FIAT 500 1.4 Natural Power Turbo Concept

Modele pojazdów do 3,5 t marki Fiat zasilane CNG.
administrator
Administrator
Posty: 1583
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
Lokalizacja: Radom

FIAT 500 1.4 Natural Power Turbo Concept

Post autor: administrator »

FIAT 500 1.4 Natural Power Turbo Concept
KONCEPT | II generacja, 2010 -
Wersja osobowa

Obrazek

Segment: A

PARAMETRY POJAZDU
Długość, szerokość, wysokość (mm): 3546/1627/1488
Pojemność bagażnika: 185 l
Ładowność: 360 kg
Ilość miejsc: 5
Masa własna: 1100 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1460 kg
Masa przyczepy z/bez hamulca: brak danych
Pojemność zbiornika na CNG: 13 kg/17,6m³
Pojemność zbiornika na benzynę: 30 l

SILNIK
Pojemność silnika: 1368 cm³
Moc (CNG|benzyna): 85kW/115KM | 74kW/100KM - oba parametry przy 5000 obr/min
Moment obrotowy (CNG|benzyna): 200|175 Nm przy 1750 obr/min
V-max (CNG): 182 km/h
Przyspieszenie 0 - 100 km (CNG|benzyna): 8,5 s | 10,5 s
Elastyczność (km/h, s) 60-100 km/h (5-bieg): b/d
Zużycie paliwa (CNG|benzyna)/100 km:
- cykl miejski - 7,5m³(5,5kg)| 8,2 l
- cykl pozamiejski - 4,8m³(3,3kg)| 5,3 l
- cykl mieszany - 5,5m³(4,0kg)| 6,3 l
Emisja CO² g/km (CNG|benzyna): 109|149
Zasięg teoretyczny na gazie: 320 km
Zasięg teoretyczny na benzynie: 450 km

Cena (na rynku szwajcarskim): 150.000 CHF

Ciekawostki

Źródło
- www.erdgasfahren.ch (w jęz. niemieckim)

---

Premiera Fiata 500 Concept Car na 80. Genewa Motor Show

Spalanie CNG/bioCNG w mieście na poziomie 7,5m3 (5,5kg), a w trasie 4,5m3 (3,3kg). Emisja CO2 przy bioCNG: 98g/100km. Taki jest Fiat 500 Concept Natural Power

Fiat zaprezentuje na zbliżającym się 80. Genewskim Salonie Motoryzacyjnym model 500 Concept, który jest napędzany jednostką silnikiem turbo na gaz ziemny o pojemności 1.4 l o mocy 115 KM. Pojazd będzie prezentowany obok szerokiej gamy pojazdów na gaz ziemny koncernu z Turynu, na stanowisku firmy Gasmobil AG, współpracującej ze Swiss Natural Gas Association.

Turbodoładowana jednostka o pojemności 1368 cm3 dostarcza 115 KM, co pozwala autku osiągnąć 182km/h, a do setki rozpędzić się w 8,5 sekundy przy zasilaniu metanem. Spalanie w warunkach miejskich oscyluje wokół 7,5m3 (5,5kg), a w trasie 4,5m3 (3,3kg). Zatankowany do pełna pojazd jest w stanie przejechać 320 km na CNG i 450 km przy zasilaniu benzyną. W przypadku spalania bioCNG (gdzie 90% składu to gaz ziemny, a 10% do biometan) pojazd emituje tylko 98g CO2 na 100km. W przypadku normalnego CNG jest to 109g, a na benzynie 149g.

Samochód został zbudowany w ramach współpracy trzech firm: szwajcarskiego oddziału Fiata, Swiss Natural Gas Association i BRA GmbH in Schweinfurt z Niemiec.

Obecnie w Szwajcarii zarejestrowanych jest 8700 pojazdów zasilanych CNG, a do dyspozycji kierowców działa 120 stacji tankujących sprężony gaz ziemny.

Czytaj też raport w języku angielskim przygotowany przez GASMOBIL na Salon Genewski tutaj.

Źródło: ngvglobal.com (w jęz. angielskim)

Widać, że Fiat umacnia pozycję lidera w ofercie pojazdów z fabryczną instalacją CNG (8 modeli na rynku). Duże wrażenie robi też rozwój rynku pojazdów oraz stacji tankowania w alpejskim kraju.

Moją uwagę zwrócił również banner na stronie Salonu Genewskiego. Oceńcie go sami:
http://www.salon-auto.ch/en/
Ostatnio zmieniony pn lut 15, 2010 15:15 przez administrator, łącznie zmieniany 3 razy.
Karol Wieczorek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Fiat”