Wymiana silników DIESEL na CNG lub LPG

sk8malinaa

Wymiana silników DIESEL na CNG lub LPG

Post autor: sk8malinaa »

Witam,

Na początku chciałbym sie przywitać, gdyż jestem nowy na forum :) Ale przejdźmy do mojego problemu. W temacie jestem kompletnie zielony, ale aktualne ceny benzyny mnie dobijają. Jak wygląda przeróbka Diesla na CNG albo LPG? Czy nie lepiej wymienić cały silnik z diesla na benzyne i potem zamontowac instalacje gazową? Czy może sprzedać dostawczaki z dieslem, i kupić modele z już zamontowaną instalacja? Dodam, iż w mojej flocie znajdują się takie samochody jak Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Fiat Ducato. Wszystkie w dieslu. I teraz jaka droga bedzie lepsza ku oszczędności?

Druga kwestia dotyczy tankowania. Czy mogę przy firmie otworzyć sobie swoją mini stacje benzynową, gdzie będę mógł tankować auta? W obrębie Gliwic ciężko o stacje, która tankuje CNG, a wszystkie auta jeżdżą tylko w obrębie ww. miasta, tak więc taka stacja byłaby dużym ułatwieniem. Tylko jakie to sa koszta?

Bardzo proszę o pomoc, gdyż powoli się gubie w tych wszystkich obliczeniach, i nie wiem co do końca będzie dobrym rozwiazaniem ;/

pozdrawiam
administrator
Administrator

Post autor: administrator »

Samochody dostawcze.
Co do samochodów dostawczych najlepszym rozwiązaniem będzie zakup pojazdów, które zostały fabrycznie przystosowane do zasilania CNG.

Wykaz dostawczaków w produkcji znajdziesz tutaj: http://cng.auto.pl/pl/pojazdy/dostawcze ... -nowe.html

Wykaz dostawczaków używanych znajdziesz tutaj: http://cng.auto.pl/pl/pojazdy/dostawcze ... ywane.html

Własny punkt tankowania.
Jeśli będziesz posiadał 2-3 samochody wielkości Ducato, wystarczy Ci jedna sprężarka o wydajności 5m3. Do tego może być potrzebny magazyn gazu, co podnosi cenę takiej instalacji.
Jeśli będzie to większa flota konieczne będzie postawienie kompresora o większej wydajności, np. postawienie kolejnej sprężarki 5m3 lub pojedynczego kompresora o wydajności do 20 m3.