Witam
Mam Citroena Berlingo na CNG i wszystko było dobrze do czasu przeglądu butli. Miałem robioną próbę ciśnieniową butli CNG. Na ten czas zdemontowali butlę i jeździłem na benzynie. Po ponownym podłączeniu butli zatankowałem ją do pełna a wyświetlacz gazu pokazuje zero i nie chce przełączyć na gaz. Jakiem mogą być przyczyny? Wcześniej nigdy nie było żadnych problemów.
pełna butla a na wyświetlaczu pokazuje brak gazu
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pn paź 07, 2013 21:18
- CNG car: Citroen Berlingo
-
- Posty: 65
- Rejestracja: czw sty 03, 2013 21:18
- CNG car: Astra 2 1,6 CNG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: pełna butla a na wyświetlaczu pokazuje brak gazu
To zgłoś reklamacje na usługę montazu/demontazu butli - jak oddawales to było wszystko ok. Pewnie cos uszkodzili....
PS.
Gdzie oddawałes auto z butlami do próby ?
PS.
Gdzie oddawałes auto z butlami do próby ?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pn paź 07, 2013 21:18
- CNG car: Citroen Berlingo
Re: pełna butla a na wyświetlaczu pokazuje brak gazu
Przegląd robiłem w Poznaniu PPHU ARTGAZ Jacek Płotkowiak Ul. Obornicka 341 60-689 Poznań ale z tego co widzę to mieszkasz w Warszawie więc tylko chyba możesz zrobić próbę ciśnieniową w
"MIGAZ-S" Andrzej Szenfeld ul. Modlińska 264A 03-152 Warszawa Tel. 022 819 07 22 i
AMP-SERVICE Piotr Turos ul. Minerska 2c, 04-506 Warszawa Tel. 022 4992525, 605153034
"MIGAZ-S" Andrzej Szenfeld ul. Modlińska 264A 03-152 Warszawa Tel. 022 819 07 22 i
AMP-SERVICE Piotr Turos ul. Minerska 2c, 04-506 Warszawa Tel. 022 4992525, 605153034
-
- Posty: 240
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 10:32
- CNG car: Zafira 1,6 CNG Njoy `05 budyń vel majonez Babuni
- Lokalizacja: Pruszków
Re: pełna butla a na wyświetlaczu pokazuje brak gazu
bartibartez,
rozumiem, że, niezależnie od tego gdzie robiłeś legalizację jesteś zainteresowany ponownym uruchomieniem CNG.
Samochód nie przełącza się na CNG z powodu "niemania" ciśnienia gazu na czujniku/reduktorze.
Moim zdaniem świadczy to o tym, że nie otwiera się zawór na butli.
Z tego co wiem to butlę masz w środku, więc dostęp łatwy.
Odpiąłbym wtyczkę elektryczną od cewki na butli i w miejsce cewki podłączył jakąś żaróweczkę 12V tak maks 5W.
Uruchomił samochód i spróbował go przełączyć na CNG. Na co najmniej moment żarówka powinna zaświecić.
Jeśli nie zaświeci ani na chwilkę, jest problem, potrzeba by schematu pokazującego skąd zasilana jest cewka. Może jakiś bezpiecznik strzelił.
Jeśli zaświeciła, nawet na chwilę, to przydałby się omomierz lub tzw miernik uniwersalny.
Podłączając omomierz do pinów cewki sprawdzamy jej oporność. Większość cewek ma moc około 11-12 Wat, co powinno dać ok 13 - 17 Ohmów.
Jeśli mamy taką oporność to pozostaje do wykonania kolejna próba.
Poprzez bezpiecznik 3A zasiliłbym piny cewki 12-toma Voltami.
W momencie podania napięcia na cewkę powinno być słychać "stuknięcie" oraz uwalniany do instalacji pod ciśnieniem gaz . Po chwili, kiedy przewody się napełnią, nie będzie słychać "szumu" gazu. W momencie zdejmowania i podawania napięcia co najwyżej będzie słychać "stuk" rdzenia zaworu.
Jeżeli natomiast w momencie podania napięcia na cewkę, nic się nie wydarzy, a wcześnie stwierdzisz oporność w podanym zakresie, moim zdaniem oznaczać to będzie mechaniczne zablokowanie zaworu.
Oczywiście może być banał pod nazwą " zakręcony zawór".
Obejrzyj dokładnie zawór butli, czy po prostu ktoś nie zablokował "ręcznie" możliwości opróżnienia butli. Zazwyczaj w zaworach butli CNG napełnianie i opróżnianie odbywa się dwoma różnymi drogami.
Jeżeli wszystkie powyżej opisane kroki nic nie dadzą, jedziesz do warsztatu który de- i montował butle z reklamacją.
Daj znać na forum czym się skończyła ta historia.
pozdrawiam
Rumcajs
rozumiem, że, niezależnie od tego gdzie robiłeś legalizację jesteś zainteresowany ponownym uruchomieniem CNG.
Samochód nie przełącza się na CNG z powodu "niemania" ciśnienia gazu na czujniku/reduktorze.
Moim zdaniem świadczy to o tym, że nie otwiera się zawór na butli.
Z tego co wiem to butlę masz w środku, więc dostęp łatwy.
Odpiąłbym wtyczkę elektryczną od cewki na butli i w miejsce cewki podłączył jakąś żaróweczkę 12V tak maks 5W.
Uruchomił samochód i spróbował go przełączyć na CNG. Na co najmniej moment żarówka powinna zaświecić.
Jeśli nie zaświeci ani na chwilkę, jest problem, potrzeba by schematu pokazującego skąd zasilana jest cewka. Może jakiś bezpiecznik strzelił.
Jeśli zaświeciła, nawet na chwilę, to przydałby się omomierz lub tzw miernik uniwersalny.
Podłączając omomierz do pinów cewki sprawdzamy jej oporność. Większość cewek ma moc około 11-12 Wat, co powinno dać ok 13 - 17 Ohmów.
Jeśli mamy taką oporność to pozostaje do wykonania kolejna próba.
Poprzez bezpiecznik 3A zasiliłbym piny cewki 12-toma Voltami.
W momencie podania napięcia na cewkę powinno być słychać "stuknięcie" oraz uwalniany do instalacji pod ciśnieniem gaz . Po chwili, kiedy przewody się napełnią, nie będzie słychać "szumu" gazu. W momencie zdejmowania i podawania napięcia co najwyżej będzie słychać "stuk" rdzenia zaworu.
Jeżeli natomiast w momencie podania napięcia na cewkę, nic się nie wydarzy, a wcześnie stwierdzisz oporność w podanym zakresie, moim zdaniem oznaczać to będzie mechaniczne zablokowanie zaworu.
Oczywiście może być banał pod nazwą " zakręcony zawór".
Obejrzyj dokładnie zawór butli, czy po prostu ktoś nie zablokował "ręcznie" możliwości opróżnienia butli. Zazwyczaj w zaworach butli CNG napełnianie i opróżnianie odbywa się dwoma różnymi drogami.
Jeżeli wszystkie powyżej opisane kroki nic nie dadzą, jedziesz do warsztatu który de- i montował butle z reklamacją.
Daj znać na forum czym się skończyła ta historia.
pozdrawiam
Rumcajs
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pn paź 07, 2013 21:18
- CNG car: Citroen Berlingo
Re: pełna butla a na wyświetlaczu pokazuje brak gazu
Problem okazał się błahy, odwrotnie zamontowali butle po przeglądzie. Widocznie przy wężach odchodzących od butli są czujniki i pozycja zamontowania butli ma znaczenie, starczyło ją okręcić w poziomie o 180 stopni.