4 butle z demontażu CADDY - jak opróżnić? co z nimi zrobić?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: wt maja 24, 2016 20:31
4 butle z demontażu CADDY - jak opróżnić? co z nimi zrobić?
Witam,
Posiadam 4 oryginalne butle CNG zdemontowane z VW Caddy i 2 pytania:
1. jak bezpiecznie wypuścić z nich pozostałość (nie wiadomo ile) gazu?
2. jaka jest ich wartość rynkowa (butle, elektrozawory na nich)
Auto było z 2006 roku.
Posiadam 4 oryginalne butle CNG zdemontowane z VW Caddy i 2 pytania:
1. jak bezpiecznie wypuścić z nich pozostałość (nie wiadomo ile) gazu?
2. jaka jest ich wartość rynkowa (butle, elektrozawory na nich)
Auto było z 2006 roku.
- Załączniki
-
[Rozszerzenie jpg zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
Re: 4 butle z demontażu CADDY - jak opróżnić? co z nimi zrob
Przy aktualnych cenach gazu to ich wartość jest niewielka, tzn. nie spodziewał bym się sporego zainteresowania.
Zakładam, że mają oznaczenie R110 bo jak nie to cena spada do wartości złomu.
Problem z tymi butlami jest taki, że bez próby ciśnieniowej nie zrobi nikt z nich żadnego użytku.
Czyli na dzieńdobry wydatek rzędu 800zł - 1200zł za papiery, oczywiście za wszystkie cztery.
Jeżeli za komplet (4 butle z cewkami) udało by Ci się wziąć 1000zł to wg. mnie jest to bardzo dobra cena - no ale to tylko moje zdanie.
PS.
Zdemontowane bo nastał czas próby ciśnieniowej? Zamknęli stację? Czy może z kalkulacji wychodzi, że aktualnie innymi samochodami też da się jeździć jeszcze taniej niż na CNG?
Zakładam, że mają oznaczenie R110 bo jak nie to cena spada do wartości złomu.
Problem z tymi butlami jest taki, że bez próby ciśnieniowej nie zrobi nikt z nich żadnego użytku.
Czyli na dzieńdobry wydatek rzędu 800zł - 1200zł za papiery, oczywiście za wszystkie cztery.
Jeżeli za komplet (4 butle z cewkami) udało by Ci się wziąć 1000zł to wg. mnie jest to bardzo dobra cena - no ale to tylko moje zdanie.
PS.
Zdemontowane bo nastał czas próby ciśnieniowej? Zamknęli stację? Czy może z kalkulacji wychodzi, że aktualnie innymi samochodami też da się jeździć jeszcze taniej niż na CNG?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: wt maja 24, 2016 20:31
Re: 4 butle z demontażu CADDY - jak opróżnić? co z nimi zrob
Zdemontowane, bo auto miało wypadek, uszkodzeniu uległ regulator ciśnienia, wymiana bardzo kosztowna - używka 1800, nowy w ASO 5400, stąd decyzja klienta o demontażu. A o butlach też coś wspominał, że się kończą.
Pytanie, jak je bezpiecznie opróżnić? Nie znam konstrukcji zaworu na butli, w LPG wielozawory mają elektrozawór i zaworek ręczny, można zakręcić ręczny, usunąć trzpień elektrozaworu i manualnym bezpiecznie po malutku wypuścić gaz w sposób kontrolowany. Jak to wygląda w przypadku zaworu na butli CNG?
Pytanie, jak je bezpiecznie opróżnić? Nie znam konstrukcji zaworu na butli, w LPG wielozawory mają elektrozawór i zaworek ręczny, można zakręcić ręczny, usunąć trzpień elektrozaworu i manualnym bezpiecznie po malutku wypuścić gaz w sposób kontrolowany. Jak to wygląda w przypadku zaworu na butli CNG?
