multipla cng problem z gazem POMOCY
multipla cng problem z gazem POMOCY
Witam
Nie zdążyłem się pochwalić a tu problem z autem.
W sobotę kupiłem nowe nieszczęście i już problemy.
Mowa o Fiat ?Multipla BiPower rok 2004r. MKII
Jadąc z Katowic do Warszawy miałem czasami zwłaszcza przy ruszaniu tak około 2000 obr. nie równomierną pracę silnika- brak mocy, a czasami dobrze ruszał bez problemów.
Na biegu jałowym delikatnie buja autem, może za bardzo wyczulony jestem.
Zatankowałem gaz do pełna w sobotę wieczorem, w niedziele zrobiłem kilka kilometrów powiedzmy było ok.
Dziś rano NIEMA GAZU, BRAK CYKANIA OTWIERAJĄCYCH SIĘ ZAWORÓW.
Na desce świeci się "rezerwa" od gazu.
Pomocy co może być nie tak.
Auto dopiero co kupione i takie problemy.
Pozdrawiam Piotr
Nie zdążyłem się pochwalić a tu problem z autem.
W sobotę kupiłem nowe nieszczęście i już problemy.
Mowa o Fiat ?Multipla BiPower rok 2004r. MKII
Jadąc z Katowic do Warszawy miałem czasami zwłaszcza przy ruszaniu tak około 2000 obr. nie równomierną pracę silnika- brak mocy, a czasami dobrze ruszał bez problemów.
Na biegu jałowym delikatnie buja autem, może za bardzo wyczulony jestem.
Zatankowałem gaz do pełna w sobotę wieczorem, w niedziele zrobiłem kilka kilometrów powiedzmy było ok.
Dziś rano NIEMA GAZU, BRAK CYKANIA OTWIERAJĄCYCH SIĘ ZAWORÓW.
Na desce świeci się "rezerwa" od gazu.
Pomocy co może być nie tak.
Auto dopiero co kupione i takie problemy.
Pozdrawiam Piotr
Re: multipla cng problem z gazem POMOCY
Witam
Co do warsztatu to pewnie będę się odzywał ale już w nowym roku.
Co do objawów to wygląda to tak.
W poniedziałek wieczorem podjechałem na stację, i dobiłem gaz do pełna kilka m3 wlazło.
Wszystko ruszyło gaz ożył.
Wtorek kilka razy jechałem wszystko ok.
Dziś czyli w środę kaplica gazu nie ma, jazda na benzynie podjechałem na stacje dobiłem gaz i wszystko gra i buczy.
Wygląda na to że to czujnik od ciśnienia gazu, tylko gdzie go szukać i ile może kosztować.
Pozdrawiam Piotr
Co do warsztatu to pewnie będę się odzywał ale już w nowym roku.
Co do objawów to wygląda to tak.
W poniedziałek wieczorem podjechałem na stację, i dobiłem gaz do pełna kilka m3 wlazło.
Wszystko ruszyło gaz ożył.
Wtorek kilka razy jechałem wszystko ok.
Dziś czyli w środę kaplica gazu nie ma, jazda na benzynie podjechałem na stacje dobiłem gaz i wszystko gra i buczy.
Wygląda na to że to czujnik od ciśnienia gazu, tylko gdzie go szukać i ile może kosztować.
Pozdrawiam Piotr
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Re: multipla cng problem z gazem POMOCY
Przeczytaj. co pisze na obudowie czujnika i wrzuć w google. Będziesz miał wszystkie dostępne publicznie informacje na jego temat, z reguły włącznie z danymi producenta.
-
- Posty: 240
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 10:32
- CNG car: Zafira 1,6 CNG Njoy `05 budyń vel majonez Babuni
- Lokalizacja: Pruszków
Re: multipla cng problem z gazem POMOCY
Witam,
Tiger, a nie masz wrażenia, że problem leży w czym innym.
Nie znam dokładnie budowy układu CNG a Muci, ale pewnie jest zbliżony do wszystkich innych.
Kilka butli ( przypuszczam, że 4), każda z własnym elektrozaworem, dalej reduktor, jakiś czujnik ciśnienia gazu i wtryski. Oczywiście sterownik i inne szmery bajery..
Żólwik pisze mało konkretnie :
Ile to jest te parę kilometrów co robisz?? Dla jednego parę kilometrów to np. 15 dla drugiego 75.
Żólwik napisałbyś ile przejeżdżasz ?
A czy to przypadkiem nie są uszkodzone cewki na 3 butlach, działa tylko jedna, stąd "parę " kilometrów pewnikiem tak pod 70 do 90 i koniec gazu ??
Może się mylę, ale czujnik ciśnienia, jest OK, jeśli dostaje ciśnienie to wykrywa gaz.
A jak zachowuje się wskaźnik napełnienia zbiornika CNG ?
