okazało sie ,ze Francuzi zamontowali w kolektor zawór zabezpieczający przed strzałami ,który odprowadza gazy :idea:
Mieszkam w Olsztynie i mamy stacje tankowania CNG przy gazowni,która wiecznie sie psuje (ostatnio była przez 1miesiąc nie czynna)i wtedy jest problem bo najbliższa jest w Gdańsku 180km ,także za największy problem uważam za krótki czas pracy i za małą ilość stacji.Autko przejeżdza na baku 300-360 km,w zależności od wagi nogi ale w cyklu mieszanym wychodzi ok 10pln na 100km :lol:
dziwie sie ,ze poza Warszawą ,tak mało taxi jeżdzi na tym paliwie przecież to ogromna oszczędność przy dużych przebiegach (mi przez rok zwrócił się koszt kupna samochodu)Z drugiej strony przeraza mnie postępowanie rządzących którzy poprzez jedno ministerstwo(np.ochrony środowiska) dotują inst. CNG,namawiaja na ekologie,ulotki,broszury, a inne ministerstwo(finansów) planuje dowalić akcyzę (od 2008r) :evil: to chore!!!troche sie rozpisałem ale mam wiele spostrzeżeń związanych z CNG ,ale to może przedstawie podczas jakiejś dyskusji :roll:
CIESZE SIE NA POWSTANIE TEGO FORUM,KTÓRE ZAPEWNE POZWOLI NA ZEBRANIE NIEWIELU UŻYTKOWNIKÓW CNG I WYMIANĘ DOŚWIADCZEŃ
administrator
Administrator
Posty: 1583
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
Lokalizacja: Radom

Post autor: administrator »

Wielkie dzięki za podzielenie się informacjami odnośnie eksploatacji. Zapewne pzrydadzą się użytkownikom naszego forum. Jeśli będziesz naprawiał swoje clio napisz, jak to wygląda i jakie sa tego koszty, na pewno również to zainteresuje ludzi.

Faktycznie Gas de France to takie francuskie PGNiGe, które odpowiada za obrót i dystrybucję gazu na terenie Francji. Swojego czasu była nawet mowa o zakupie PGNiGe właśnie przez Gas de France.

Co do akzycy i sieci stacji CNG to jesteśmy dobrej myśli i mamy nadzieję, że te dwie sprawy w najbliższym czasie korzystnie zostaną rozwiązane dla przyszłości CNG w Polsce :)
Karol Wieczorek
VERONA
Posty: 82
Rejestracja: śr sie 22, 2007 11:13
CNG car: Zafira CNG 2006r.
Lokalizacja: Gdańsk ; Trelleborg

Samochody na CNG

Post autor: VERONA »

Witam Wszystkich.Parę słów na temat moich doświadczeńTestowo sprowadziłem 2 samochody z zamontowaną instalacją CNG.Pierwszy to Opel Corsa 1,4 16 V instalacja BRC.
Dostosowałem samochód do polskich wymogów prawnych.Wymiana butli na MILMET Polska z homologacją i wielozawór.Żadnego problemu przy przeglądzie.Jedyny problem to wydział komunikacji i brak wiedzy pani w okienku.Skarga do dyrektora urzędu pomogła.Mam jeden z pierwszych prywatnych dowodów rejestracyjnych z wpisem CNG w Gdańsku.99 % to samochody gazowni.Spalanie Opla na 100 km 6,6 m3 gazu ziemnego x 1,81 zł.Zamontowana butla jest bardzo mała (auto testowe) mieści 5 m3 gazu.Czyli na gazie robię około 70-75 km w cyklu miejskim.Drugie auto dopiero sprowadzone to Ford Focus 1998 roku instalacja Landi.Wstawiłem nową butle Milmetu i drugą Fabera bardzo dużą z homologacją międzynarodową R 110.(bardzo prosta legalizacja w Polsce takiej butli).Pierwsze tankowanie tych butli dopiero za parę dni (kończę formalności)Dlatego na temat osiągów pozwolę sobie napisać później.Jeżeli ktoś potrzebuje informacji na temat legalizacji butli w Polsce, udzielam informacji bezpłatnie 0-501 501 105 lub mail veronagdansk@gmail.com.Zarazem zachęcam do konsultacji ze mną przed zakupem auta sprowadzonego z zamontowaną instalacją CNG,chętnie pomogę z informacją,zarazem paru osobom zaoszczędziłem utratę paru tysięcy złotych.Zachęcam do kupowania aut z instalacją CNG młodszych od roku 2004 (W większości butlę mają juz legalizację międzynarodową R 110 i wystarczy tylko zgłosić się do Dozoru Technicznego.Koszt atestu 1 butli 194 zł.Proszę pamiętać że starszych butli praktycznie nie da się zalegalizować w Polsce(bardzo kosztowny i zupełnie nieopłacalny zabieg).Straciłem dużo kasy na te doświadczenia.Przestrzegam przed handlarzami samochodów którzy wciskają ciemnotę z braku wiedzy.Pozdrawiam Wszystkich aktualnych i przyszłych posiadaczy CNG.Sławek
Sławomir Szymański
0-507 105 930
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