Re: 4 butle z demontażu CADDY - jak opróżnić? co z nimi zrob
Miałem problem z zaworem jednej z butli. Przepaliła się cewka. W tym temacie masz dokładny opis budowy zaworów. Poszukaj w historii moich tematów lub w dziale Problemy VW wyskakujący bezpiecznik F20.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: wt maja 24, 2016 20:31
Re: 4 butle z demontażu CADDY - jak opróżnić? co z nimi zrob
ventillo, dziękuję za pomoc
mój zawór na butli ma jednak nieco inną budowę i brak czarnego kapturka, pod którym jest manualny zawór, którym można zakręcić butlę, jutro go dokładnie pooglądam
mój zawór na butli ma jednak nieco inną budowę i brak czarnego kapturka, pod którym jest manualny zawór, którym można zakręcić butlę, jutro go dokładnie pooglądam
-
- Posty: 240
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 10:32
- CNG car: Zafira 1,6 CNG Njoy `05 budyń vel majonez Babuni
- Lokalizacja: Pruszków
Re: 4 butle z demontażu CADDY - jak opróżnić? co z nimi zrob
michisilesia,
postaraj się pamiętać przy wszystkich sowich działaniach, że LPG i CNG "odrobinę" się różnią.
Pierwsza i najważniejsza różnica z punktu widzenia tego co chcesz zrobić, to panujące w butlach ciśnienie.
Dla LPG, nie jest ono zbytnio zależne od stopnia napełnienia, dopóki mamy fazę płynną, bardziej zależy od składu gazu i temperatury. Patrząc przez "gruby palec" można przyjąć, że nigdy nie przekroczy 15 bar.
Dla CNG praktyczne ciśnienie w butlach to od około 8 do 210-225 bar, zależnie od stopnia napełnienia butli.
Prawdopodobnie z tego powodu oraz normy bezpieczeństwa R110, butle CNG wyposażone są w bardzo sprytne zawory. Zawór można spokojnie wziąć i "utrącić" dużym młotem, a i tak wbrew temu co sobie wyobrażamy, butla nie odleci siłą odrzutu, nawet jeśli będzie pełna i miała 225 barów.
W tym co "zostanie" w gwincie butli jest specjalny zawór zapobiegający zbyt gwałtownemu wypływowi gazu.
Dysponuję animowanym filmem pokazującym dokładnie działanie kompletnego zaworu butli, jednak ze względu na wielkość ( ok. 7,5 MB ), nie da się go tutaj wstawić.
Jeśli będziesz zainteresowany obejrzeniem nie ma problemu, podrzuć na PW swojego maila to Ci podeślę.
Rumcajs
postaraj się pamiętać przy wszystkich sowich działaniach, że LPG i CNG "odrobinę" się różnią.
Pierwsza i najważniejsza różnica z punktu widzenia tego co chcesz zrobić, to panujące w butlach ciśnienie.
Dla LPG, nie jest ono zbytnio zależne od stopnia napełnienia, dopóki mamy fazę płynną, bardziej zależy od składu gazu i temperatury. Patrząc przez "gruby palec" można przyjąć, że nigdy nie przekroczy 15 bar.
Dla CNG praktyczne ciśnienie w butlach to od około 8 do 210-225 bar, zależnie od stopnia napełnienia butli.
Prawdopodobnie z tego powodu oraz normy bezpieczeństwa R110, butle CNG wyposażone są w bardzo sprytne zawory. Zawór można spokojnie wziąć i "utrącić" dużym młotem, a i tak wbrew temu co sobie wyobrażamy, butla nie odleci siłą odrzutu, nawet jeśli będzie pełna i miała 225 barów.
W tym co "zostanie" w gwincie butli jest specjalny zawór zapobiegający zbyt gwałtownemu wypływowi gazu.
Dysponuję animowanym filmem pokazującym dokładnie działanie kompletnego zaworu butli, jednak ze względu na wielkość ( ok. 7,5 MB ), nie da się go tutaj wstawić.
Jeśli będziesz zainteresowany obejrzeniem nie ma problemu, podrzuć na PW swojego maila to Ci podeślę.
Rumcajs
Re: 4 butle z demontażu CADDY - jak opróżnić? co z nimi zrob
Jak masz reduktor teleflex to mogę go naprawić.
-
- Posty: 113
- Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
- CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: 4 butle z demontażu CADDY - jak opróżnić? co z nimi zrob
Jeśli butle były zarejestrowane w TDT, to nadają się jedynie jako dekoracja garażu... TDT zabrania montażu używanych zbiorników paliwa...
Zawory sprzedać... pasjonat kupi.
Zawory sprzedać... pasjonat kupi.