100 kilometrów za 12 złotych? W nowej wersji Volkswagena Up! to możliwe. Niemiecki producent wprowadził właśnie na rodzimym rynku fabrycznie "zagazowaną" wersję mikrusa
Dostępny jest w nadwoziu 3- i 5-drzwiowym, a pod maską ma - dobrze już znany - trzycylindrowy silnik o pojemności 1 litra. Różnica względem "zwykłych" wersji to możliwość zasilania go nie tylko benzyną, ale także CNG.
Gdy zasilany jest gazem ziemnym, silnik oferuje moc 68 koni mechanicznych i 90 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Potencjał ten, nawet w tak filigranowym aucie, nie jest w stanie dostarczyć kierowcy wielkich emocji. Do setki Up! z dopiskiem Eco rozpędza się w ponad 16 sekund. Lepiej jest z prędkością maksymalną, która wynosi 164 km/h.
Jednak to nie z myślą o osiągach stworzono tego malucha. Jego mocne strony można odczuć w portfelu. Średnie zużycie gazu ziemnego to 2,9 kg na 100 km. Producent chwali się, że – biorąc pod uwagę ceny CNG w Niemczech - na przejechanie takiego dystansu właściciel musi wydać tylko 3 euro, czyli nieco ponad 12 złotych. A to już, przyznacie, wynik całkiem niezły. W uzyskaniu takiego rezultatu pomagają technologie z rodziny BlueMotion, a dokładnie systemy odzyskiwania energii z hamowania i Start/Stop oraz opony o obniżonym oporze toczenia.
Ile kosztuje Up! z dopiskiem Eco? Na rodzimym rynku trzeba za niego zapłacić 12 950 tys. euro, czyli o niecałe 3 tys. euro więcej, niż najtańsza wersja niemieckiego mikrusa. Klienci mogą jednak liczyć na rabat w wysokości tysiąca euro. Póki co, nie wiadomo, czy fabrycznie zagazowana wersja małego Volkswagena trafi do Polski.
moto.pl | Volkswagen Up! w wersji Eco
Publikacje z mediów komercyjnych i źródeł internetowych poświęcone CNG
Wróć do „Publikacje w mediach / internecie”
Przejdź do
- Ważne ogłoszenia
- ↳ Wydarzenia związane z działalnością cng.auto.pl
- ↳ Ważne ogłoszenia i dyskusje o rynku CNG w Polsce
- Samochody osobowe zasilane CNG
- ↳ Fiat
- ↳ Mercedes-Benz
- ↳ Opel
- ↳ Volvo
- ↳ VW - grupa VAG - Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
- ↳ Francuskie | Citroen, Peugeot, Renault
- ↳ Lancia
- ↳ Pozostałe marki
- ↳ Samochody osobowe gazodiesel CNG
- Samochody użytkowe do 3,5t zasilane CNG
- ↳ Fiat
- ↳ Iveco
- ↳ Mercedes-Benz
- ↳ Opel
- ↳ Volkswagen
- ↳ Pozostałe marki
- ↳ Samochody dostawcze gazodiesel CNG
- Samochody użytkowe powyżej 3,5 t zasilane CNG i inne
- ↳ Pojazdy komunikacji miejskiej i autobusy
- ↳ Pojazdy ciężarowe i dostawcze powyżej 3,5 t
- ↳ Pojazdy specjalistyczne
- ↳ Jednoślady na CNG!
- ↳ Samochody ciężarowe i autobusy gazodiesel CNG
- Serwisy CNG, przeglądy i inne problemy techniczne
- ↳ Problemy w użytkowaniu CNG
- ↳ Serwisy specjalizujące się w CNG
- ↳ Legalizacja zbiorników w TDT
- Zbiorniki CNG/LNG
- Sport
- ↳ VW CNG-Powered Scirocco Cup
- ↳ Sporty motorowe
- Stacje CNG
- ↳ Stacje CNG w Polsce
- ↳ Stacje CNG w Europie
- ↳ Przydomowe stacje CNG
- Publikacje na temat CNG
- ↳ Publikacje Gerarda Bartłomiejczyka
- ↳ Publikacje w mediach / internecie
- LNG, wodór, inne paliwa
- ↳ Pojazdy na LNG
- ↳ Stacje LNG
- ↳ Inne paliwa - wodór, elektryczne, itp.
- Społeczność użytkowników CNG
- ↳ Dyskusje i wiadomości ogólne
- ↳ Organizacja techniczna cng.auto.pl
- ↳ Prace naukowe na temat CNG
- ↳ Sprzedam/Kupię/Zamienię
- ↳ Pogadajmy o wszystkim i o niczym
- ↳ Oferty i rabaty dla użytkowników portalu
- Inne wersje językowe | Other language versions
- ↳ English Language Version
- ↳ CNG Stations at Poland
- ↳ Deutschen Version