WV CADDY Maxi Life EcoFuel 2.0 CNG

Modele pojazdów Audi, Skoda, Seat, Volkswagen, - grupy Volkswagen (VAG) do 3,5 t zasilane CNG.
tomekr
Posty: 12
Rejestracja: śr sie 14, 2013 12:40

WV CADDY Maxi Life EcoFuel 2.0 CNG

Post autor: tomekr »

Chyb jestem pierwszym użytkownikiem tego modelu chcącym się podzielić wrażeniami z eksploatacji tego modelu, dlatego nowy wątek, a także witam wszystkich forumowiczów bo to mój pierwszy post tutaj.
Użytkuje tego volkswagena od listopada 2013r i po przejechaniu ok. 20 000km jestem w dalszym ciągu zadowolony z zakupu. Samochód sprowadziłem z Niemiec, jest to wersja z taksówki 7 miejsc, bogate wyposażenie Life Trend, kupiłem go z przebiegiem 230 000km, wersja silnika już z 2010r spełniające normę Euro5. Wybór na te auto padł ze względu na największy zasięg wśród aut zasilanych CNG, bez problemu przejeżdżam ok. 500-550 km w cyklu mieszanym (ok.65% miasto), w trasie możliwe jest przejechanie ponad 750km przy spokojnej jeździe do 100km/h, przy pośpiechu 100-140km/h zasięg jak w mieście. Generalnie przy obecnej cenie gazu (3,36zl/m3) koszty to ok. 30/100km w cyklu miejskim bez przesadnych korków i ok. 20zł/100km przy spokojnej jeździe w trasie. Auto nie lubi za szybkiej jazdy i silnik nie "spoci się" jeśli średnie zużycie gazu nie przekracza 6,5kg/100km czyli ok. 9m3/100km, przy ostrej jeździe potrafi jeszcze wyssać 1l oleju na 1000km - ale to już 140-160km/h i np. niecałe 4h z Warszawy do Krakowa "Gierkówką". Wygląda na to, że te auto zaprojektowano do jazdy z prędkością nie większą jak 120km/h, co w zasadzie mnie wystarcza. W zimę dotankowuję ok. 7l benzyny na miesiąc, czyli na ok. 4000km. W międzyczasie zmieniłem olej silnikowy na "Castrol Professional LongLife 5/30" a wcześniej był "LiquidMolly M600 ProEngine 5/30" , w moim odczuciu Castrol jest lepszy, ale jeszcze spróbuję oleju 5/40, jako że silnik staje się trochę głośniejszy po większym wysiłku i ma trochę przejechane. Wymieniałem łożyska z przodu, czeka mnie jeszcze wymiana gumowych wsporników wahaczy i być może łożysk w tylnych piastach - są to ponoć słabsze elementy zawieszenia w tym VW, w Touranie i Skodzie wytrzymują już bez problemu bo te auta są lżejsze.
Miałem jeszcze walkę z Kuną (takie zwierze, a w zasadzie gryzoń z ładnym futerkiem), która upodobała sobie moje przewody zapłonowe. Skończyło się wymianą i przewodów i cewki zapłonowej (dosyć drogiej). Przy problemach z zapłonem często pojawiają się problemy opisywane przez niektórych forumowiczów czyli: nie przełączanie na gaz, nierówna praca silnika, zwiększone zużycie benzyny i gazu. Zdarzało się że silnik ładnie chodził w pogodne suche dni a wariował podczas wilgoci, czasami tylko był słabszy na niskich obrotach, a powyżej 2000obr już ładnie chodził. Dodam że silnik powinien przełączyć się na gaz i zapalać z gazu gdy temperatura płynu chłodniczego przekroczy 15C i tak jest. Planuję jeszcze zakup świec z elektrodą irydową, a to ze względu na to że potrzebują niższego napięcia do wygenerowania iskry i dzięki temu mniej degradują się przewody zapłonowe i na dłużej starczają, układ zapłonowy jest trwalszy i bardziej niezawodny, a pewnie też nieznacznie zmniejszą zużycie gazu co nie jest akurat najważniejszym kryterium.
Jeszcze jedna uwaga dla potencjalnych użytkowników tego modelu - nie zamontujecie do niego haka , nie ma homologacji
ventillo
Posty: 50
Rejestracja: wt lis 19, 2013 14:34
CNG car: CADDY MAXI 2.0 EcoFuel

Re: WV CADDY Maxi Life EcoFuel 2.0 CNG

Post autor: ventillo »

SIEMA.

