Tomek-Tomek,
też tak myślałem, że będzie prosto, a jest zdecydowanie pod górkę. Wizyta piotrg u Ciebie nic by nie dała.
Mam kolegę w Krakowie, bardzo dobrego elektryka samochodowego, dał się wkręcić w temat.
Przeczytał cały wątek, dostał jeszcze trochę info na maila, a i tak skończyło się to 1,5 godziny na telefonie. Sukces połowiczny.
Wyszło na uszkodzoną cewkę na reduktorze, ale tak "śmiesznie" uszkodzoną, że miała rozsądną oporność około 13 ohmów a mimo to to kilkunastu sekundach wywalała bezpiecznik 15 A.
Wymiana cewki pomogła, ale najprawdopodobniej cewka uszkodziła styki robocze przekaźnika K52A.
Pojawił się jednak problem, nie możemy zlokalizować tej "skrzynki" z przekaźnikami.
W dokumentacji Opla opisana jest jak w załączonym dokumencie, jednak kolega nie był w stanie jej znaleźć.
Zwracam się do właścicieli Zafiry B z prośbą o pomoc, może któryś z was wie gdzie znaleźć tą skrzynkę i jak tam się dostać ?
Rumcajs
CNG - video - gaśnie na gazie, na PB działa
-
- Posty: 240
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 10:32
- CNG car: Zafira 1,6 CNG Njoy `05 budyń vel majonez Babuni
- Lokalizacja: Pruszków
Re: CNG - video - gaśnie na gazie, na PB działa
Witam Wszystkich,
chciałem bardzo serdecznie podziękować Bartekk za udostępnienie samochodu do badań naukowych.
Po godzinnym poszukiwaniach udało się rozgryźć co twórcy dokumentacji moeli na myśłi umieszczając taki rysunek jak w poprzednim wpisie.
Konstruktor Zafiry B w wersji CNG godzien jest otrzymania nagrody Darwina i powinien być skazany na kilkukrotne w ciągu dnia dostawanie się do tej skrzynki przekaźników.
Znajduje się ona w lewym narożniku zderzaka, pod zakolem. Jedyna możliwość ludzkiego dostępu to podnośnik kolumnowy, i chyba demontaż lewego koła oraz zakola. Szczere gratulacje dla konstruktora.
Na dowód tego, że miejsce jest "fantastyczne" fakt że poprzedni właściciel Zafiry B Bartka, celem zabezpieczenia tej skrzynki przed wodą, umieścił ją w grubej reklamówce i zabezpieczył tyrtytkami.
Jest szansa, że jak kolega wróci z urlopu, skończymy naprawę Zafiry piotg.
Pozdrawiam wszystkich.
Rumcajs
chciałem bardzo serdecznie podziękować Bartekk za udostępnienie samochodu do badań naukowych.
Po godzinnym poszukiwaniach udało się rozgryźć co twórcy dokumentacji moeli na myśłi umieszczając taki rysunek jak w poprzednim wpisie.
Konstruktor Zafiry B w wersji CNG godzien jest otrzymania nagrody Darwina i powinien być skazany na kilkukrotne w ciągu dnia dostawanie się do tej skrzynki przekaźników.
Znajduje się ona w lewym narożniku zderzaka, pod zakolem. Jedyna możliwość ludzkiego dostępu to podnośnik kolumnowy, i chyba demontaż lewego koła oraz zakola. Szczere gratulacje dla konstruktora.
Na dowód tego, że miejsce jest "fantastyczne" fakt że poprzedni właściciel Zafiry B Bartka, celem zabezpieczenia tej skrzynki przed wodą, umieścił ją w grubej reklamówce i zabezpieczył tyrtytkami.
Jest szansa, że jak kolega wróci z urlopu, skończymy naprawę Zafiry piotg.
Pozdrawiam wszystkich.
Rumcajs
Re: CNG - video - gaśnie na gazie, na PB działa
Witam,
PODSUMOWANIE:
#przede-wszystkim
Chciałbym bardzo serdecznie i szczerze podziękować super zaangażowanemu człowiekowi, bez którego pewnie musiałbym jechać z Krakowa do Warszawy albo Berlina, żeby to wszystko ogarnąć o ile oczywiście samochód by mi ruszył na benzynie...
Rumcajs - rządzisz! Bardzo dziękuję za Twoją pomoc!
