[RELACJA] Konferencja PALIWO GAZOWE CNG

Publikacje z mediów komercyjnych i źródeł internetowych poświęcone CNG
administrator
Administrator
Posty: 1583
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
Lokalizacja: Radom

[RELACJA] Konferencja PALIWO GAZOWE CNG

Post autor: administrator »

AKADEMIA GÓRNICZO-HUTNICZA, WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA - KRAKÓW
POLSKIE GÓRNICTWO NAFTOWE I GAZOWNICTWO SA - WARSZAWA
IZBA GOSPODARCZA GAZOWNICTWA - WARSZAWA

PALIWO GAZOWE CNG: EKOLOGIA, EKONOMIA, BEZPIECZEŃSTWO

Patronat honorowy: J.M. Rektor AGH prof. Antoni Tajduś
Prezes PGNiG SA Michał Szubski

Kraków, 8-9 maja 2009


2-dniowa konferencja naukowo-szkoleniowa przeznaczona dla menedżerów i analityków przedsiębiorstw sektora gazownictwa, przedsiębiorstw transportowych i władz komunalnych


Komitet Organizacyjny:

* Jan Sas - Wydział Zarządzania, AGH (Przewodniczący)
* Włodzimierz Kleniewski - Dyrektor Departamentu Marketingu , PGNiG SA
* Andrzej Schoeneich - Dyrektor Izby Gospodarczej Gazownictwa
* Stanisław Stryczek - Profesor, Wydziału Wiertnictwa, Nafty i Gazu, AGH
* Piotr Tomczyk - Profesor, Dziekan Wydziału Energetyki i Paliw, AGH


Wprowadzenie

Wytyczne Dyrektoriatu Transportu i Energetyki (TREN) Komisji Europejskiej dotyczące udziału paliw alternatywnych w bilansie paliw do napędu pojazdów, nowe i zapowiadane wymagania dotyczące poziomu emisji spalin użytkowanych pojazdów, a z drugiej strony niewielki udział gazu ziemnego (CNG, LNG) w rynku paliw do pojazdów, uzasadniają celowość zorganizowania spotkania dla określenia aktualnego stanu oraz budowy przyszłej pozycji NGV na rynku w Polsce.
Niniejsza konferencja jest kolejną z tego cyklu, organizowaną przez Wydział Zarządzania AGH, począwszy od roku 2000, tym razem wspólnie z PGNiG SA oraz Izbą Gospodarczą Gazownictwa.
W związku ze znacznym zainteresowaniem wśród uczestników poprzedniego spotkania problematyką dotyczącą paliwa wodorowego, ta tematyka będzie omawiana również w tym roku, podobnie jak modelowanie finansowe projektów CNG/NGV uwzględniające kluczowe parametry techniczne i finansowe, włączając w to koszty korzystania ze środowiska, opodatkowanie, infrastrukturę, koszty kapitału itp.

Cele i struktura warsztatów

Podstawowym celem konferencji jest pogłębienie wiedzy słuchaczy w zakresie najnowszych rozwiązań technicznych stosowanych w przodujących w rozwoju technologii CNG/NGV krajach, zrozumienie kluczowych uwarunkowań rynkowych, organizacyjnych, prawnych i innych, wpływających na efektywność procesu substytucji paliw, a także próba określenia aktualnego stanu i perspektyw oraz warunków rozwoju rynku CNG/NGV w Polsce.
Drugim w kolejności celem jest nabycie przez słuchaczy praktycznych umiejętności modelowania finansowego projektów CNG/NGV, pozwalających na samodzielne przygotowanie i ocenę, aby możliwe było skuteczne aplikowanie o fundusze na ich realizację. Kolejnym celem jest nawiązanie i rozwój kontaktów oraz przepływ informacji między zainteresowanymi wdrażaniem technologii CNG/NGV.

