UŻYWANE | I generacja FL, W 245, 2007 - 2011
Wersja osobowa

Segment: C MPV
>> Szczegółowe informacje techniczne dostępne: tutaj
>> Sprawdź dostępność na Giełdzie pojazdów CNG - kliknij tutaj
---
Relacja ze strony Mercedes-Benz Polska
W nowym modelu Klasy B – B 170 NGT – można teraz dosłownie dodać gazu. Naciskając przycisk na kierownicy wielofunkcyjnej kierowca zmienia napęd z benzynowego na gazowy, także podczas jazdy. To rozwiązanie niesie zarówno korzyści ekonomiczne, jak i ekologiczne: gaz ziemny może być wykorzystywany jako paliwo bez obciążającego środowisko procesu przetwarzania. Ponadto, podczas zasilania silnika gazem emisja CO2 jest o ok. 23% niższa niż podczas zasilania benzyną. 4-cylindrowy silnik benzynowy oferuje zresztą także doskonałe osiągi: 85 kW (116 KM) i moment obrotowy 165 Nm.
(B 170 NGT: zużycie paliwa średnio: gaz ziemny 4,9–5,1 kg/100 km, benzyna 7,3–7,6; emisje CO2 średnio: gaz ziemny 135–139 g/km, benzyna 175–181 g/km)
Źródło: www.mercedes-benz.pl
Największą nowością jest zasilana zarówno benzyną jak i gazem odmiana B170 NGT BlueEFFICIENCY (Natural Gas Technology) bazująca na 116-konnej wersji 170. Przy średnim spalaniu benzyny 7,3 l/100 km i gazu 4,9 kg/100 km jest możliwe przejechanie 1000 kilometrów bez uzupełniania zasobów źródeł napędu. Dodatkowo emicja CO2 spadła do 135g/km, a więc o 17% mniej niż w normalnej B170. Niestety umiejscowienie jednego ze zbiorników pod bagażnikiem (drugi znajduje się z przodu w podłodze pod pasażerem) wymusiło zmiejszenie jego pojemności do 416 litrów.
Źródło: autogaleria.pl

Nie trudno zauważyć, że Mercedes przygotowuje małą ofensywę w ofercie pojazdów zasilanych na CNG. Po oferowanej od dłuższego czasu klasie E 200 NGT przyszła kolej na model typu MPV, jakim jest klasa B. Miejmy nadzieję, że odświeżony model z nową jednostką napędową będzie cieszył się zainteresowaniem.
Po więcej fotek w większej rozdzielczości tego nowego Mercedesa zapraszam do GALERII CNG FORUM.