ZIMA a CNG
-
- Posty: 121
- Rejestracja: pn lut 11, 2008 17:38
- CNG car: Opel ASTRA G Kombi 1.6 CNG
- Lokalizacja: Ryki/Warszawa
Dodam od siebie tylko tyle, że jazda zaraz po uruchomieniu ma aspekt czysto ekologiczny w szczególności zimą gdy mamy automatyczne ssanie, które drastycznie zwiększa zużycie paliwa aż do uzyskania min temp. silnika - a więc szkoda zatruwać i należy jechać - ale to ma negatywny wpływ na silnik (jego materiały- zwiększone naprężenia).
Ale właśnie po to mam bardziej ekologiczny samochód żeby móc go odśnieżyć i odmrozić bez patrzenia na drzewa, że usychają
Dodam tylko, że odpala "z pierwszego" i nawet czym zimniejszy tym szybciej-jak się zagrzeje ciut dłużej kręci. I oczywiście nie widzi benzyny ani ciut.......
Ale właśnie po to mam bardziej ekologiczny samochód żeby móc go odśnieżyć i odmrozić bez patrzenia na drzewa, że usychają
Dodam tylko, że odpala "z pierwszego" i nawet czym zimniejszy tym szybciej-jak się zagrzeje ciut dłużej kręci. I oczywiście nie widzi benzyny ani ciut.......
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 19:16 przez tomig, łącznie zmieniany 2 razy.
- bartekk
- Posty: 535
- Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
- CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Odpalanie przy -19
Dziś odpaliłem Zafirę przy -19C tylko na samym gazie, samochód odpalony od razu, a jak u Was?
-
- Posty: 62
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 11:44
- CNG car: Opel Zafira A 1,6 CNG 2005
- Lokalizacja: Gdynia
Trzymam w hali więc do porównań nie podchodzę, a w dzień na dworze w Gdyni mróz tylko do minus dychy
Ale co innego mnie zastanawia - zawsze przy odpaleniu w mojej Zafirze na sekundę dosłownie zaświeca się lampka sygnalizująca przełączenie na benzynę. Też tak macie? Czy to nie oznacza, że startujemy z benzyny jednak?
Ale co innego mnie zastanawia - zawsze przy odpaleniu w mojej Zafirze na sekundę dosłownie zaświeca się lampka sygnalizująca przełączenie na benzynę. Też tak macie? Czy to nie oznacza, że startujemy z benzyny jednak?
ja posiadam multiple od nie dawna i za kazdym razem zasieg km jest drastycznie rozny.Czym to idzie? Pierwsze tankowanie 60zl-zasieg340km.Drugie tankowanie 60zl.-280-290km.Z tego co sie orientowalem to powinno mi wejsc gazu za 80zl i zrobic na tym ok500km .Prosze o pomoc ,moze wy wiecie co jest nie tak z tym spalaniem?
wieslaw
- bartekk
- Posty: 535
- Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
- CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A może masz problem z ....
z elektrozaworem na butli i nie tankujesz gazu do wszystkich swoich butli, to znaczy tam może być nawet gaz ale elektrozawór go nie wypuszcza i dlatego tankujesz za 60zł a nie za 80 i to może być powodem takiego "spalania" chociaż to ze spalanie nie ma nic wspólnego. Jak kupiłem swoją zafire to miałem ten sam problem, tankowałem do pełna i zasięg jaki udało mi się zrobić w trasie to niecałe 200km. Najlepiej podpytaj się użytkownika tigercng jak sprawdzić czy masz napięcie na tych cewkach od elektrozaworach i sam sobie to sprawdź.
Chcialbym dodac ,ze tankowalem moja multiple na4 roznych stacjach(Krakow-balicka,siewna.Tarnow-jagiellonska.Jaslo) i za kazdym razem tankowalem mniej lub wiecej gazu do pelna.Najwiekszy moj rekord to gdy zatankowalem 30m3 gazu i zrobilem na tym tankowaniu 470km,nigdy pozniej tyle nie zrobilem km-szkoda!!Moj rekord tankowania jakiego dokonalem do pelna to 39.5m3 gazu i 40m3 gazu do multipli.Moge smialo powiedziec srednio na pelnym tankowaniu przejade 420-450 km.Nie wiem czy to jest dobry wynik ale sadze ,ze mogloby byc gorzej.Moze ktos powie czy dobrze mi spala samochod i opisze swoje doswiadczenia
wieslaw
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
Dane katalogowe Fiat Multipla BiPowerwieslaw pisze:Chcialbym dodac ,ze tankowalem moja multiple na4 roznych stacjach(Krakow-balicka,siewna.Tarnow-jagiellonska.Jaslo) i za kazdym razem tankowalem mniej lub wiecej gazu do pelna.Najwiekszy moj rekord to gdy zatankowalem 30m3 gazu i zrobilem na tym tankowaniu 470km,nigdy pozniej tyle nie zrobilem km-szkoda!!Moj rekord tankowania jakiego dokonalem do pelna to 39.5m3 gazu i 40m3 gazu do multipli.Moge smialo powiedziec srednio na pelnym tankowaniu przejade 420-450 km.Nie wiem czy to jest dobry wynik ale sadze ,ze mogloby byc gorzej.Moze ktos powie czy dobrze mi spala samochod i opisze swoje doswiadczenia
Pojemność zbiornika na CNG: 26,5 kg/ 36,0 m³
Zużycie paliwa (CNG|benzyna) na 100 km:
- cykl miejski - 11,3 m³ | 11,5 l
- cykl pozamiejski - 7,3m³ | 7,5 l
- cykl mieszany - 8,8 m³ | 9,0 l
Zasięg teoretyczny na gazie: 493 km
Źródło: cng.auto.pl
Co do maksymalnego zasięgu to musiałbyś użyczyć auto tigerowi to byśmy się przekonali, jak jeździ nim Mistrz Ekonomii 2010
Karol Wieczorek
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
Re: ZIMA a CNG
Ostatnio nieco przymroziło w całej Polsce. Ale ostra zima to żaden problem dla ekologicznych kierowców pojazdów na gaz ziemny.
