Wymiana cewki elektrozaworu na butli
-
- Posty: 54
- Rejestracja: śr sie 20, 2008 22:07
- CNG car: Multipla Bipower
- Lokalizacja: Świdnica (Wiry)
Wymiana cewki elektrozaworu na butli
Padła u mnie cewka, więc zamówiłem nową i wskoczyłem pod auto.
W serwisówce fiata napisali odkręcić śrubę mocującą, zdjąć cewkę, założyć nową, przykręcić śrubę i ... zaczęło się!
Śruba ma plastikowy łeb, więc działałem delikatnie, niestety zaczęła kręcić się i nie wychodzi.
Dłutem okorowałem plastik ze śruby, pod spodem był zwykły stalowy łeb sześciokątny. Wszelkie próby odkręcenia tego nic nie dały, złapałem to w szczypce kowalskie (samoblokujące) i ciągnąc w dół usiłowałem odkręcić i nic. Pilnikiem oszlifowałem łeb śruby tak by przeszła przez otwór w cewce. Wreszcie zdjąłem cewkę.
Rdzeń jest chyba miedziany lub mosiężny a śruba stalowa podejrzewam, że pięknie wszystko skorodowało na styku śruba-rdzeń. Śruba nie dała się "wykręcić" żadnym sposobem, dałem na razie za wygraną i podszlifowałem łeb tak by dało się zaczepić zawleczkę i zmontowałem zabezpieczając cewkę zawleczką zrobioną z twardego, stalowego drutu. Na wierzch silikon antykorozyjnie i na razie działa. Jak mnie kiedyś najdzie to zrobię to po ludzku, czyli rozwiercę i nagwintuję.
Jeżeli by trafiło na cewką butli pierwszej od tłumika to pewnie skończyło by się zdejmowaniem butli bo cewka jest od strony podłogi
W serwisówce fiata napisali odkręcić śrubę mocującą, zdjąć cewkę, założyć nową, przykręcić śrubę i ... zaczęło się!
Śruba ma plastikowy łeb, więc działałem delikatnie, niestety zaczęła kręcić się i nie wychodzi.
Dłutem okorowałem plastik ze śruby, pod spodem był zwykły stalowy łeb sześciokątny. Wszelkie próby odkręcenia tego nic nie dały, złapałem to w szczypce kowalskie (samoblokujące) i ciągnąc w dół usiłowałem odkręcić i nic. Pilnikiem oszlifowałem łeb śruby tak by przeszła przez otwór w cewce. Wreszcie zdjąłem cewkę.
Rdzeń jest chyba miedziany lub mosiężny a śruba stalowa podejrzewam, że pięknie wszystko skorodowało na styku śruba-rdzeń. Śruba nie dała się "wykręcić" żadnym sposobem, dałem na razie za wygraną i podszlifowałem łeb tak by dało się zaczepić zawleczkę i zmontowałem zabezpieczając cewkę zawleczką zrobioną z twardego, stalowego drutu. Na wierzch silikon antykorozyjnie i na razie działa. Jak mnie kiedyś najdzie to zrobię to po ludzku, czyli rozwiercę i nagwintuję.
Jeżeli by trafiło na cewką butli pierwszej od tłumika to pewnie skończyło by się zdejmowaniem butli bo cewka jest od strony podłogi
Fiat Multipla 1,6 benz.+CNG bipower 2002
-
- Posty: 113
- Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
- CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Wiem, że podbijam stary watek, ale z racji tego, że przechodzę ten sam problem oraz dla przyszłych użytkowników, warto dodać swoje spostrzeżenia.
Chciałem zapytać, czy kolega próbował zakupić nieszczęsny trzpień mosiężny (6) oraz śrubę (3) w ASO? Czy nie taniej, łatwiej i szybciej niż męczyć się z gwintowaniem? Czas postoju auta w naprawie oraz koszt robocizny też się liczy.
Dziwne, że Fiat nie sugeruje zakupu i wymiany całego zestawu...
Ciekaw jestem jak u kolegi wyglądały nieudane próby odkręcania, czy śruba się obkręciła oraz jakiego użyto klucza, czy był to klucz nasadowy sześciokątny?
Chciałem zapytać, czy kolega próbował zakupić nieszczęsny trzpień mosiężny (6) oraz śrubę (3) w ASO? Czy nie taniej, łatwiej i szybciej niż męczyć się z gwintowaniem? Czas postoju auta w naprawie oraz koszt robocizny też się liczy.