Uczestnicy

Konferencja ma charakter interdyscyplinarny. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z szerokim spektrum wiedzy dotyczącej realizacji projektów CNG/NGV. Dedykowane są one szczególnie menedżerom, specjalistom i analitykom spółek gazowniczych rozwiązujących na co dzień problemy techniczne, marketingowe czy finansowe przygotowywanych do realizacji projektów.
Kolejną grupą osób zainteresowanych są menedżerowie i służby inwestycyjne przedsiębiorstw publicznego transportu miejskiego, czy transportu międzymiastowego, a także przedstawiciele samorządów miejskich organizujących i w dużej części finansujących transport komunalny. Zainteresowanymi udziałem są również dostawcy pojazdów, urządzeń i usług związanych z rozwojem CNG/NGV.

Organizacja konferencji

Seminaryjna forma konferencji umożliwia uczestnikom kontakt i możliwość dyskusji z wykładowcami. Do dyspozycji uczestników będzie laboratorium komputerowe, w którym, korzystając z dostarczonych im arkuszy kalkulacyjnych, będą mogli na bieżąco weryfikować zdobytą wiedzę, korzystając z pomocy konsultantów. Każdy z uczestników otrzyma materiały szkoleniowe z zakresu prezentowanej tematyki. Podczas trwania konferencji będzie możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów z producentami urządzeń i pojazdów na CNG.

Ramowy program konferencji
Dzień 1 (piątek), sesje tematyczne:
Sesja plenarna
o Strategia rozwoju CNG w kontekście zmian na rynku paliw
o Doświadczenia użytkowników i bezpieczeństwo technologii
o Doświadczenia i oferty producentów pojazdów

Dzień 2 (sobota), sesje tematyczne:
o Efektywność i ekologia
o Producenci urządzeń i stacji tankowania CNG
Prowadzący konferencję

* Pracownicy naukowi AGH i innych instytucji naukowo-badawczych
* Zarządzający flotami pojazdów
* Przedstawiciele firm - dostawców stacji tankowania CNG oraz producentów pojazdów
* Przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki, PGNiG SA, funduszy, banków

Więcej informacji dla zainteresowanych: agh.edu.pl
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 20:56 przez administrator, łącznie zmieniany 4 razy.
Karol Wieczorek
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

Wstęp kosztuje 750 zł.
Czy ktoś oprócz mnie się wybiera ?
Będzie okazja nacisnąć Prezesów w sprawie stacji CNG nieczynnych w wekendy :lol:
Awatar użytkownika
mateusz86
Posty: 114
Rejestracja: wt gru 04, 2007 11:13

Post autor: mateusz86 »

Gdyby wstęp kosztował 100 razy mniej to bym się zastanowił :razz:
Według mnie nic ciekawego i nowego się nie pojawi ...
;)
administrator
Administrator
Posty: 1583
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
Lokalizacja: Radom

Post autor: administrator »

Moim zdaniem można przycisnąć prezesów co do rozwoju stacji CNG nie tylko w miastach przy zajezdniach zakładów komunikacji zbiorowej, ale również przy trasach tranzytowych. Dzisiaj tak naprawdę tranzytowo przez Polską można przejechać tylko wzdłuż południowej granicy kraju po szlaku E-W A4/DK 4. Natomiast jeśli chodzi o szlak E-W A2/DK2 oraz N-S A1/DK 1 jest to technicznie niemożliwe (na upartego szlak N-S można zrobić korytarzem S7/DK7).

Rozwiązaniem mogą się okazać nowe stacje CNG pod Łodzią (okolice węzła A1/A2 Strykowo) oraz w okolicy Konina (węzeł A2), gdzie oprócz użytkowników przejezdnych stacje mogą liczyć na użytkowników lokalnych. Wiem, że są to pobożne życzenia, ale uważam, że bez takich odważnych posunięć rynek CNG w Polsce w dalszym ciągu będzie się opierał na tych 250 autobusach skupionych przy swoich stacjach CNG, które nie zawsze są ogólnodostępne (vide: Przemyśl) lub nowe stacje powstają w tym samym mieście ze względu na zwiększającą się ilość autobusów w zajezdni (vide: Gdynia).

