Nierówna praca silnika

Problemy techniczne i pytania związane z eksploatacją samochodów
zarbock
Posty: 103
Rejestracja: wt sty 11, 2011 23:49
CNG car: VW Touran 2.0 CNG 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nierówna praca silnika

Post autor: zarbock »

Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem VW TOURAN 2.0 CNG i mam w związku z tym pytanie. Zauważyłem, że silnik trochę szarpie na wszystkich biegach przy obrotach 1000- 2000, i na dodatek dość często się przełącza na benzynę zwłaszcza przy mocnym wciśnięciu gazu albo przy nagłym zdjęciu nogi z gazu i na dodatek po dwóch takich przełączeniach pozostaje na benzynie i żeby wrócić do gazu trzeba go wyłączyć na chwilę. Żadnych błędów komputer nie wyświetla więc jestem ciekaw czy to taka specyfika pojazdu z CNG czy jest to nieprawidłowość i trzeba udać się do serwisu. Pozdrawiam.
moyal
Posty: 42
Rejestracja: pn gru 21, 2009 20:05
CNG car: VW Caddy
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: moyal »

Czy tak się dzieje zawsze? czy tylko jak jest zimny?
Sprawdź kiedy występuje nierówna praca silnika. Czy jest również na benzynie?

Ja mam podobne objawy, ale u mnie pojawia się nierówna praca silnika jak silnik jest zimny i do tego jest wysoki poziom wilgotności. Czasami rano odpalam i nic się nie dzieje, a czasami jak pada deszcze w nocy i mimo tego, że samochód jest w garażu miewa problemy na początkowych kilometrach. Przerywa i kopci na biało. Później usterka ustaje.
U mnie objawy są zarówno na benzynie jak i na gazie. Więc to może nie być związane z gazem. Czytałem różne historie: że to może uszczelka pod głowicą jest do wymiany.
Ale nie wszystkie objawy się zgadzają, a diagnoza uszczelki jest dość droga.
Może to być również czujnik położenia wału rozrządu, ale to uszkodzenie powinien komputer wykazać.
Na razie nie pomogę więcej, jak naprawie usterkę u siebie to opiszę szczegółowo objawy i naprawę.

Jakby ktoś z forumowiczów znał ten temat przychylam się do prośby o pomoc.

Mam VW Caddy z tym samym silnikiem co w VW Touran.
zarbock
Posty: 103
Rejestracja: wt sty 11, 2011 23:49
CNG car: VW Touran 2.0 CNG 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zarbock »

Szarpie na gazie i na benzynie, dzisiaj rano odpaliłem na benzynie bez problemów, na wolnych obrotach chodzi jak należy ale jechać to się prawie nie dało, jak tylko dodaję trochę gazu to padaczka.Jak już pisałem żadnych błędów komputera. Może to kwestia paliwa bo jak wracałem z Niemiec nie było żadnych problemów. Ale u nas też tankuję w dobrych stacjach a gaz chyba ten sam w całej Polsce.
zarbock
Posty: 103
Rejestracja: wt sty 11, 2011 23:49
CNG car: VW Touran 2.0 CNG 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zarbock »

Uszczelka pod głowicą zdecydowanie nie bo wtedy jednym z objawów byłyby przedmuchy do układu smarowania albo chłodzenia a to łatwo sprawdzić. W związku z tym, że szarpie na obu paliwach sprawdzę najpierw świece i przewody wn.
moyal
Posty: 42
Rejestracja: pn gru 21, 2009 20:05
CNG car: VW Caddy
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: moyal »

