Odnośnie ceny.
Chodzi o to, żeby stworzyć warunki rozwoju dla CNG nie tylko na stacjach PGNiG. Prywatni inwestorzy będą już patrzeć na to, ile kosztuje obsługa stacji.
Jak widać po obecnym trendzie nie ma perspektyw na otwieranie nowych stacji przez PGNiG. A w przeciągu ostatnich 18 miesięcy zostały otwarte dwie stacje prywatne (Sosnowiec, Zabrze), a kolejna stacja prywatna zostanie oddana do użytku niebawem (Szczecinek).
Koniec samodzielnego tankowania CNG?
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
- hombre77
- Posty: 52
- Rejestracja: sob gru 05, 2009 19:55
- CNG car: FIAT Multipla BiPower
- Lokalizacja: Świętochłowice
Bubel prawny
Dz. U. nr 156 z dnia 15 lipca 2011r. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury
§1 ust.6) po §15 dodaje się §15a w brzmieniu:
"§15a. Osoby napełniające zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w instalacjach zasilania pojazdów i statków żeglugi śródlądowej oraz osoby obsługujące kotły parowozowe powinny posiadać odpowiednie uprawnienia wydane przez TDT, potwierdzające kwalifikacje niezbędne do wykonania tych czynności.";
§3. Osoby napełniające zbiorniki CNG, LNG i wodoru zamontowane w instalacjach zasilania pojazdów i statków żeglugi śródlądowej oraz osoby obsługujące kotły parowozowe muszą uzyskać uprawnienia, o których mowa w §15a rozporządzenia wymienionego w §1, w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
§4. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Czyli obowiązuje od 12 sierpnia 2011, a pracownicy, którzy w chwili wejścia w życie tego rozporządzenia napełniali zbiorniki CNG muszą uzyskać uprawnienia do 12 sierpnia 2012r.
Mam nadzieję, że następny rząd uchyli to rozporządzenie wprowadzone przez lobbującego na rzecz TDT obecnego MI w tym okresie.
§1 ust.6) po §15 dodaje się §15a w brzmieniu:
"§15a. Osoby napełniające zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w instalacjach zasilania pojazdów i statków żeglugi śródlądowej oraz osoby obsługujące kotły parowozowe powinny posiadać odpowiednie uprawnienia wydane przez TDT, potwierdzające kwalifikacje niezbędne do wykonania tych czynności.";
§3. Osoby napełniające zbiorniki CNG, LNG i wodoru zamontowane w instalacjach zasilania pojazdów i statków żeglugi śródlądowej oraz osoby obsługujące kotły parowozowe muszą uzyskać uprawnienia, o których mowa w §15a rozporządzenia wymienionego w §1, w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
§4. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Czyli obowiązuje od 12 sierpnia 2011, a pracownicy, którzy w chwili wejścia w życie tego rozporządzenia napełniali zbiorniki CNG muszą uzyskać uprawnienia do 12 sierpnia 2012r.
Mam nadzieję, że następny rząd uchyli to rozporządzenie wprowadzone przez lobbującego na rzecz TDT obecnego MI w tym okresie.
Ostatnio zmieniony pt maja 11, 2012 10:04 przez hombre77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
Wracamy do tematu! Czekamy na Waszą pomoc!
Samodzielne tankowanie CNG - prosimy o pilne przesyłanie wniosków!
2013.01.08, Portal cng.auto.pl
Portal cng.auto.pl kontynuuje wysiłki na rzecz przywrócenia samodzielnego tankowania CNG na stacjach w Polsce. Trwają właśnie ostateczne prace nad wprowadzeniem samodzielnego tankowania LPG do pojazdów. Niestety, Ministerstwo Gospodarki w swoich działaniach całkowicie pominęło kwestie dotyczące CNG. Dlatego postanowiliśmy wykorzystać instytucje 'konsultacji społecznych' i zwrócić uwagę osób decyzyjnych na ten problem. Pragniemy jako Portal cng.auto.pl złożyć zbiorczy wniosek reprezentujący głos użytkowników pojazdów zasilanych CNG oraz przedsiębiorstw branżowych. Zapraszamy do szybkiego nadsyłania wniosków. Na wypełnione formularze czekamy do 13 stycznia!
Więcej informacji tutaj
Samodzielne tankowanie CNG - prosimy o pilne przesyłanie wniosków!
2013.01.08, Portal cng.auto.pl
Portal cng.auto.pl kontynuuje wysiłki na rzecz przywrócenia samodzielnego tankowania CNG na stacjach w Polsce. Trwają właśnie ostateczne prace nad wprowadzeniem samodzielnego tankowania LPG do pojazdów. Niestety, Ministerstwo Gospodarki w swoich działaniach całkowicie pominęło kwestie dotyczące CNG. Dlatego postanowiliśmy wykorzystać instytucje 'konsultacji społecznych' i zwrócić uwagę osób decyzyjnych na ten problem. Pragniemy jako Portal cng.auto.pl złożyć zbiorczy wniosek reprezentujący głos użytkowników pojazdów zasilanych CNG oraz przedsiębiorstw branżowych. Zapraszamy do szybkiego nadsyłania wniosków. Na wypełnione formularze czekamy do 13 stycznia!
Więcej informacji tutaj
Karol Wieczorek
Re: Koniec samodzielnego tankowania CNG?
CAŁA TAJEMNICA TKWI JAK ZAWSZE W KASIE. CENA "EGZAMINU Z TANKOWANIA C.N.G." TO 150 PLN ZA ŁEB.WSZYSTKO JASNE PANIE I PANOWIE?
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Re: Koniec samodzielnego tankowania CNG?
Gratulujemy odkrycia
Do tego dolicz jeszcze co najmniej 300 zł za kurs.
Do tego dolicz jeszcze co najmniej 300 zł za kurs.
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
Re: Koniec samodzielnego tankowania CNG?
Samodzielne tankowanie CNG. Pobożne życzenia ministerstw a rzeczywisty brak działań
2013.07.26, mg.gov.pl, transport.gov.pl
Zmianom legislacyjnym w zakresie samodzielnego tankowania LPG (propan-butan) od samego początku towarzyszą kontrowersje związane z wykluczeniem z prac kwestii samodzielnego tankowania CNG i LNG. W tej sprawie w maju zabrało głos Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Ministerstwo Gospodarki. Jednak na wyrażaniu dobrych intencji obie instytucje kończą swoją aktywność. W tle widoczny jest natomiast brak współpracy na rzecz ustanowienia prawa, które pozwoliłoby na samodzielne tankowanie CNG i LNG w Polsce.
Więcej informacji tutaj
2013.07.26, mg.gov.pl, transport.gov.pl
Zmianom legislacyjnym w zakresie samodzielnego tankowania LPG (propan-butan) od samego początku towarzyszą kontrowersje związane z wykluczeniem z prac kwestii samodzielnego tankowania CNG i LNG. W tej sprawie w maju zabrało głos Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Ministerstwo Gospodarki. Jednak na wyrażaniu dobrych intencji obie instytucje kończą swoją aktywność. W tle widoczny jest natomiast brak współpracy na rzecz ustanowienia prawa, które pozwoliłoby na samodzielne tankowanie CNG i LNG w Polsce.
Więcej informacji tutaj
Karol Wieczorek