Seat Leon TGI (CNG)

Modele pojazdów Audi, Skoda, Seat, Volkswagen, - grupy Volkswagen (VAG) do 3,5 t zasilane CNG.
administrator
Administrator
Posty: 1583
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
Lokalizacja: Radom

Seat Leon TGI (CNG)

Post autor: administrator »

Seat Leon TGI (CNG)
NOWE | III generacja, 2013 -
Wersja osobowa

Obrazek

Segment: C

>> Szczegółowe informacje techniczne dostępne: tutaj

>> Sprawdź dostępność na Giełdzie pojazdów CNG - kliknij tutaj

Karol Wieczorek
administrator
Administrator
Posty: 1583
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
Lokalizacja: Radom

Re: Seat Leon TGI (CNG)

Post autor: administrator »

Cena nowego Seat Leon TGI, zasilanego sprężonym gazem ziemnym (CNG), według cennika w lutym 2014 roku wynosi 20.990 euro. Jest to cena za auto w Niemczech w najtańszej wersji z 19% VAT.
Karol Wieczorek
administrator
Administrator
Posty: 1583
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
Lokalizacja: Radom

Re: Seat Leon TGI (CNG)

Post autor: administrator »

CNG SPORT | Seat Leon TGI wygrał rajd pojazdów ekologicznych w Czechach
2014.05.07

Obrazek

Auta na CNG kolejny raz dowiodły swojej wyższości nad innymi napędami ekologicznymi. W rozegranym na początku maja rajdzie New Energies Cesky Krumlov, samochody zasilane metanem zdominowały konkurencję. Pierwsze miejsce zajął Seat Leon TGI, wyposażony w fabryczną instalację gazu ziemnego. Na podium znalazła się także załoga z Opel Zafira Tourer CNG, która zajęła 3. miejsce w klasyfikacji generalnej.
Karol Wieczorek
rbrus

Re: Seat Leon TGI (CNG)

Post autor: rbrus »

Witam,

Jako że posiadam Seata Leona, a nikt jeszcze go na tym forum nie opisał, to postanowiłem to zrobić. Seata mam od stycznia tego roku, więc nie jest to najdłuższy okres testowania jednak myślę że coś już mogę o nim napisać.

Samochód: Seat Leon ST 2018 TGI Style 110HP (CNG)

Parametry:
# Moc: 81 kW/110 PS
# Prędkość maksymalna: 194 km/h
# Pojemność: 1.395 cm³
# Zbiornik CNG (producent): 15 kg [Ja mogę dodać że na stacjach tankowałem od 15 kg do 15.9 kg, nie umiem jeszcze powiedzieć czy zbiornik jest większy, czy kompresja większa zależnie od stacji, czy błędne pomiary podczas tankowania)
# Zbiornik PB (producent): 50 l
# Średnie spalanie (producent): 3,6-3,7 kg/100 km
[Z moich pomiarów dotychczas wynika że:
* Średnie spalanie na autostradzie na tempomacie starając się utrzymać prędkości około 140 km/h spalanie jest rzędu 4,2 kg/100km.
* Przy prędkości między 110 km/h - 120 km/h spalanie utrzymywało się na poziomie około 3,7 kg/100 km. Dodam jednak że z taka prędkością przejechałem raptem 200 km i nie jest to pomiar długofalowy. * W mixie miasto + trasa spalanie utrzymywało się na poziomie 4,7 kg/100km, jednak było więcej trasy.
* Po mieście jeżdżę nie wiele więc nie ma chyba sensu podawać, strzelać mogę że na poziomie 5,5 kg - 6.0 kg/100km
# Zasięg na CNG (producent): 420 km [W mojej ocenie między 320 km, a 380 km (trasa)]
# Pełen zasięg na obu paliwach (producent): 1.360 km [Według mnie między 1100 - 1200 km (trasa)]
# Emisja CO2: 96 g/km

Plusy i minusy CNG:
+ Przyjemność jazdy na paliwie ekologicznym, na gazie ziemnych, CNG, earth gas, erd gas, biogas!
+ Większy zasięg (plus oczywisty ze względu na dodatkowy zbiornik z dodatkowym paliwem)
+ Silnik pracuje dużo ciszej i płynniej, delikatniej kiedy pracuje na CNG! Sam w to nie wierzyłem, ale rzeczywiście tak jest, jednakże wydaje mi się, że na CNG spada moc trochę i to może być powód cichszej pracy. Jednak szczerzę odczuwam przyjemność, bo ten silniczek 1.4 potrafi na paliwie delikatnie hałasować przy 140 km/h, a na CNG pracuje znacznie ciszej, jak 2.0.
+ Drugi wskaźnik paliwa 8) (naprawdę jest to przyjemny widok, takie zapewnienie w trasie np. po europie, będąc gdzieś na autostradzie, że tyle przejechane, a nadal jest pełen drugi zbiornik PB, drugi wskaźnik).
+ Duża przyjemność z Eco drivingu. Na PB i ON nie miałem takiej przyjemności, tutaj jak momentami schodziłem do 3.1 kg - 3.6 kg/100km, spokojnie miejscami jadać, aż oko się ciesyzło

- Mniejszy bagażnik (pomniejszony o rozmiar butli)
- Częstsze tankowanie (zbiornik PB czy ON starcza na przejechanie przynajmniej dwukrotnie więcej niż sam zbiornik CNG)
- Raz, przy -11 zgasł mi Leon, gdyż odpalił na CNG, którego było w zbiorniku 0 kg. Ale odpalił i wszystko pięknie wróciło do normy.

Więcej minusów czy plusów, w tym momencie nie pamiętam, przełączanie się z gazu na paliwo i w drugą stronę jest idealne i nie odczuwalne. Instalacja w porównaniu to LPG, które w kilku samochodach użytkowałem, jest perfekcyjna.

Jakbyście mieli pytania, czy chcieli obejrzeć jakieś zdjęcia, piszczcie.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „VW - grupa VAG - Audi, Seat, Skoda, Volkswagen”