Dziwne, że Fiat nie sugeruje zakupu i wymiany całego zestawu...
Ciekaw jestem jak u kolegi wyglądały nieudane próby odkręcania, czy śruba się obkręciła oraz jakiego użyto klucza, czy był to klucz nasadowy sześciokątny?
Ostatnio zmieniony czw gru 15, 2011 01:44 przez pawel1812, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: śr sie 20, 2008 22:07
- CNG car: Multipla Bipower
- Lokalizacja: Świdnica (Wiry)
Zanim się za to zabrałem, przejrzałem płytę serwisową fiata i tam nie ma nic na temat specjalnego klucza do odkręcania, a przy przykręcaniu swoistym zabezpieczeniem jest plastikowy łeb śruby 3 (WG RYSUNKU: NAKRĘTKI).
Ja użyłem klucza płaskiego, krótkiego i kręciło się prawie bez oporu.
Próbowałem szczypcami ciągnąc (mocno) nakrętkę w dół i nic, nie załapywało gwintu. skończyło się brzeszczotem do metalu i pilnikiem.
Myślałem o wymianie trzpienia, ale by go wykręcić trzeba zdjąć... cewkę. W dodatku jest to robótka przy elementach pracujących przy ciśnieniu 230atm.
Na razie działa, więc odłożyłem sprawę "na później"
Ja użyłem klucza płaskiego, krótkiego i kręciło się prawie bez oporu.
Próbowałem szczypcami ciągnąc (mocno) nakrętkę w dół i nic, nie załapywało gwintu. skończyło się brzeszczotem do metalu i pilnikiem.
Myślałem o wymianie trzpienia, ale by go wykręcić trzeba zdjąć... cewkę. W dodatku jest to robótka przy elementach pracujących przy ciśnieniu 230atm.
Na razie działa, więc odłożyłem sprawę "na później"
Fiat Multipla 1,6 benz.+CNG bipower 2002
-
- Posty: 113
- Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
- CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Kręciło się ale się nie wykręcało... Dokładnie tak to wyglądało u mnie, z tym, że u mnie trzpień się sam wykręcił z zaworu przy próbie pokręcania śrubą, dopiero po zdjęciu trzpienia i cewki założenie nasadek z dwóch stron rozruszało połączenie i zaczęło się kręcić.
Myślę, że nie ma co się obawiać wykręcenia trzpienia, po wymianie wystarczy wymiana oringu i szczelność jest zachowana.
Raczej ze zdjęciem cewki nie powinno być problemu, gdy już udało się ją poruszyć, przecież po to było piłowanie śruby aby zdjąć cewkę, wykręcić trzpień można kluczem nasadowym długim 19 po zdjęciu cewki.
Działa, tylko co na takie mocowanie mówił diagnosta oraz inspektor TDT?
Myślę, że nie ma co się obawiać wykręcenia trzpienia, po wymianie wystarczy wymiana oringu i szczelność jest zachowana.
Raczej ze zdjęciem cewki nie powinno być problemu, gdy już udało się ją poruszyć, przecież po to było piłowanie śruby aby zdjąć cewkę, wykręcić trzpień można kluczem nasadowym długim 19 po zdjęciu cewki.
Działa, tylko co na takie mocowanie mówił diagnosta oraz inspektor TDT?
Ostatnio zmieniony ndz gru 18, 2011 16:23 przez pawel1812, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 113
- Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
- CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Cewkę można nabyć w ASO Fiat, cena 250 zł, warto też kupić mosiężny trzpień za 70zł oraz zaślepkę za 7zł. Sprawdzić można zwykłym omomierzem lub po jeździe ręką która się nie nagrzewa jest uszkodzona.
Powyżej fotografia przedstawia nowy trzpień ze śrubami miedzianymi w miejsce korodujących, stalowych.
Powyżej fotografia przedstawia nowy trzpień ze śrubami miedzianymi w miejsce korodujących, stalowych.
Ostatnio zmieniony ndz gru 25, 2011 02:39 przez pawel1812, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:13
- CNG car: multipla 1,6 bipower 2001
- Lokalizacja: chrzanów
Jeszcze jedno ostatnie pytanie czy orientuje się ktoś jak sprawdzić czy metatron czy jak to ustrojstwo się nazywa dobrze mierzy stan gazu przy którym przełącza na benzynę. Bo jeżeli to byłby on to zastanawiam się czy jest to do wyregulowania czy trzeba wymienić. Pytanie trochę dziwne ale w tematach gazowych raczkuje .