Wymiana silników DIESEL na CNG lub LPG

sk8malinaa
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 01, 2012 14:16
Lokalizacja: gliwice

Wymiana silników DIESEL na CNG lub LPG

Post autor: sk8malinaa »

Witam,

Na początku chciałbym sie przywitać, gdyż jestem nowy na forum :) Ale przejdźmy do mojego problemu. W temacie jestem kompletnie zielony, ale aktualne ceny benzyny mnie dobijają. Jak wygląda przeróbka Diesla na CNG albo LPG? Czy nie lepiej wymienić cały silnik z diesla na benzyne i potem zamontowac instalacje gazową? Czy może sprzedać dostawczaki z dieslem, i kupić modele z już zamontowaną instalacja? Dodam, iż w mojej flocie znajdują się takie samochody jak Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Fiat Ducato. Wszystkie w dieslu. I teraz jaka droga bedzie lepsza ku oszczędności?

Druga kwestia dotyczy tankowania. Czy mogę przy firmie otworzyć sobie swoją mini stacje benzynową, gdzie będę mógł tankować auta? W obrębie Gliwic ciężko o stacje, która tankuje CNG, a wszystkie auta jeżdżą tylko w obrębie ww. miasta, tak więc taka stacja byłaby dużym ułatwieniem. Tylko jakie to sa koszta?

Bardzo proszę o pomoc, gdyż powoli się gubie w tych wszystkich obliczeniach, i nie wiem co do końca będzie dobrym rozwiazaniem ;/

pozdrawiam
administrator
Administrator
Posty: 1583
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
Lokalizacja: Radom

Post autor: administrator »

Samochody dostawcze.
Co do samochodów dostawczych najlepszym rozwiązaniem będzie zakup pojazdów, które zostały fabrycznie przystosowane do zasilania CNG.

Wykaz dostawczaków w produkcji znajdziesz tutaj: http://cng.auto.pl/pl/pojazdy/dostawcze ... -nowe.html

Wykaz dostawczaków używanych znajdziesz tutaj: http://cng.auto.pl/pl/pojazdy/dostawcze ... ywane.html

Własny punkt tankowania.
Jeśli będziesz posiadał 2-3 samochody wielkości Ducato, wystarczy Ci jedna sprężarka o wydajności 5m3. Do tego może być potrzebny magazyn gazu, co podnosi cenę takiej instalacji.
Jeśli będzie to większa flota konieczne będzie postawienie kompresora o większej wydajności, np. postawienie kolejnej sprężarki 5m3 lub pojedynczego kompresora o wydajności do 20 m3.

Generalnie koszt uruchomienia własnej stacji tankowania CNG o wydajności ok. 60 m3/h to koszt 500 - 600 tys. złotych, zależy on od kilku czynników, m.in. dostępności do gazociągu.
Karol Wieczorek
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

Dołączam się do tego, co pisze Karol.
Fabryczna instalacja CNG jest najlepszym wyborem, także jeśli kupujesz używany samochód.
sk8malinaa
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 01, 2012 14:16
Lokalizacja: gliwice

Post autor: sk8malinaa »

W miejscu, w którym planowałbym tankować swoją "flotę", która obecnie składa się z 3 (jeszcze nie przerobionych na CNG) właśnie Fiatów Ducatoanie, czy musi być dostęp do gazociągu? Posiadam piekarnie, w której piece są zasilane właśnie tego typu gazem. Czy to wystarczy? Bo jak widać dostęp jako taki do gazu jest. Sprawe przerabiania aut, kupowania używanych, bądź kupowania nowych na razie odłożyłbym na dalszy krok, bo cóż mi po autach na CNG, jak nie będę miał gdzie ich tankować. Stąd moje kolejne pytanie. Ile kosztowałby kompresor, oraz podłączenie całej tej instalacji, aby otrzymać gotowy produkt zwany "mini-prywatną stacją CNG". Rozumiecie Panowie o co mi chodzi mam nadzieje. No i jeszcze jaka firma byłaby w stanie podjąć się tego zadania.

pozdrawiam, Bartosz Malinowski
Ostatnio zmieniony pn sty 02, 2012 17:42 przez sk8malinaa, łącznie zmieniany 1 raz.
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

