Audi a3 1.8 a CNG

Modele pojazdów do 3,5 t marki pozostałych marek zasilane CNG.
maciek.
Posty: 3
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 15:14

Audi a3 1.8 a CNG

Post autor: maciek. »

Witam,

mam pytanie odnosnie samochodu Audi a3 1.8 benzyna rocznik 97. Moze ktos sie orientuje jak ten silnik reaguje na ewentualne zalozenie instalacji CNG? Zastanawiam sie nad kupnem takiego wlasnie auta, ale przy tym silniku to mocno rozwazam inwestycje wlasnie w instalacje CNG.
Z gory dziekuje za odpowiedzi;)
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

Jeśli serio myślisz o jeździe na CNG, to kupuj samochód tylko z fabryczną instalacją.
Audi odpada, bo na razie nie potrafią zrobić takiego auta.
Pozostaje Opel Zafira, Fiat Multipla lub Volvo S-60 i V-70. Jest też jeszcze Merc E200 NGT, ale to jakby inna bajka.
maciek.
Posty: 3
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 15:14

Post autor: maciek. »

Samochody adaptowane do instalacji CNG nie sprawdzaja sie? Instalacje sa zlej jakosci? Z LPG nie ma wiekszego problemu przeciez z adaptacja pod warunkiem ze kupuje sie dobra jakosciowo instalacje i montuja ja specjalisci.
Co do fabrycznych CNG to jak z reszta sam podales za duzo ich nie ma jesli chodzi o game modeli a nie wspominajac o ilosci egzemplarzy takich samochodow na rynku wtornym w Polsce.
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

Co fabryka, to fabryka. Pewnych rzeczy nie zrobi Tobie żaden punkt montujący instalacje, lub nawet dealer montujący tzw. kit (nie mylić z wciskaniem kitu). CNG to trochę inne paliwo niż LPG. Podaję na przykładzie Opla Zafiry:
1. Podniesiony stopień sprężania do 12,5 : 1, inny kształt tłoków.
2. Zmieniona konstrukcja głowicy, m. in. wzmocnione gniazda zaworowe.
3. Butle CNG podwieszone pod podwoziem, nie zajmują miejsca w bagażniku.
4. Zmieniona konstrukcja tylnego zawieszenia, przystosowana do ciężaru i objętości butli, np. inna belka skętna, sprężyny, amortyzatory.
5. Większe tarcze hamulcowe, z powodów w/w.
6. Zmieniona konstrukcja układu wydechowego, łącznie z katalizatorem.
7. Inne udogodnienia, jak wskaźnik ciśnienia razem z wskaźnikiem paliwa, CNG uwzględniane w wyliczeniach komputera pokładowego, króciec tankowania pod jedną pokrywką z wlewem benzyny itd. itp.

W rezultacie silnik na CNG jest mocniejszy i elastyczniejszy, niż na benzynie. Nie ma też żadnych kłopotów typowych dla gazu, jak falujące wolne obroty, zapalające się kontrolki niesprawności silnika, i wiele innych, chociaż jak zauważyleś zależy to od montującego specjalisty.

Co do ilości egzemplarzy takich samochodów na rynku wtórnym, wystarczy wyjechać za naszą zachodnią granicę. Do wyboru i do koloru.

Oczywiście wydajesz własne pieniądze i Ty decydujesz. Ja jednak na bazie swoich doświadczeń radzę jak wcześniej.
Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 21:37 przez tigercng, łącznie zmieniany 1 raz.
maciek.
Posty: 3
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 15:14

Post autor: maciek. »

Zapewne masz racje. Niestety, bo w takim ukladzie chyba bedzie trzeba sie pozegnac z CNG, no albo mimo wszystko zaryzykowac.
Bo Zafira i Multipla odpadaja w przedbiegach - co jak co, vanem jezdzic nie mam najmniejszego zamiaru. A s60 i Mercedes no to nie na moja kieszen jeszcze:/
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

maciek. pisze: (...) co jak co, vanem jezdzic nie mam najmniejszego zamiaru. (...) :/
Hehe :D , kompromis na który pójdziesz przesiadając się do vana jest czystą przyjemnością w porównaniu z kompromisem, jaki musisz przyjąć planując podróż przy naszej ubogiej sieci stacji tankowania CNG.

Wyjątkowo wkurzające są stacje CNG nieczynne po południu, w soboty i niedziele.
Tego nigdy nie zrozumiem, PGNiG ładuje miliony złotych w stacje, które są nieczynne właśnie wtedy, kiedy ich najbardziej potrzebujesz. :x
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe marki”