Tourany wybuchają w niemczech. Już 4 sztuki.

Modele pojazdów Audi, Skoda, Seat, Volkswagen, - grupy Volkswagen (VAG) do 3,5 t zasilane CNG.
tomekr
Posty: 12
Rejestracja: śr sie 14, 2013 12:40

Re: Tourany wybuchają w niemczech. Już 4 sztuki.

Post autor: tomekr »

Troche bym polemizował z tym brakiem wplywu jazdy na benzynie. Chociażby pompa paliwa, ktora bardzo często pracuje przy prawie pustym zbiorniku benzyny, potrafi się wyłączać w czasie jazdy, co samo w sobie jest niebezpieczne, bo nagle auto przeste jechać, a odcinana jest gdy np wpadniesz na jakieś wyboje. Nie znam konstrukcji pompy paliwa, ale na pewno nie jest dla niej normalnym trybem praca na "sucho" lub "półsucho" i szczegolnie zebate pompy wycierają sie blyskawicznie podczas takiej pracy. Normalnie, gdy auto tylko startuje na benzynie, to nie ma problemu dopelnić zbiornik paliwa 2-4 litrami benzyny, jadąc tylko na benzynie po zasygnalizowaniu rezerwy benzyny (po wypaleniu ok. 4-5 litrow benzyny) czasami i z 50km trzeba zrobić do najbliższej otwartej stacji, ponadto przy rezerwowym poziomie paliwa już bardzo czesto dochodzi do wyłączania/odcinania zapłonu w silniku, pomijając fakt, że przy normalnej pracy na gazie na przejechanie 5000km zużywam 5 max 10 litrow benzyny, obecnie przepalilem ok. 500l benzyny, co odpowiada normalnej eksploatacji na dystansie 100 000 km, a przy uwzglednieniu, że większośc czasu w roku silnik startuje na gazie to jest to odpowiednik nawet 200 000km przebiegu.
ventillo
Posty: 50
Rejestracja: wt lis 19, 2013 14:34
CNG car: CADDY MAXI 2.0 EcoFuel

Re: Tourany wybuchają w niemczech. Już 4 sztuki.

Post autor: ventillo »

Ale w poprzednim poście wspominałeś o szkodliwości ciągłej jazdy na benzynie i ewentualnych konsekwencjach dla silnika a nie dla pompy paliwa. O ile w przypadku pompy paliwa możesz mieć rację to w przypadku silnika wątpię żeby coś mu było od takiej jazdy.
tomekr
Posty: 12
Rejestracja: śr sie 14, 2013 12:40

Re: Tourany wybuchają w niemczech. Już 4 sztuki.

Post autor: tomekr »

No cóż, źle się wyrazilem, ale mialem na myśli ogólnie, że nie zdrowe jest dla silnika przystosowanego do gazu jazda na benzynie, tym bardziej, że napisy na desce rozdzielczej wyraźnie informują, że to tryb awaryjny. Nie wiem co na to uklad wydechowy, katalizator, jak z produktami spalania i czystoscią spalin i pewnie sporo innych problemow istnieje, bo inaczej co za problem bylby powiększyć zbiornik paliwa i zrobic auto dwupaliwowe, bardziej funkcjonalne. Generalnie problem pompy paliwa to jeden z wielu ktory mi przyszedl od razu na mysl. Pewnie skrobne oficjalne pismo do VW, ze bede dochodzil swoich praw jesli w dalszej eksploatacji silnika, ktores z elementow wysiądą, bo to w wyniku ich dzialań doszlo do delegalizacji zbiornikow przez TDT, zmiany wlasciwosci i sposobu eksploatacji pojazdu i powinni wziąc za to odpowiedzialnosć.
ventillo
Posty: 50
Rejestracja: wt lis 19, 2013 14:34
CNG car: CADDY MAXI 2.0 EcoFuel

Re: Tourany wybuchają w niemczech. Już 4 sztuki.

Post autor: ventillo »

Jeżeli masz tyle czasu, motywacji i kasy by się z nimi po sądach ganiać to życzę Ci szczerze powodzenia.
Pentela
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 11, 2016 20:01
CNG car: Opel Combo Tour 1,6
Lokalizacja: Gdynia

Re: Tourany wybuchają w niemczech. Już 4 sztuki.

Post autor: Pentela »

No i ja mam już sprawę załatwioną, butle wymienione, TDT decyzje wydał i szczęście że już się zakończyło. :) Tak jak umówiłam się z serwisem, tak zrobiliśmy. Dostarczyłam komplet dokumentów przed świętami i dzwonili do mnie 9.01.2017 (poniedziałek) że TDT będzie 13.01.2017 (piątek). Auto oddałam w poniedziałek przed zamknięciem salonu i w piątek bez problemu był odbiór. Jedyny minus tego wszystkiego jest taki, że wymienili mi tylko 2 butle z 4, a według dokumentów mam 2 terminy prób zewnętrznych (2 butle-06.2018r. i 2 butle-01.2020r.) i 3 terminy prób ciśnieniowych (10.2022r. na 2 butle z poprzedniej akcji; 01.2023r. na 1 butlę i 06.2026r. na drugą butlę z obecnej akcji) :cry:
Później będę się martwić jak to zgrać i załatwić, teraz jestem już zadowolona, że nie muszę codziennie zajeżdżać na stację albo jeździć z kanistrem dodatkowo. :D

Pozdrawiam i cierpliwości innym życzę :D
trafic670
Posty: 2
Rejestracja: pn lis 07, 2016 14:50
CNG car: vw caddy eco fuel

Re: Tourany wybuchają w niemczech. Już 4 sztuki.

Post autor: trafic670 »

WITAM 4 BUTLE WYMIENIONE ALE PAN INSPEKTOR TDT STWIERDZIŁ ŻE REDUKTOR TELEFLEX JEST NIESZCZELNY I LIPA Z LEGALIZACJI ZBIORNIKÓW TERAZ JEST DYLEMAT CZ KUPIĆ PO REGENERACJI TELEFLEXA CZY UŻYWKA REDUKTOR VENTREX PLUS ZROBIĆ SOFTA ,
ODPOWIEDZ

Wróć do „VW - grupa VAG - Audi, Seat, Skoda, Volkswagen”