Dzięki za recenzję. Ja posiadam Caddy Maxi blaszaka pazdziernik 2009 rok. Odczucia podobne do Ciebie. Brakuje 6-go biegu. Nie wiem czy mam taki sam silnik co Ty, ale rownież potrafi mi wciągnąć olej przy szybszej jeździe. To normalne, jak mi powiedzieli panowie serwisanci z Zabrza podczas naprawy awarii stacji CNG w Gdyni Kaczych Bukach. Mój ma 270 tyś. Na szybkich trasach przeciągam go nawet do 160-165 (mimo że w instrukcji vmax to 159 :) tylko że prawie 5000 rpm powoduje że w kabinie jest straszny hałas. Zasięg przy szybkiej jeździe to jakies 500-550 km, przy spokojnej 650 km, 700 nigdy mi się nie udało zrobić. Na stacji w Kaczych Bukach jest patent, że jak chodzi sprężara podczas tankowania to na jednym z dystrybutorów nabija prawie 250 atmosfer, dzięki czemu zasięg jest jeszcze trochę lepszy.

Kable i cewke już też zmieniałem. Cewka najtańszy zamiennik z Allegro daje rade (cena chyba ok 250zł). Kable kiedyś kupiłem drogie komplet za 170zł teraz jak już jeden przewód po pół roku mi padł to kupuje najtańsze gówna za 30 zł i wożę ze sobą, jak padnie to wymieniam na bieżąco.

Ogólnie dobre auto, tylko skrzynia krótka.
tomekr
Posty: 12
Rejestracja: śr sie 14, 2013 12:40

Re: WV CADDY Maxi Life EcoFuel 2.0 CNG

Post autor: tomekr »

Reczywiście 5-tka moglaby być trochę szybsza, albo 6-ty bieg, ale to wszystko zależy jak jest eksploatowane auto, przy pełnym obciążeniu (n.p. 7 osób) to jest ok tak jak jest. Należy też wziąć pod uwagę, że mamy dużą budę i powierzchnię czołową i przy wyższych prędkościach nie ma porównania z passatem czy choćby turanem. Ja cenię sobie, że siedzę wyżej, widzę dalej, mam schowek nad głową, nie duszę się z braku miejsca, można wsiąść w kapeluszu, a na wakacje zabrać rowery, duży ponton i inne duperele - gdyby nie to wziąłbym passata bifuel (chociaż trochę się boję wyżyłowanego silnika z turbosprężarką). Ja bardzo często korzystam z tempomatu, nawet w mieście - może to jest powodem, że w trasie bez problemu mogę przejechać ponad 700km. Jako ciekawostkę moge powiedzieć, że z jadąc z Hamburga gaz skończył się dopiero pod Warszawą (30km do gazowni) - przejechalem 850km wlokąc się ok. 90km/h. Mam założone opony Goodyear 4season 195/65/16 C - całoroczne.
Jeśli chodzi o prędkości to podaje te z nawigacji, bo prędkościomierz w aucie zwyczajowo zawyża ją o 5-7km.
tomekr
Posty: 12
Rejestracja: śr sie 14, 2013 12:40

Re: WV CADDY Maxi Life EcoFuel 2.0 CNG

Post autor: tomekr »