sk8malinaa pisze:W miejscu, w którym planowałbym tankować swoją "flotę", która obecnie składa się z 3 (jeszcze nie przerobionych na CNG) właśnie Fiatów Ducatoanie, czy musi być dostęp do gazociągu? Posiadam piekarnie, w której piece są zasilane właśnie tego typu gazem. Czy to wystarczy? Bo jak widać dostęp jako taki do gazu jest.
To jest bardzo dobre rozwiązanie. Podłączając stację tankowania pod licznik z którego zasilane są piece unikniesz kar za niewykorzystaną bądź przekroczoną moc umowną. Naturalna nierównomierność poboru gazu przez sprężarkę zostanie "utopiona" w dużym zużyciu przez piece.
sk8malinaa pisze:Ile kosztowałby kompresor, oraz podłączenie całej tej instalacji, aby otrzymać gotowy produkt zwany "mini-prywatną stacją CNG". Rozumiecie Panowie o co mi chodzi mam nadzieje. No i jeszcze jaka firma byłaby w stanie podjąć się tego zadania.
Widziałem na alledrogo ofertę na używaną stację Trident (pisownia oryginalna "Trajdent" :smile: ) za 80 tys. zł. Wydajność 19,5 m3/h.
Z twojego regionu w tej branży działają GZOG z Zabrza i NGV Autogas z Krakowa. Poza tym, jeśli interesuje Ciebie ten "Trajdent", spytaj się sprzedającego, kto to może podłączyć. Pewnie kogoś poleci.

Jako kierowcy, a więc Twoi potencjalni Klienci, bardzo namawiamy aby stacja miała możliwość tankowania pojazdów z zewnątrz. Szybciej zwróci się Tobie inwestycja i będziesz miał darmową reklamę.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 1 raz.
BIGMARIO
Posty: 348
Rejestracja: sob sty 23, 2010 13:29
CNG car: OPEL ZAFIRA A 1.6 CNG 2004 R.
Lokalizacja: Sosnowiec :)

Post autor: BIGMARIO »

Zgadzam się z Moim przedmówcom, najlepiej jakbyś namówił pracowników lub znajomych na zakup aut zasilanych CNG a jakbyś jeszcze gaz sprzedawał 1m3 za 2,4-2,5 zł to sam bym go chętnie kupował od Ciebie :mrgreen: ps. tylko z Wa-wy mam za daleko :cry:
MARIO72
Obrazek
Awatar użytkownika
supermajku
Posty: 137
Rejestracja: pt gru 24, 2010 22:54
CNG car: swift 4x4 mk2 lpg
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: supermajku »

uwaga. Natura polaka jest taka, że twoi kierowcy będą się sprzeciwiać. bo gazu nie podbiorą. a bo sie boją etc. a argumenty doczytaj odnośnie tego że cng jest bezpieczniejsze od beny.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez supermajku, łącznie zmieniany 2 razy.
Lepiej zredukować, niż później żałować.
pawelst
Posty: 27
Rejestracja: pt mar 14, 2008 23:10
CNG car: Suzuki Baleno Kombi 1,6 GLX
Lokalizacja: Biecz

Post autor: pawelst »

Witam !
Polecam koledze sk8malinaa stację tankowania CAŁODOBOWĄ w Zabrzu / wg Goggle z centrum Gliwic jest do nich tylko 12 km/.
O wiele tańsze rozwiązanie od budowy własnej stacji.
Wystarczy kupić auta, jeździć i oszczędzać - pieniądze i środowisko.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
supermajku
Posty: 137
Rejestracja: pt gru 24, 2010 22:54
CNG car: swift 4x4 mk2 lpg
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: supermajku »

piekarnia pewnie zużywa bardzo dużo gazu? dla porównania mam taryfe w domu chyba w3 (ogrzewanie + kuchenka) i mnie gaz z kompresora z prądem wychodzi mniej więcej 2zł, a na na stacji2,9zł więc masz ok 30% mniej. i to przy obliczeniach dla zafiry, cena kompresora 10-15 k.

a dla "Piekarza" zwrócić się to powinno po ok 100-200 tys km. a to podziel na 3 auta a może i więcej, w przyszłości. a napewno taki zakład ma gaz zdecydowanie taniej do tego możliwości leasingu odpisu VAT i uwaga gaz do aut odpisze się jako piekarniczy więc obstawiam na oko 2 lata pełnego zwrotu inwestycji. sęk jeden w tym jest. trzeba na dzień dobry wyłożyć na wymianę taboru. ok 160 k i 50 k na sprzęt
owszem leasingi, dotacje (innowacje, ekologia, rozwój, etc) polecam PARP.
CZy się opłaca? Pewnie że się opłaca. pewnie prywatne auta. Pracowników, włascicieli też będą na cng.
PS. widzę napis na aucie. Nasz chleb może być tańszy i lepszy bo jeździmy na CNG. :)
Lepiej zredukować, niż później żałować.
BIGMARIO
Posty: 348
Rejestracja: sob sty 23, 2010 13:29
CNG car: OPEL ZAFIRA A 1.6 CNG 2004 R.
Lokalizacja: Sosnowiec :)

Post autor: BIGMARIO »

