Stacja CNG - Gdynia, ul. Chwaszczyńska
Witam!!!
Też próbowałem załatwić umowę na tankowanie bezgotówkowę w Gdyni (miałem wcześniej podpisaną umowę na tankowanie jak stacja byla w Gdańsku) i odpuściłem. Tłumaczenia: bo nie jestem "firmą" i nie ma żadnych przywilejów np. "tankowanie w innych godzinach", więc i tak muszę tankować w godzinach otwarcia stacji i mogę wtedy zapłacić gotówką, a z przelewem to kłopot bo ktoś musi wystawiż fakturę i wysłać, a później pilnować płatności, a Pan ja tak mało tannkuje bo średnio ok 150 m^3
Z koniem kopać się nie będę.
Też próbowałem załatwić umowę na tankowanie bezgotówkowę w Gdyni (miałem wcześniej podpisaną umowę na tankowanie jak stacja byla w Gdańsku) i odpuściłem. Tłumaczenia: bo nie jestem "firmą" i nie ma żadnych przywilejów np. "tankowanie w innych godzinach", więc i tak muszę tankować w godzinach otwarcia stacji i mogę wtedy zapłacić gotówką, a z przelewem to kłopot bo ktoś musi wystawiż fakturę i wysłać, a później pilnować płatności, a Pan ja tak mało tannkuje bo średnio ok 150 m^3
Z koniem kopać się nie będę.
Opel Zafira 1,6 CNG
Widzisz, ja akurat mam działalność, więc w rozumowaniu tego "kogoś" mam "+".
Z tego, co zrozumiałem, problem po godzinie 16.00 polega bardziej na obsłudze kasy fiskalnej, niż na kolejce autobusów (szerokie końcówki podłączenia, tankowanie przy osobnych stanowiskach).
Jest karta = jest bezgotówkowo = brak paragonu z kasy fiskalnej.
Pozdrawiam,
Wojtek
Z tego, co zrozumiałem, problem po godzinie 16.00 polega bardziej na obsłudze kasy fiskalnej, niż na kolejce autobusów (szerokie końcówki podłączenia, tankowanie przy osobnych stanowiskach).
Jest karta = jest bezgotówkowo = brak paragonu z kasy fiskalnej.
Pozdrawiam,
Wojtek
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Temat wymagania przez PGNiG od Klienta prowadzenia działalności gospodarczej przy takowaniu na kartę CNG był już wielokrotnie poruszany, np. http://cng.auto.pl/forum/stacja-cng-jas ... 0.htm#4769
Tak sobie ktoś tam prawem kaduka ustalił i do czasu poważnej reformy tej instystucji nic nie możemy zrobić.
Widocznie w PGNiGu te same pieniądze od osoby prywatnej "śmierdzą" a od firmy "pachną".
Pozostaje nam obejść te ustalenia dogadując się z własną lub zaprzyjaźnioną firmą, co z powodzeniem robimy. @shenn - na pewno znajdziesz wśród znajomych kogoś samozatrudnionego.
Muszę jednak przyznać, że podejście do tego restrykcyjnego wymogu zależy od Gazowni. Przykładowo mam zawartą taką Umowę jako osoba prywatna z Gazowniami w Sandomierzu, Bydgoszczy i Wałbrzychu, ale już w Warszawie taka Umowa została mi swojego czasu wymówiona, więc tankuję "na firmę"
Motto: Głową muru nie przebijesz, ale możesz go obejść dookoła
Tak sobie ktoś tam prawem kaduka ustalił i do czasu poważnej reformy tej instystucji nic nie możemy zrobić.
Widocznie w PGNiGu te same pieniądze od osoby prywatnej "śmierdzą" a od firmy "pachną".
Pozostaje nam obejść te ustalenia dogadując się z własną lub zaprzyjaźnioną firmą, co z powodzeniem robimy. @shenn - na pewno znajdziesz wśród znajomych kogoś samozatrudnionego.
Muszę jednak przyznać, że podejście do tego restrykcyjnego wymogu zależy od Gazowni. Przykładowo mam zawartą taką Umowę jako osoba prywatna z Gazowniami w Sandomierzu, Bydgoszczy i Wałbrzychu, ale już w Warszawie taka Umowa została mi swojego czasu wymówiona, więc tankuję "na firmę"
Motto: Głową muru nie przebijesz, ale możesz go obejść dookoła
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 7 razy.
Jak jest z wymogiem uprawnień tankowania samodzielnego?shenn pisze:Pozostaje problem "papierka" aby samodzielnie tankować.
Są stacje gdzie, aby rozpocząć tankowanie, trzeba przyłożyć kartę. Takiej jeszcze nie posiadam. Są stacje, gdzie zatankuje się bez karty (tak było np. w Gdyni na Hutniczej). Nie będę pisał gdzie, ale do tej pory zdarza mi się, że podjeżdżam na stację i sam zaczynam tankowanie nie czekając na obsługę. Oni zazwyczaj wyjrzą i wracają do kanciapy.