Założyłem świece irydowe (NGK -LPG1), wymieniłem olej na Castrol Magntec 5/40 i przejechałem ok. 6000km. Jest czas aby podzielić się wrażeniami.
Na Irydowych świecach jest nieznaczna korzyść, samochód jakby pewniej przyśpiesza po wciśnięciu gazu do dechy przy 1500-2000obr/min, powyżej nie czuć żadnej różnicy. Niestety świece irydowe do ok. 300zł, przewody ok. 120zł. Trochę więcej o gratach tutaj http://cng.auto.pl/forum/post12186.html#p12186 .
Jeśli chodzi o olej to odnoszę wrażenie, że jednak jest za gęsty 5/40 i pewnie następny będzie Castrol 5/30 FST - co prawda gorący silnik na obecnym ciszej chodzi, ale na zimnym jednak głośniej niż n poprzednim 5/30. Wcześniej w dieslach niemieckich stosowałem Shell Helixutra, który uważam za najlepszy do 10-cioletniego VW T4 2,5TDI i Elf excelium do Clio 1,4dci, ale do benzyny VW to chyba Caastrol - przynajmniej nie mam zastrzeżeń oprócz drobnych do lepkości magnateca. Wszystkie obserwacje są oczywiście subiektywne i w oparciu o słuch i zużycie paliwa. I tutaj moje obserwacje są takie, że bardzo dobry olej w stosunku do dobrego to ok. 0,3-0,4kg/100km mniej paliwa, no i wymiana, w zależności od sposobu jazdy to po ok. 10-12tys nie 15 tys. km. Poprzedni Castrol Profesional wymieniłem po 22tys, a nie po 30 tys wg zaleceń Castrola - było słychać głośniejszą pracę i widać większe zużycie paliwa już po ok. 16-17 tys. km.
Świece i kable to może być kolejne 0,1-0,2kg/100km mniej. Samochód po przejechaniu ok. 4000 km ze średnią prędkością 79km/h po autostradach i miastach wykazał się średnim zużyciem 4,9kg/100km na trasie Warszawa -Wiedeń - Wenecja - Piza - Rzym - Siena -Firenza - Wenecja - Wiedeń - Kraków - Warszawa. Muszę przyznać, że łaskawie bo średnio starałem się jechać ok. 90-100 km/h, zażyły się 2 kilkugodzinne noclegi w aucie z chodzącym silnikiem i ogrzewaniem i trochę korków w Rzymie, Wenecji i na autostradzie.
Jeśli świece wytrzymają ok. 60-80tys km i kable po ok. 30tys. km to z moich kalkulacji wychodzi, że opłaca się założyć świece irydowe, a na pewno opłaca się lać możliwie najlepszy olej, bo mniejsze zużycie paliwa rekompensuje jego droższy zakup, a gratis mamy lepszy zasięg i większą trwałość silnika.
Hochwander
Posty: 13
Rejestracja: wt lip 01, 2014 23:30
CNG car: Volkswagen Caddy 2.0 CNG

Re: WV CADDY Maxi Life EcoFuel 2.0 CNG

Post autor: Hochwander »

Witam. Jutro zamierzam kupić swojego caddy 5 osobwego. Stąd kilka pytań:
1. czy zimą w nocy jest dozwolone spanie na włączonym silniku jako, że produkuje parę i CO2?
2. Jakie będzie w takiej sytuacji spalanie na godzinę?
3. Czy zapalniczka działa przy wyłączonej stacyjce i wyjętym kluczyku?
4. Czy moglibyście dla orientacji podać ile to ustrojstwo pali na 5 biegu przy 80, 90, 110 i 130kmh? Chodzi o puste auto z dwoma bagażami.
5. Jakie są ceny serwisu u dilera? Czy jest tak drogo jak w moim poprzednim passacie b6 czy też zdzierają niemiłosiernie za samo dotknięcie auta?
6. Czy ktoś z Was adaptował w ciekawy sposób wnętrze auta do spania? Może jakieś schematy? Wiem, że sporo tego na necie ale dla mnie nigdy tego za wiele.
Awatar użytkownika
bartekk
Posty: 535
Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: WV CADDY Maxi Life EcoFuel 2.0 CNG

Post autor: bartekk »

Dzień Dobry.

Ktoś może ma dostęp do oryginalnych części typu:

- cewka
- świece
- kable

w dobrych cenach?

Serio nie można haka zamontować w tym samochodzie?
mkv91
Posty: 24
Rejestracja: śr sie 30, 2017 14:25

Re: WV CADDY Maxi Life EcoFuel 2.0 CNG

Post autor: mkv91 »

Na pewno można, przecież musi mieć belkę z tyłu którą zamieniasz na belkę z chakiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „VW - grupa VAG - Audi, Seat, Skoda, Volkswagen”