Wow, Rewelacja :mrgreen: Masz rację bo jeśli transport jest droższy to odczuwa to zwykły "kowalski" bo gdy zwykły chleb będzie coraz droższy to piekarz będzie go sprzedawał coraz mniej a jak zacznie tracić klientów to zacznie popadać w długi i zwalniać zacznie pracowników by niwelować stratę :twisted: I to jest błędne koło :evil:
MARIO72
Obrazek
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

pawelst pisze:Polecam koledze sk8malinaa stację tankowania CAŁODOBOWĄ w Zabrzu / wg Goggle z centrum Gliwic jest do nich tylko 12 km/.
O wiele tańsze rozwiązanie od budowy własnej stacji.
Wystarczy kupić auta, jeździć i oszczędzać - pieniądze i środowisko.
To trudno tak uogólnić. Wszystko zależy od warunków i kalkulacji.
Z jednej strony 13 km to niedużo. Google podają czas 16 minut, ale to teoria. Sam dojeżdżam 19 km do stacji w W-wie przez ok. 40 minut. Do tego dolicz drugie tyle na powrót.
Dla sk8malinaa to jednak praca, a nie hobby. Samochód ma wozić pieczywo, a nie zajmować się dojazdami, nawet krótkimi, do stacji. To musi rozważyć sam właściciel, co mu się bardziej opłaci.
Z pewnością jednak może zacząć np. od jednego samochodu i tankować go na razie w Zabrzu. Potem, w zależności od efektów, może zadecydować w którym kierunku iść. Po wybudowaniu własnej może traktować Zabrze jako stację zapasową. Awarie się zdarzają, a chleb wozić trzeba.

@supermajku - takie małe firmy z reguły zatrudniają rodzinę i zaufanych ludzi. Problemy z sabotażem (celowym niszczeniem samochodów) są mało prawdopodobne, chociaż wszystko jest możliwe.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 1 raz.
sk8malinaa
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 01, 2012 14:16
Lokalizacja: gliwice

Post autor: sk8malinaa »

Wielkie dzięki za pomoc, coraz bardziej rozjaśniacie mi ten temat :) A co z akcyzą? Powszechnie wiadomym jest, iż paliwo jest nim objęte. A paliwem jest benzyna bezołowiowa, olej napędowy, gaz LPG. A w tym przypadku CNG również. Ja, biorąc go z rury, będę tankował go do swoich samochodów bez akcyzy. Tak więc jak to jest prawnie uregulowane? Przycznam szczerze, że nie chce pakować firmę w kłopoty :)

pozdrawiam
BIGMARIO
Posty: 348
Rejestracja: sob sty 23, 2010 13:29
CNG car: OPEL ZAFIRA A 1.6 CNG 2004 R.
Lokalizacja: Sosnowiec :)

Post autor: BIGMARIO »

Na razie do 2013 R na gaz CNG niema akcyzy :mrgreen: Ale koledzy walczą by to wydłużono do roku 2015. Jeśli będziesz go tankował dla własnej floty to niema problemu bo co innego gdybyś go sprzedawała klientom z zewnątrz !!! Mam nadzieję że nasz moderator rozwieje twoje wątpliwości i rozwinie mój komentarz :mrgreen:
MARIO72
Obrazek
Awatar użytkownika
supermajku
Posty: 137
Rejestracja: pt gru 24, 2010 22:54
CNG car: swift 4x4 mk2 lpg
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: supermajku »

jeżeli inwestycja zacznie sie zwracać w 2 lata to warto!

Jako logistyk: Czy twoja flota jest optymalnie wykorzystana?

Użyj exela i zacznij liczyć! już teraz. nie wykorzystana oszczędność jest stratą nie kosztem.
Ostatnio zmieniony czw sty 05, 2012 12:46 przez supermajku, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej zredukować, niż później żałować.
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

BIGMARIO pisze:co innego gdybyś go sprzedawała klientom z zewnątrz !!!
To nie ma znaczenia, czy tankujesz na własne potrzeby, czy sprzedajesz na zewnątrz. Jeśli jest obowiązek zapłacenia akcyzy, to musisz ją zapłacić. Zapewniam Ciebie, że samochody służbowe Orlenu i Lotosu z pewnością jeżdżą na benzynie z opłaconą akcyzą.
Ponieważ do końca 2013, a mamy nadzieję że jeszcze dłużej, gaz ziemny użyty jako paliwo napędowe jest zwolniony z akcyzy, więc są to rozważania o przyszłości. W związku z szeregiem komplikacji w ściąganiu tej akcyzy mam nadzieję, że będzie to raczej odległa przyszłość. Tym niemniej zasada jest jasna. Akcyza, jeśli zostanie wprowadzona, będzie obowiązywać niezależnie od tego, czy gaz napompujesz do własnych, czy do obcych samochodów. Może jedynie dla domowych sprężarek nie wykorzystywanych w działalności gospodarczej zrobią wyjątek, ze względów czysto praktycznych.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe marki”