w piątek byłem w serwisie. Zostały sprawdzone świece. Ich działanie zostało ocenione pozytywnie, bez objawów żadnego uszczerbku. Wymienione zostały przewody wn, ale objawy niestety pozostały :( Nie ma wilgoci ostatnio więc nie mogę całkowicie sprawdzić jak samochód będzie się zachowywał. Natomiast nadal zauważalna jest nierówna praca zimnego silnika przy naciśnięciu (gwałtownym) pedału gazu. Jak dodaję gazu powoli to powoli się zbiera bez zauważalnych szarpnięć, ale jak chce szybko przyspieszyć to zaczyna szarpać i mrugą kontrolka "silniczka". O co chodzi z tymi podmuchami do układu smarowania?
Pytam ponieważ, jak odkręce korek od wlewu oleju to nieźle z niego dmucha :) Położenie kartki na wlewie powoduje jej natychmiastowe zdmuchnięcie.
Po jakimś deszczowym dniu pojadę ponownie do serwisu.
Awatar użytkownika
supermajku
Posty: 137
Rejestracja: pt gru 24, 2010 22:54
CNG car: swift 4x4 mk2 lpg
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: supermajku »

najczęstsze objawy uszkodzonej uszczelki pod główicą: ubywanie płynu chłodzącego, pojawienie się w nim tłustych plam oleju; z odmy wychodzi olej z wodą- ygląda to jak jakiś jogurt-majonez, ubywa też olej...lub nomen omen wzrasta jego poziom (przez płyn chłodniczy), zmniejszenie mocy, niestabilność pracy, spaliny od oleju niebieskie, lub od płynu dużo pary, (katalizator powinien dopalić olej sprawdzać na zimnym), najtańsza diagnostyka to pomiar kompresji (nie 100% bo jeszcze pierścienie mogą nie trzymać),

podczas wymiany uszczelki zawsze planować głowice i dawać do sprawdzenia ( ok 50 zł)

ps. jeżeli robicie to sami to pamiętaj co do czego podłączone.

Jakie błędy wyświetla komp, po podpięciu?
Nie polecam uniwersalnego interfejsu ELM !!!!

off top objawy szarpania silnikiem przy 1100-1500 rpm miałem w sierze 2.0 dohc,- po odłączeniu czujnika pod ciśnienia, z podłączonym nie wkręcał się na obroty, można samemu próbować pokolei odłąćzając czujniki ssprawdzić który siedzi, aby uszczelka to musiałby silnik być mocno przegrzany, nic nie stanie się komputerowi ponieważ ma tryb awaryjny i ustala stałą wartość parametru z danego czujnika.

spróbuj zresetować komputer odłączając klemy na pare minut
Lepiej zredukować, niż później żałować.
zarbock
Posty: 103
Rejestracja: wt sty 11, 2011 23:49
CNG car: VW Touran 2.0 CNG 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zarbock »

Przedmuch do skrzyni korbowej nie oznacza jeszcze uszkodzenia uszczelki pod głowicą, to normalny objaw zwiększający się w miarę zużywania pierścieni uszczelniających na tłokach. Najczęstszymi objawami uszkodzenia uszczelki są:1. wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia często połączony z wylewaniem się cieczy przez zawór nadmiarowy, 2.zanieczyszczenie płynu chłodzącego olejem, 3. wydostawanie się oleju na korpus silnika z połączenia głowicy z blokiem, 4.wzrost poziomu oleju w misce plus maślany osad na korku wlewu oleju. Początkowo powyższe dolegliwości nie wpływają w zasadzie na rytm pracy silnika tylko na spadek mocy, dopiero konsekwencje tych uszkodzeń mogą spowodować uszkodzenie jednostki poprzez zatarcie tłoków w związku z przegrzaniem spowodowanym złym chłodzeniem lub smarowaniem.
damajek
Posty: 93
Rejestracja: śr lip 25, 2012 16:56
Lokalizacja: Kraków

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: damajek »

Udało się rozpracować nierówną pracę silnika??
W moim caddy mam podobny efekt - jak tylko duża wilgotność to po nocnym przestoju autko ma problemy z równą pracą silnika - miga kontrolka engine (silniczek) i nawet potrafi poświecić przez parę dni. Jak suche powietrze problemu brak. (wciśnięcie gazu podobnie jak u przedmówców daje kompletne zamulenie silnika) Bez różnicy gaz i benzyna. Oczywiście jak nie pracuje równo na gazie przełącza sam na benzyna i to podobny efekt.
Jak ktoś znalazł lekarstwo proszę o podzielenie się wiedzą.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy w użytkowaniu CNG”