Oczywiście liczymy na reklamę naszego forum oraz reprezentowanie naszego oficjalnego stanowiska :)
Ostatnio zmieniony czw kwie 23, 2009 23:39 przez administrator, łącznie zmieniany 3 razy.
Karol Wieczorek
Awatar użytkownika
bartekk
Posty: 535
Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Program

Post autor: bartekk »

Witam.
Dziś otrzymałem oficialny program konferencji:

http://emerytalny.home.pl/pub/download.pdf

Pozdrawiam
Bartek
Ostatnio zmieniony pn maja 04, 2009 09:04 przez bartekk, łącznie zmieniany 1 raz.
administrator
Administrator
Posty: 1583
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
Lokalizacja: Radom

Post autor: administrator »

Relacja z konferencji

--

PALIWO GAZOWE CNG: EKOLOGIA, EKONOMIA, BEZPIECZEŃSTWO
Patronat honorowy: J.M. Rektor AGH prof. Antoni Tajduś
Prezes PGNiG SA Michał Szubski
Kraków, 8-9 maja 2009
Z przyjemnością chcę oznajmić, że w dniach 8 - 9 maja 2009 r. w Konferencji CNG... organizowanej przez AGH wzięła liczna reprezentacja CNG FORUM w składzie 6 osób:
tigercng (Andrzej), mateusz86 (Mateusz), VERONA (Sławek), Touran_CNG (Marcin), bartekk (Bartek) oraz moja skromna osoba (Karol).

Pierwszego dnia wysłuchaliśmy naukowych opracowań na temat wykorzystania, wdrażania i możliwości rozwojowych paliwa CNG w Polsce. Miał miejsce również wykład na temat wykorzystania wodoru jako paliwa do zasilania pojazdów. Przedstawiono również prezentację wykorzystania autobusów zasilanych CNG oraz korzyściach z tego płynących w PKM Gdynia. Wieczorem wzięliśmy udział w mniej oficjalnej części konferencji, podczas której mieliśmy możliwość rozmowy z przedstawicielami PGNiG, operatorów flot zasilanych CNG czy firm realizujących budowy stacji CNG w Polsce.

Drugiego dnia konferencji na wstępie zapoznaliśmy się z procesem dystrybucji, magazynowania oraz zastosowaniami paliwa LNG. Pojawił się również temat bezpieczeństwa wykonania oraz użytkowania stacji CNG. Reprezentant firmy GZOG przedstawił nam ofertę sprężarek CNG od domowych zastosowań do sprężarek niskiej wydajności do tankowania autobusów. W przerwie kawowej zaprezentowaliśmy nasze pojazdy zasilane CNG - z fabryczną instalacją Opla Zafirę A 1.6 CNG i VW Tourana 2.0 CNG oraz pojazdy po konwersji na gaz ziemny - Forda Focusa I 1.6 i Peugot 306 1.4. Pojazdy wzbudziły nie małe zainteresowanie, szczególnie z instalacją fabryczną. Osoby oglądające samochody nie mogły wyjść z podziwu, że różnice takich pojazdów między z tymi zasilanymi benzyną czy dieslem na obecnym poziomie zastosowanej techniki są nie do zauważenia.
Po powrocie na salę obrad nadszedł czas na sformułowanie wniosków końcowych. Podczas dyskusji nad postanowieniami dołączyliśmy postulat, gdzie domagaliśmy się rzetelnego informowania opinii publicznej o obecnej sytuacji CNG w Polsce oraz rozwoju tego paliwa na świecie (gł. oferta pojazdów zasilanych CNG).

Podsumowując, konferencja CNG była dobrą okazją do zacieśnienia współpracy użytkowników CNG FORUM. Mieliśmy również możliwość poznania wielu osób z PGNIG, operatorów flot czy wykonawców stacji CNG. Mamy nadzieję, że nawiązane kontakty przyczynią się do poprawy sytuacji prywatnych użytkowników CNG oraz zdynamizowania rozwoju tego paliwa w Polsce.

>> Galeria zdjęć z Konferencji CNG z Krakowa <<
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 20:54 przez administrator, łącznie zmieniany 1 raz.
Karol Wieczorek
Awatar użytkownika
bartekk
Posty: 535
Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ciekawostki z konferencji

Post autor: bartekk »

Na konferencji firma Elpigaz chwaliła się że jest w posiadaniu dwóch samochodów z silnikami dieslowskimi z instalacja CNG.
Osoba przedstawiająca to rozwiązanie p. G.Jarzyński mówił że metan dodawany jest do komory silnika w celu poprawienia mocy samochodu. Gratulujemy firmie Elpigaz.