#ogólnie
Zgodnie z przypuszczeniami Rumcajsa uszkodzona była cewka na SEPARATORZE (dostępna z dołu samochodu). Paliła bezpiecznik 15A w małej 3 bezpiecznikowej skrzyneczce albo bezpiecznik od benzyny w dużej skrzynce obok akumulatora. Najpewniej także nagrzewał nadmiernie cewkę na REDUKTORZE (dostępna z góry na podszybiu), która nawiasem też została wymieniona aczkolwiek istnieje szansa, że jest wciąż dobra.
#uwagi
Cewka na SEPARATORZE, którą mi sprowadzono nie jest idealnie taka sama, ma inną wtyczkę, trzeba było dorobić przejściówkę na dwóch wtyczkach.
W czasie wymiany cewki na SEPARATORZE (zapieczonej jak diabli) gazowiec stukał tam młoteczkiem (na szczęście delikatnie) i nie wiem czy to dobry pomysł ale samochód jeździ a facet żyje.
#koszty
Całość kosztowało: 35 pln (Fugazi) + 150 pln (Elektryka + cewka) + 70 pln (cewka + wymiana). Uważam rozsądnie.
#warsztaty
Fugazi (jeden z większych firm w Krakowie i podobno najlepszych w LPG) wymęczyło mnie 2 godziny, wzięli 35 pln i nie zrobili nic. Pomimo tego, że wyraźnie mówiłem że trzeba wymienić jedną z cewek i mówiłem, że cewki są raczej standardowe. Polegli.
Auto Gaz LPG KARAT w Krakowie zrobił co należy. Wymienił drugą cewkę.
Cewkę na REDUKTORZE wymienił kolega Rumcajsa - za co dziękuję jeszcze raz.
#nauka
Jestem lewy w samochodach ale po tym miesiącu czytania i szukania, palenia bezpieczników stwierdzam, że skorzystałem . Rumcajs, jego wsparcie, testy itd - spowodowały, że czuję się nieco pewniej z Zafirą .
Dziękuję jeszcze raz wszystkim. W KONCU JEZDZE NA CNG!!
PODSUMOWANIE:
#przede-wszystkim
Chciałbym bardzo serdecznie i szczerze podziękować super zaangażowanemu człowiekowi, bez którego pewnie musiałbym jechać z Krakowa do Warszawy albo Berlina, żeby to wszystko ogarnąć o ile oczywiście samochód by mi ruszył na benzynie...
Rumcajs - rządzisz! Bardzo dziękuję za Twoją pomoc!
#ogólnie
Zgodnie z przypuszczeniami Rumcajsa uszkodzona była cewka na SEPARATORZE (dostępna z dołu samochodu). Paliła bezpiecznik 15A w małej 3 bezpiecznikowej skrzyneczce albo bezpiecznik od benzyny w dużej skrzynce obok akumulatora. Najpewniej także nagrzewał nadmiernie cewkę na REDUKTORZE (dostępna z góry na podszybiu), która nawiasem też została wymieniona aczkolwiek istnieje szansa, że jest wciąż dobra.
#uwagi
Cewka na SEPARATORZE, którą mi sprowadzono nie jest idealnie taka sama, ma inną wtyczkę, trzeba było dorobić przejściówkę na dwóch wtyczkach.
W czasie wymiany cewki na SEPARATORZE (zapieczonej jak diabli) gazowiec stukał tam młoteczkiem (na szczęście delikatnie) i nie wiem czy to dobry pomysł ale samochód jeździ a facet żyje.
#koszty
Całość kosztowało: 35 pln (Fugazi) + 150 pln (Elektryka + cewka) + 70 pln (cewka + wymiana). Uważam rozsądnie.
#warsztaty
Fugazi (jeden z większych firm w Krakowie i podobno najlepszych w LPG) wymęczyło mnie 2 godziny, wzięli 35 pln i nie zrobili nic. Pomimo tego, że wyraźnie mówiłem że trzeba wymienić jedną z cewek i mówiłem, że cewki są raczej standardowe. Polegli.
Auto Gaz LPG KARAT w Krakowie zrobił co należy. Wymienił drugą cewkę.
Cewkę na REDUKTORZE wymienił kolega Rumcajsa - za co dziękuję jeszcze raz.
#nauka
Jestem lewy w samochodach ale po tym miesiącu czytania i szukania, palenia bezpieczników stwierdzam, że skorzystałem . Rumcajs, jego wsparcie, testy itd - spowodowały, że czuję się nieco pewniej z Zafirą .
Dziękuję jeszcze raz wszystkim. W KONCU JEZDZE NA CNG!!