Po "zatankowaniu " pokazuje pełno, a jak szybko schodzi w kierunku zera ?
Jeśli szybko, to potwierdzałoby, że działa tylko jedna butla.
Żółwik, podrzuć trochę więcej wiedzy.
Pozdrawiam,
Rumcajs
Tiger, a nie masz wrażenia, że problem leży w czym innym.
Nie znam dokładnie budowy układu CNG a Muci, ale pewnie jest zbliżony do wszystkich innych.
Kilka butli ( przypuszczam, że 4), każda z własnym elektrozaworem, dalej reduktor, jakiś czujnik ciśnienia gazu i wtryski. Oczywiście sterownik i inne szmery bajery..
Żólwik pisze mało konkretnie :
A ile to jest to kilka metrów ??? Dwa czy osiem ??...i dobiłem gaz do pełna kilka m3 wlazło.
Ile to jest te parę kilometrów co robisz?? Dla jednego parę kilometrów to np. 15 dla drugiego 75.
Żólwik napisałbyś ile przejeżdżasz ?
A czy to przypadkiem nie są uszkodzone cewki na 3 butlach, działa tylko jedna, stąd "parę " kilometrów pewnikiem tak pod 70 do 90 i koniec gazu ??
Może się mylę, ale czujnik ciśnienia, jest OK, jeśli dostaje ciśnienie to wykrywa gaz.
A jak zachowuje się wskaźnik napełnienia zbiornika CNG ?
Po "zatankowaniu " pokazuje pełno, a jak szybko schodzi w kierunku zera ?
Jeśli szybko, to potwierdzałoby, że działa tylko jedna butla.
Żółwik, podrzuć trochę więcej wiedzy.
Pozdrawiam,
Rumcajs
Re: multipla cng problem z gazem POMOCY
Witam
Nie wiem gdzie szukać tego czujnika, nie znam jeszcze dokładnej budowy tego systemu.
Z Katowic do Warszawy jechałem bez większych problemów, kilka postojów było.
Od pełnego tankowania w sobotę 31,7 m3 do poniedziałku przejechałem na gazie około 70 km.
W poniedziałek rano już nie było gazu, nie było charakterystycznego cykania.
Wieczorem dobiłem gaz do pełna 7,56 m3. Auto ruszyło na gazie i jeździłem bez problemów.
Jednak w środę wieczorem gazu nie było, podjechałem na stacje dobiłem do pełna 4,8 m3 dystans około 50 km przejechany. Następnego dnia rano brak gazu. Już nie podjechałem na stacje bo co by nie było i tak nie pomoże.
Dowiedziałem się że diagnostyka z komputera 80 zł, jeśli to czujnik ciśnienia to może jakąś używkę się znajdzie albo będzie problem ceny dokładnej się nie dowiedziałem może w 600 zł się zamknę. W nowym roku podjadę, teraz nie mam tablic bo jeździłem na tymczasowych i trzeba było zwrócić do Katowic. Czekam na dokumenty, których mi brakuje a puki co są w urzędzie w Katowicach.
Gaz "znika" po cało nocnym staniu, myślę że to czujnik szwankuje.
Pozdrawiam Piotr
Nie wiem gdzie szukać tego czujnika, nie znam jeszcze dokładnej budowy tego systemu.
Z Katowic do Warszawy jechałem bez większych problemów, kilka postojów było.
Od pełnego tankowania w sobotę 31,7 m3 do poniedziałku przejechałem na gazie około 70 km.
W poniedziałek rano już nie było gazu, nie było charakterystycznego cykania.
Wieczorem dobiłem gaz do pełna 7,56 m3. Auto ruszyło na gazie i jeździłem bez problemów.
Jednak w środę wieczorem gazu nie było, podjechałem na stacje dobiłem do pełna 4,8 m3 dystans około 50 km przejechany. Następnego dnia rano brak gazu. Już nie podjechałem na stacje bo co by nie było i tak nie pomoże.
Dowiedziałem się że diagnostyka z komputera 80 zł, jeśli to czujnik ciśnienia to może jakąś używkę się znajdzie albo będzie problem ceny dokładnej się nie dowiedziałem może w 600 zł się zamknę. W nowym roku podjadę, teraz nie mam tablic bo jeździłem na tymczasowych i trzeba było zwrócić do Katowic. Czekam na dokumenty, których mi brakuje a puki co są w urzędzie w Katowicach.
Gaz "znika" po cało nocnym staniu, myślę że to czujnik szwankuje.
Pozdrawiam Piotr
-
- Posty: 113
- Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
- CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: multipla cng problem z gazem POMOCY
Brak wskazań poziomu gazu połączony z pracą silnika na benzynie przy zatankowanym samochodzie oznacza zgłoszenie błędu komputera Metatron.
Aby się upewnić - odłącz czujnik poziomu gazu i zobacz, co się będzie działo. Przy sprawnym układzie odłączenie czujnika skutkuje sygnalizacją pełnych butli.