Nie na wszystkich stacjach jest wywieszona informacja, że tankuje tylko obsługa. Na pamiętnej Hutniczej była takowa tylko na dystrybutorze LPG, który był obok CNG.
Jeżeli w naszym wspaniałym kraju sam przyczepię pistolet CNG i zatankuję, to kto i co mi może zrobić? Jeżeli przyjeżdża "niemiec" to dla niego naturalne jest, że dystrybutor obsługuje samodzielnie.
Jeśli więc wjadę przez otwartą bramę na stację CNG, do której mam kartę i rozpocznę sam tankowanie po godzinach otwarcia, to ktoś mnie powstrzyma?
-
- Posty: 62
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 11:44
- CNG car: Opel Zafira A 1,6 CNG 2005
- Lokalizacja: Gdynia
Dobre wieści z Gdyni
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Now ... 65544.html
(proszę administrację o wydzielenie/przeniesienie tematu, jeśli to miejsce nie jest najlepsze na tego typu informację)
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Now ... 65544.html
(proszę administrację o wydzielenie/przeniesienie tematu, jeśli to miejsce nie jest najlepsze na tego typu informację)
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
Dzięki za link - zdjęcie autobusów wstawiliśmy już kilka dni temu na naszym fanpage'u na Facebook'u, a widzę że dzisiaj była oficjalna prezentacja autobusów
Wpis jest jak najbardziej na temat, bo dotyczy stacji CNG na Chwaszczyńskiej i tankujących tam autobusów. I takie rozwiązanie jest ok. Chodzi o to, żeby z tematu o danej stacji CNG nie robić dyskusji odnośnie przeciwności losu przy wdrażaniu CNG w Polsce. I na to będę zwracał uwagę
Jeszcze raz podziękowania za uwagę i czujność
Wpis jest jak najbardziej na temat, bo dotyczy stacji CNG na Chwaszczyńskiej i tankujących tam autobusów. I takie rozwiązanie jest ok. Chodzi o to, żeby z tematu o danej stacji CNG nie robić dyskusji odnośnie przeciwności losu przy wdrażaniu CNG w Polsce. I na to będę zwracał uwagę
Jeszcze raz podziękowania za uwagę i czujność
Karol Wieczorek
Re: Stacja CNG - Gdynia, ul. Chwaszczyńska
Jako, że jestem studentem II roku magisterskich na wydziale ekonomicznym UG, uczęszczam na przedmiot do wyboru - "Bezpieczeństwo Energetyczne Polski", na ostatnim wykładzie był prezes PGNiGe i mówił dużo o stacji tankowania CNG w Gdyni. Potwierdził informacje, że stacja ma być rozbudowana. Rozbudowa ruszy we wrześniu i stacja ma być po jej zakończeniu czynna całą dobę . Wybudowane zostaną nowe magazyny CNG i dodatkowe sprężarki do tankowania. Stacja ma być rozbudowa głównie pod autobusy miejskie w Gdyni i przystosowana do ich szybkiego tankowania, ale będą dodatkowe sprężarki dla aut osobowych i dostawczych. Z tego co mówił to zainteresowanie CNG w trójmieście wzrasta. Mówił o firmie dostawczej, która zakupiła samochody Fiata Natural Power i rozwozi nimi towary tankując regularnie na stacji. Zaczęły nawet robić się do kolejki do tankowania, bo kilka samochodów prywatnych / firmowych czeka w kolejce do sprężarki. Ogólnie na wykładzie wspomniał o tym forum, powiedział że powstało forum "pasjonatów CNG" próbujących wywierać naciski w sprawie rozpowszechnienia się tego paliwa. Z takich ciekawszych informacji, które zapamiętałem to przy obecnych magazynach CNG tankowanie autobusu miejskiego zajmuje 15 minut, a po wybudowaniu nowych ten czas ma się zmniejszyć. Wspomniał też o próbach z napędzaniem autobusów etanolem, taka stacja jest w Słupsku i tam jeżdżą takie autobusy. Etanol sprowadzają ze Szwecji i wyszła taka sprawa, że od niego trzeba płacić akcyzę i nie okazało się to tak korzystne jak zakładano. Prezes wspomniał też o kosztach rozbudowy, będzie to kilkaset tysięcy złotych na nowe sprężarki i magazyny.
Na pytanie dlaczego jest tak mało stacji w Polsce, odpowiedział że główną przyczyną są wysokie koszty budowy takiej stacji, a w szczególności zakup sprężarek szybkiego tankowania i budowa magazynów CNG, stacje są głównie tam, gdzie znajdują się autobusy komunikacji miejskiej na CNG. Ogólnie bardzo kompetentny i mądry człowiek, sam z własnej woli propagował CNG wśród studentów.
Na pytanie dlaczego jest tak mało stacji w Polsce, odpowiedział że główną przyczyną są wysokie koszty budowy takiej stacji, a w szczególności zakup sprężarek szybkiego tankowania i budowa magazynów CNG, stacje są głównie tam, gdzie znajdują się autobusy komunikacji miejskiej na CNG. Ogólnie bardzo kompetentny i mądry człowiek, sam z własnej woli propagował CNG wśród studentów.