Auta zasilane CNG również w zimie wykazują swoją przewagę nad innymi paliwami. Oto niektóre z zalet:
- bezproblemowe odpalanie na gazie nawet przy największych mrozach;
- większy zasięg pojazdu na gaz ziemny w porównaniu do okresu letniego ze względu na niższą temperaturę gazu (można więcej gazu zmieścić w zbiornikach);
- szybsze rozgrzanie silnika, dzięki czemu już po kilku minutach w kabinie pojazdu panuje znośna temperatura.
A Wy jak odczuwacie zimę w swoich ekologicznych samochodach na gaz ziemny?
Auta zasilane CNG również w zimie wykazują swoją przewagę nad innymi paliwami. Oto niektóre z zalet:
- bezproblemowe odpalanie na gazie nawet przy największych mrozach;
- większy zasięg pojazdu na gaz ziemny w porównaniu do okresu letniego ze względu na niższą temperaturę gazu (można więcej gazu zmieścić w zbiornikach);
- szybsze rozgrzanie silnika, dzięki czemu już po kilku minutach w kabinie pojazdu panuje znośna temperatura.
A Wy jak odczuwacie zimę w swoich ekologicznych samochodach na gaz ziemny?
Karol Wieczorek
-
- Posty: 59
- Rejestracja: śr cze 13, 2012 20:17
- CNG car: Zafira CNG 1.6 .04r
- Lokalizacja: Ustka
Re: ZIMA a CNG
Witam.
Nigdy nie bylo problemu z odpaleniem mojej Zafirki nawet zima.
Lubie tankowac zima, bo wchodzi oj wchodzi.Rekord padl przy (-11) weszlo (26.56 m/3) 27.01.2014r.
Wymienilem akumulator, mialem orginal 2004r. normalnie szok, ze tyle wytrzymal. Robilem na starym miej wiecej od 290km. do 320km. na 23m/3 na starym akumulatorze predkosc od 90km/h do 160km/h, jestem taki gdzie mozna to sie grzeje nie w miescie (szkoda ze 6-tego biegu nie ma). 400km. zrobilem jak do Auto Lomianek jechalem na 24m/3 spokojna jazda, stary akumulator. Po wymianie akumulatora jestem w szoku miej tankuje np.21m/3 do 23 z hakiem, a jade dalej super.
Jestem na zdjeciu na stronie glownej gdzie tankuje sie BMW w Slupsku glowy nie widac ale to ja. Rozmawialem z uczestnikiem rajdu. (stoje kolo seturatora).
Pozdrawiam Wszystkich.
Nigdy nie bylo problemu z odpaleniem mojej Zafirki nawet zima.
Lubie tankowac zima, bo wchodzi oj wchodzi.Rekord padl przy (-11) weszlo (26.56 m/3) 27.01.2014r.
Wymienilem akumulator, mialem orginal 2004r. normalnie szok, ze tyle wytrzymal. Robilem na starym miej wiecej od 290km. do 320km. na 23m/3 na starym akumulatorze predkosc od 90km/h do 160km/h, jestem taki gdzie mozna to sie grzeje nie w miescie (szkoda ze 6-tego biegu nie ma). 400km. zrobilem jak do Auto Lomianek jechalem na 24m/3 spokojna jazda, stary akumulator. Po wymianie akumulatora jestem w szoku miej tankuje np.21m/3 do 23 z hakiem, a jade dalej super.
Jestem na zdjeciu na stronie glownej gdzie tankuje sie BMW w Slupsku glowy nie widac ale to ja. Rozmawialem z uczestnikiem rajdu. (stoje kolo seturatora).
Pozdrawiam Wszystkich.