Według PGNiG tylko kilka firma na świecie potrafi dokonać takiej przeróbki samochodu.

http://www.pgnig.pl/dlaauta/218/348/

Wreszcie istnieją takie rozwiązania, które umożliwiają stosowanie mieszanki ON i gazu ziemnego. Możliwe jest podawanie gazu do komory silnika poprzez bezpośredni wtrysk sterowany komputerowo. Gdy taki silnik pracuje na wolnych obrotach, to spalany jest w 100% ON, natomiast przy większych obrotach gaz może stanowić do 80% paliwa. Niestety tylko nieliczne firmy na świecie potrafią dokonać takich przeróbek.
Awatar użytkownika
bartekk
Posty: 535
Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Prezentacje z konferencji.

Post autor: bartekk »

Rozwój krajowego rynku CNG na tle państw UE: szanse i zagrożenia
Maciej Kaliski
Piotr Janusz
Adam Szurlej
Departament Ropy i Gazu
Ministerstwo Gospodarki
http://cng.auto.pl/pliki/Rozwoj_krajowe ... stw_UE.pdf

Prezentacja firmy GZOG
Górnośląski Zakład Obsługi Gazownictwa Sp. z o.o. w Zabrzu
www.gzog.pl
http://cng.auto.pl/pliki/Bialasiewicz_O ... y_GZOG.pdf


Polskie Autobusy
Autosan Jelcz

Doświadczenie w produkcji i eksploatacji autobusów "JELCZ" NA CNG
http://cng.auto.pl/pliki/Jelcz_na_CNG.pdf


PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
pkm GDYNIA

http://cng.auto.pl/pliki/Galkiewicz_K_PKM_Gdynia.pdf


GAZ ZIEMNY NA TLE INNYCH PALIW ALTERNATYWNYCH W POLSCE I NA ŚWIECIE
Janusz Jakóbiec
Akademia Górniczo-Hutnicza Kraków
Wydział Energetyki i Paliw
http://cng.auto.pl/pliki/az_ziemny_na_t ... ywnych.pdf


Pojazdy NGV - nowe roziązania
Mgr inż. Grzegorz Jarzyński
ELPIGAZ
http://cng.auto.pl/pliki/Jarzynski_G_Po ... azania.pdf


Działania PGNiG na rynku CNG
Włodzimierz Kleniewski
p.o Dyrektora Departamentu Marketingu i Komunikacji
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA
http://cng.auto.pl/pliki/Kleniewski_W_D ... a_PGNiG_na rynku_CNG.pdf


NGV - ekonomiczne i ekologiczne aspekty substytucji paliw
http://cng.auto.pl/pliki/NGV_ekonomiczn ... spekty.pdf


Spełnienie wymagań EURO4 i EURO5 przez autobusy na ON i CNG - analiza porównawcza na przykładzie wybranej floty pojazdów
Ryszard Michałowski PGNiG SA, Dolnośląski Oddział Obrotu Gazem
http://cng.auto.pl/pliki/Spelnienie_wym ... _EURO5.pdf


Wymagania bezpieczeństwa dla stacji CNG
mgr inż. Marek Podgórski
http://cng.auto.pl/pliki/Wymagania_bezp ... ji_CNG.pdf


Paliwo wodorowe
Piotr Tomczyk
Akademia Górniczo-Hutnicza Kraków
Wydział Energetyki i Paliw
http://cng.auto.pl/pliki/Tomczyk_P_Paliwo_wodorowe.pdf


Determinanty strategii rozwoju NGV w Polsce
Jan Sas
Akademia Górniczo-Hutnicza Kraków
http://cng.auto.pl/pliki/Determinanty_s ... ju_NGV.pdf


Stan aktualny i perspektywy rozwoju urządzeń skraplających gaz ziemny

Marek Rudkowski
http://cng.auto.pl/pliki/perspektywy_ro ... jacych.pdf
ODPOWIEDZ

Wróć do „Publikacje w mediach / internecie”