Najlepiej sprowadzać samochody z fabryczną instalacją CNG, konstrukcyjnie przystosowane do butli i spalania CNG. Polecam Opel Zafira CNG i Volvo S60 i V70 Bi-Fuel. Są jeszcze Fiaty, ale to już na własne ryzyko.
pansamochodzik
Posty: 15
Rejestracja: wt sie 14, 2007 15:57
Lokalizacja: WiM

Post autor: pansamochodzik »

gdzie wymieniałeś butle i jaki koszt bo w Olsztynie nie chcieli w ogóle tykać instalacji :cry: Tak dobrze mi sie jeżdzi cliówką ze chciałbym wreszcie doprowadzić wszystko do ładu.W butle wchodzi mi gazu za 32 pln,ale w tamtym roku potrafiłem zalać za 36pln ,nie wiem czemu teraz mniej wchodzi ,czyżby sie zasyfiła?
VERONA
Posty: 82
Rejestracja: śr sie 22, 2007 11:13
CNG car: Zafira CNG 2006r.
Lokalizacja: Gdańsk ; Trelleborg

Post autor: VERONA »

DO "pansamochodzik" i Czytelników forum.

Butle wymieniłem w firmie w Warszawie której to jestem przedstawicielem na terenie Polski północnej.Nie będę robił autoreklamy, dlatego nie podaję nazwy firmy.Napisz parę słów więcej na temat swojego Clio.Z dostępnych wiadomości wnioskuję że jeździsz jeszcze na butlach przywiezionych z samochodem z instalacją.Z obliczeń wynika że tankujesz około 15m3 gazu.Nie masz co się przejmować że tankujesz z drobną różnicą.Ja mam nową butlę i za każdym razem jest inaczej.Różnice są drobiazgowe rzędu 0.2-0.3 m3.
Podaj informację jak przeszedłeś kwestię przeglądu i legalizacji butli,ta wiedza przyda się kolejnym Kupującym.Twoja obiektywna ocena zadowolenia z posiadania auta na CNG jest też interesująca.Aktualne budowanie świadomości CNG w Polsce jest strasznie mozolne.Pozdrawiam Sławek
Sławomir Szymański
0-507 105 930
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

Nie wymieniałem. Wszystkie Zafiry z fabryczną instalacją od połowy 2002 mają butle Faber z homologacją R-110. Pojechałem do Migazu, przyszedł inspektor TDT, wypisał papiery, skasował co jego, i na tym koniec. W dowodzie rejestracyjnym w rubryce, gdzie jest paliwo mam wpisane CNG.
Ostatnio zmieniony pt sty 11, 2008 15:07 przez tigercng, łącznie zmieniany 1 raz.
Sagan
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 27, 2007 02:00

do pansamochodzik

Post autor: Sagan »

ilość metanu jaka się miesci w zbiornikach zależy od temperatury otoczenia - stąd wynikają różnice a nie z jakiś nieprawidłowoście w Twojej instalacji - to że stacje CNG bywaja nieczynne jest nagminne w całej Polsce - przerabiałem to juz w Krakowie i Radomiu - niektórym panom sie po prostu wydaje ze człowiek se tak dla sportu jeździ na metanie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Francuskie | Citroen, Peugeot, Renault”