Aby się upewnić - odłącz czujnik poziomu gazu i zobacz, co się będzie działo. Przy sprawnym układzie odłączenie czujnika skutkuje sygnalizacją pełnych butli.
Re: multipla cng problem z gazem POMOCY
Witam
Czasu brakuje ale temat u mnie nie umarł.
Kupiłem multiecuscan + interfejs elm.
W sobotę podłączyłem na szybko komputer do Metatrona i ...
Po wykonaniu testu elektrozaworu gas powrócił.
Niestety nie na długo po 6-7 godzinach stania gas zniknął.
Dziś rano podłączyłem kompa i troszke spokojnie po obserwowałem parametry.
Przed testem elektrozaworów:
Zmierzone ciśnienie paliwa 0,00 Bar
Zmierzone ciśnienie paliwa -25,00 Bar
Ciśnienie w szynie wtryskiwaczy 819 mBar
Po teście elektrozaworów:
Zmierzone ciśnienie paliwa 51,94 Bar
Zmierzone ciśnienie paliwa 26,94 Bar
Ciśnienie w szynie wtryskiwaczy 11063 mBar
Nie wiam jak zrobiłem to ale ciśnienia w dolocie nie zmierzyłem.
Po tym teście zapaliły się 2 kontroli od poziomu gazu.
Nie stety nie mam sprawnego na tyle laptopa chodzi przede wszystkim o baterie aby podczas jazdy czy rozruchy mierzyć.
Po odpaleniu auta, elektrozawory się otwierają i mam prawie pełne butle gazu, oczywiście jeżdżę wtedy na gazie.
Z ECU od benzyny sczytałem takie błędy: U1600 imobilaizer zgadza się kilka razy nie zaskoczył przy odpalaniu, P1620 Error in ECU gas [Error] nie wiem o co chodzi, U1601 to jest dla mnie zagadka choć tydzień temu w garażu u kolegi sprawdzałem i sprawdzałem elektrykę może to to.
P0230 Przekaźnik pompy paliwa to na pewno ja bo chciałem włączyć auto z przypadkiem wyjętym przekaźnikiem od pompy paliwa.
Według mnie mam gdzieś nie szczelność w układzie co generuje tą całą smutną imprezę.
Żałuje że na muszkieterów odpuściłem sprawdzenie z czujnikiem gazu.
Pan na moją prośbę powiedział wie pan zawsze pokaże gaz, pod masą benzyna olej gaz nie ma sensu- taką pokrótce dostałem odpowiedź.
Pozdrawiam Piotr
Czasu brakuje ale temat u mnie nie umarł.
Kupiłem multiecuscan + interfejs elm.
W sobotę podłączyłem na szybko komputer do Metatrona i ...
Po wykonaniu testu elektrozaworu gas powrócił.
Niestety nie na długo po 6-7 godzinach stania gas zniknął.
Dziś rano podłączyłem kompa i troszke spokojnie po obserwowałem parametry.
Przed testem elektrozaworów:
Zmierzone ciśnienie paliwa 0,00 Bar
Zmierzone ciśnienie paliwa -25,00 Bar
Ciśnienie w szynie wtryskiwaczy 819 mBar
Po teście elektrozaworów:
Zmierzone ciśnienie paliwa 51,94 Bar
Zmierzone ciśnienie paliwa 26,94 Bar
Ciśnienie w szynie wtryskiwaczy 11063 mBar
Nie wiam jak zrobiłem to ale ciśnienia w dolocie nie zmierzyłem.
Po tym teście zapaliły się 2 kontroli od poziomu gazu.
Nie stety nie mam sprawnego na tyle laptopa chodzi przede wszystkim o baterie aby podczas jazdy czy rozruchy mierzyć.
Po odpaleniu auta, elektrozawory się otwierają i mam prawie pełne butle gazu, oczywiście jeżdżę wtedy na gazie.
Z ECU od benzyny sczytałem takie błędy: U1600 imobilaizer zgadza się kilka razy nie zaskoczył przy odpalaniu, P1620 Error in ECU gas [Error] nie wiem o co chodzi, U1601 to jest dla mnie zagadka choć tydzień temu w garażu u kolegi sprawdzałem i sprawdzałem elektrykę może to to.
P0230 Przekaźnik pompy paliwa to na pewno ja bo chciałem włączyć auto z przypadkiem wyjętym przekaźnikiem od pompy paliwa.
Według mnie mam gdzieś nie szczelność w układzie co generuje tą całą smutną imprezę.
Żałuje że na muszkieterów odpuściłem sprawdzenie z czujnikiem gazu.
Pan na moją prośbę powiedział wie pan zawsze pokaże gaz, pod masą benzyna olej gaz nie ma sensu- taką pokrótce dostałem odpowiedź.
Pozdrawiam Piotr