wGospodarce.pl-Jaki jest cel stosowania akcyzy na CNG

Publikacje z mediów komercyjnych i źródeł internetowych poświęcone CNG
sjr75
Posty: 44
Rejestracja: pn maja 05, 2014 17:26
CNG car: Fiat Multipla blupower

wGospodarce.pl-Jaki jest cel stosowania akcyzy na CNG

Post autor: sjr75 »

2) Drugim powodem promocji paliw gazowych jest zdrowie obywateli. Dzięki zastępowaniu pojazdów (w tym głównie pojazdów komunikacji publicznej) napędzanych silnikami diesla przez pojazdy o napędach gazowych zmniejsza się zanieczyszczenie polskich miast, stanowiące dla niektórych od lat znaczący problem (obecnie w najgorszej sytuacji znajduje się niewątpliwie Kraków).
Zmniejszenie konsumpcji paliw ropopochodnych poprzez zastępowanie ich paliwami gazowymi, a przez to zmniejszenie uzależnienia Polski od importu ropy. Ponad 90% krajowego zapotrzebowania na ropę naftową zaspokajane jest przez import. W latach 2002-2012 import ropy zwiększył się o 39%, a nominalna wartość importowanej ropy w tym okresie wzrosła z 3,15 mld EUR do 15,22 mld EUR (wzrost wartości w niemal 90% spowodowany wzrostem cen ropy). W 2011 roku 91,9 % importowanej do Polski ropy pochodziło z Rosji, 5,6% z Norwegii, 2,0% z Wielkiej Brytanii i pozostałe 0,5% z innych państw. W 2012 r. udział importu z Rosji wyniósł 95,5%. Odmiennie niż w przypadku gazu, w obszarze ropy naftowej nie należy oczekiwać szybkiej dywersyfikacji źródeł dostaw surowca – dominująca pozycja Rosji pozostanie w najbliższych latach niezagrożona. Jest to szczególnie istotne w perspektywie prognoz dalszego wzrostu liczby samochodów w Polsce.
Slawus000777
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 28, 2016 20:55
CNG car: Opel Zafira B

Re: wGospodarce.pl-Jaki jest cel stosowania akcyzy na CNG

Post autor: Slawus000777 »

Cel stosowania akcyzy jest łupieżczy obojętnie w jakim towarze . Ale w paliwach , najlepiej , najłatwiej i najprościej jest zastosować ten bandycki podatek . Co do sensu stosowania akcyzy w CNG w kontekście uzyskania pozytywnych wyników w zakresie ochrony czystości powietrza to takiego sensu niema , ale już taki sens się pojawia w przypadku przychodów do budżetu państwa . W danej sytuacji przeważa doraźność korzyści budżetowych nad korzyściami natury ochrony środowiska . Dopóki nie zmieni się rozumowanie wąskiego grona mającego wpływ na decyzje , to akcyza dalej będzie stosowana do CNG służącego do napędu samochodów . W obecnej sytuacji najrozsądniejszym jest rozwiązanie - jak Kuba Bogu tak Bug Kubie - i kombinowanie tankowania z domowej instalacji gazowej .
Pozdrawiam wszystkich .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Publikacje w mediach / internecie”