witam wszystkich.mam dylemat czy jest to możliwe i opłacalne wymienić orginalną instalacje cng w oplu zafirze na instalacje lpg,czy te silniki nadają się pod instalacje lpg czy może już się ktoś spotkał z taką sytuacją?z góry dziękuje za odpowiedź.pozdrawiam wszystkich
cng-lpg
Re: cng-lpg
Cześć i podbijam temat
Kończę przygodę z cng ,zna ktoś jakiś warsztat specjalizujący się w takich przeróbkach.
Pozdrawiam
Kończę przygodę z cng ,zna ktoś jakiś warsztat specjalizujący się w takich przeróbkach.
Pozdrawiam
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Re: cng-lpg
Instalacji CNG nie da się prawidłowo zdemontować bez przeprogramowania sterownika silnika. Również sam silnik CNG różni się konstrukcyjnie od silnika benzynowego - stopień sprężania, co uniemożliwia w pełni efektywną pracę na benzynie lub LPG. Brak jest pełnowymiarowego zbiornika na benzynę i mocowania koła zapasowego.
Najlepszym rozwiązaniem jest sprzedaż auta CNG i zakup auta fabrycznie benzynowego.
Najlepszym rozwiązaniem jest sprzedaż auta CNG i zakup auta fabrycznie benzynowego.
- wwrobel
- Posty: 17
- Rejestracja: pt kwie 30, 2010 09:45
- CNG car: Multipla BiPower ELX
- Lokalizacja: Łańcut
Re: cng-lpg
Nie zgodze się z kolegą.Najlepszym rozwiązaniem jest sprzedaż auta CNG i zakup auta fabrycznie benzynowego.
Właśnie przerobiłem Fiata multiplę BiPower na LPG.
Wywaliłem: 3 bute, osłonę i przewody - łącznie chyba ze 140kg
Zostawiłem:
- oryginalny komp do silnika i CNG - inaczej się nie dało
- układ wtryskowy (wtryski, listwa, dolot)
- pozostałe elementy w komorze silnika od CNG
Zamontowałem:
- instalację LPG STAG 4 Qbox
- butlę zewnętrzną 52l - pod spód
- wlot w miejsce poprzedniego (pod klapką)
Pierwsze wrażenia z eksploatacji:
- auto zrywniejsze - ma lepsze przyśpieszenie bo m.inn. jest lżejsze o 130kg
- silnik ciszej pracuje - spostrzeżenie mojej małżonki "no już nie pracuje jak diesel"
- brak szarpania po odjęciu nogi z gazu (bez i z włączoną klimą) - przy CNG zawsze szarpało
- nieograniczony zasięg w PL - bezcenne
To, że jest fabrycznie przystosowany do napędzania gazem uważam za plus.
Cały układ napędowy - silnik, skrzynia - jest odpowiednio zestrojony i to daje mu przewagę nad silnikami na Pb przerobionymi na LPG.
Poza tym:
- pojemność CNG 1596, Pb 1580
- masa CNG 1470 Pb 1300
- Stopień sprężania: CNG 12.50:1 Pb 10.5:1
- Maksymalny moment obrotowy: CNG 133 Nm Pb 143 Nm
Osobiście nie widzę problemów a same plusy - przede wszystkim ekonomiczne.
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Re: cng-lpg
Z Multiplą jest trochę inna sprawa, niż np. z Zafirą lub Touranem. Instalacja CNG we Multipli jest dość luźno zintegrowana z resztą samochodu i taką operację jest znacznie łatwiej przeprowadzić. Przykładowo zbiornik na paliwo ma 37 litrów, a nie 14 litrów, więc nie trzeba go zmieniać. Jednak koło zapasowe będziesz musiał wozić luzem w bagażniku, albo pozostać przy zestawie naprawczym. Zawieszenie pozostawiasz dostosowane do ciężaru zbiorników, więc auto będzie twardsze i wyżej zawieszone.
To jest prawdopodobne, obniżenie wagi zawsze skutkuje polepszeniem osiągów. Podobny efekt uzyskasz pozbywając się pasażerów z autawwrobel pisze:Pierwsze wrażenia z eksploatacji:
- auto zrywniejsze - ma lepsze przyśpieszenie bo m.inn. jest lżejsze o 130kg
U mnie od czasu montażu separatora auto jest zdecydowanie cichsze na CNG, niż na benzynie.wwrobel pisze:- silnik ciszej pracuje - spostrzeżenie mojej małżonki "no już nie pracuje jak diesel"
U mnie nigdy nie szarpało, czy z klimą, czy bez klimy. Może to przypadłość Fiata...wwrobel pisze:- brak szarpania po odjęciu nogi z gazu (bez i z włączoną klimą) - przy CNG zawsze szarpało
Kupowanie samochodu na CNG aby mieć "nieograniczony zasięg w PL" to oczywisty błąd. Może za 20 lat...wwrobel pisze:- nieograniczony zasięg w PL - bezcenne
To nieporozumienie, silnik jest przystosowany do zasilania gazem CNG, a nie każdym gazem, jak sugerujesz. Gaz LPG nie ma tak wysokiej liczby oktanowej, aby wykorzystać stopień sprężania właściwy dla CNG.wwrobel pisze:To, że jest fabrycznie przystosowany do napędzania gazem uważam za plus.
Zawsze powtarzam, aby zakup samochodu na CNG był wcześniej starannie przemyślany. Z analizy musi wynikać, że jazda na CNG przyniesie korzyści. Z tego co piszesz, twój zakup był nieprzemyślany. A szkoda, uniknąłbyś rozczarowania. Możesz mieć pretensje tylko do siebie.wwrobel pisze:Osobiście nie widzę problemów a same plusy - przede wszystkim ekonomiczne.