Kamaz, rosyjski producent samochodów ciężarowych podpisał porozumienie z Gazpromem w sprawie wykorzystania gazu ziemnego jako paliwa samochodowego - donosi rosyjska agencja informacji gospodarczej Prime.
Główne cele, jakie mają być zrealizowane w ramach tej współpracy to budowa i wdrożenie środków transportu wykorzystujących gaz ziemny jako paliwo samochodowe oraz kształtowanie przyjaznych warunków dla rozwoju tej gałęzi w branży motoryzacyjnej.
Kamaz podał, że spółki planują opracować propozycje działań, które przedstawią rosyjskim władzom. Mają one dotyczyć m.in. wdrożenia na szeroką skalę technologii zasilania gazem. W 2012 roku Kamaz sprzedał 300 pojazdów zasilanych gazem ziemnym. Natomiast w tym planuje sprzedać ich ponad 1 000. Według danych spółki, mimo że wartość takich samochodów jest o około 5-10 proc. wyższa w porównaniu do zasilanych olejem napędowym, to ich eksploatacja jest bardziej opłacalna z powodu niższej ceny gazu.
Jednocześnie Gazprom planuje uruchomić projekt pilotażowy dotyczący wykorzystania sprężonego gazu ziemnego (NGV) w transporcie publicznym, który ma ruszyć w czerwcu tego roku. Działania te wpisują się w strategię rosyjskiego rządu, który planuje, że nie mniej niż 50 proc. transportu publicznego w Rosji będzie zasilane gazem. Gazprom opracował pilotażowy projekt, który najpierw zostanie wdrożony w Tatarstanie. Później to doświadczenie zostanie przeniesione do wszystkich rosyjskich regionów.
W tym roku takie projekty zostaną wdrożone w Moskwie i Sankt-Petersburgu. Ich finansowanie zostanie zrealizowane ze środków własnych Gazpromu.
Rosjanie chcą popularyzować gaz ziemny w motoryzacji
Publikacje z mediów komercyjnych i źródeł internetowych poświęcone CNG
Wróć do „Publikacje w mediach / internecie”
Przejdź do
- Ważne ogłoszenia
- ↳ Wydarzenia związane z działalnością cng.auto.pl
- ↳ Ważne ogłoszenia i dyskusje o rynku CNG w Polsce
- Samochody osobowe zasilane CNG
- ↳ Fiat
- ↳ Mercedes-Benz
- ↳ Opel
- ↳ Volvo
- ↳ VW - grupa VAG - Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
- ↳ Francuskie | Citroen, Peugeot, Renault
- ↳ Lancia
- ↳ Pozostałe marki
- ↳ Samochody osobowe gazodiesel CNG
- Samochody użytkowe do 3,5t zasilane CNG
- ↳ Fiat
- ↳ Iveco
- ↳ Mercedes-Benz
- ↳ Opel
- ↳ Volkswagen
- ↳ Pozostałe marki
- ↳ Samochody dostawcze gazodiesel CNG
- Samochody użytkowe powyżej 3,5 t zasilane CNG i inne
- ↳ Pojazdy komunikacji miejskiej i autobusy
- ↳ Pojazdy ciężarowe i dostawcze powyżej 3,5 t
- ↳ Pojazdy specjalistyczne
- ↳ Jednoślady na CNG!
- ↳ Samochody ciężarowe i autobusy gazodiesel CNG
- Serwisy CNG, przeglądy i inne problemy techniczne
- ↳ Problemy w użytkowaniu CNG
- ↳ Serwisy specjalizujące się w CNG
- ↳ Legalizacja zbiorników w TDT
- Zbiorniki CNG/LNG
- Sport
- ↳ VW CNG-Powered Scirocco Cup
- ↳ Sporty motorowe
- Stacje CNG
- ↳ Stacje CNG w Polsce
- ↳ Stacje CNG w Europie
- ↳ Przydomowe stacje CNG
- Publikacje na temat CNG
- ↳ Publikacje Gerarda Bartłomiejczyka
- ↳ Publikacje w mediach / internecie
- LNG, wodór, inne paliwa
- ↳ Pojazdy na LNG
- ↳ Stacje LNG
- ↳ Inne paliwa - wodór, elektryczne, itp.
- Społeczność użytkowników CNG
- ↳ Dyskusje i wiadomości ogólne
- ↳ Organizacja techniczna cng.auto.pl
- ↳ Prace naukowe na temat CNG
- ↳ Sprzedam/Kupię/Zamienię
- ↳ Pogadajmy o wszystkim i o niczym
- ↳ Oferty i rabaty dla użytkowników portalu
- Inne wersje językowe | Other language versions
- ↳ English Language Version
- ↳ CNG Stations at Poland
- ↳ Deutschen Version