FIAT PUNTO EVO 1.4 Natural Power
NOWE | I generacja, 2009 - ; wersja osobowa
Wersja osobowa (opis wersji dostawczej brak)
Segment: B
Więcej informacji tutaj
>> Sprawdź dostępność na Giełdzie pojazdów CNG - kliknij tutaj
---
Fiat Punto Evo
Marcin Lewandowski
Nazwa Fiat Punto Evo może sugerować włoską konkurencję dla szalenie mocnych japońskich - i nie tylko - kompaktów. Niestety to skojarzenie jest mylne. Włosi w ten sposób nazwali Grande Punto po drobnych zmianach
Fiat Grande Punto zadebiutował cztery lata temu podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Swoimi wymiarami wykraczał poza segment B, stąd Grande w nazwie. Jak się okazało nie stał się kompaktem, a jedynie wyznaczył nowe standardy przestrzeni i od tamtego czasu prawie wszystkie konkurencyjne modele dorównały mu wymiarami i oferowaną przestrzenią wewnątrz pojazdu.
Kiedy już Punto nie wyróżnia się na tle konkurencji czeka go zmiana nazwy. Zmodyfikowana wersja została określona jako Punto Evo (od ewolucji) i taki napis znajdzie się tylnej klapie małego Fiata.
Nowe nazewnictwo zobowiązuje. Największe zmiany zaszły w przedniej części nadwozia, gdzie auto zyskało nowy wygląd, nadający autu nieco więcej charakteru. Z tyłu zmieniono zderzak, dostosowując jego wygląd do nowego przodu. Także wnętrze jest teraz inne. Prosta i pozbawiona polotu deska rozdzielcza ustąpiła nowej, o bardziej atrakcyjnym wyglądzie.
Nowe Punto Evo wyposażono w najnowszą wersję w pełni zintegrowanego systemu multimedialnego Blue&Me-TomTom, którego funkcje pozwalają na obsługę telefonu, nawigacji oraz funkcji informacyjnych za pomocą praktycznego i kolorowego ekranu dotykowego. Jest on w pełni kompatybilny z innymi systemami samochodu dzięki technologii Blue&Me. Nowy system zawiera również eco:Drive Info, czyli komputer pokładowy podający informacje dotyczące naszego stylu jazdy oraz użyteczne sugestie wpływające na ograniczenie zużycia paliwa.
Pod maską znajdzie się kilka nowości. Nowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra (Nuovo Fire) z technologią MultiAir oraz diesel 1,3 litra z systemem common-rail spełniają normy Euro5. Będą one wyposażane w system Start&Stop, wyłączający silnik podczas postoju. Ofertę jednostek napędowych Fiata uzupełnią jednostki dwupaliwowe, zasilane metanem i benzyną lub gazem LPG i benzyną.
Źródło: moto.pl
FIAT PUNTO EVO 1.4 Natural Power CNG
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
FIAT PUNTO EVO 1.4 Natural Power CNG
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 13:30 przez administrator, łącznie zmieniany 4 razy.
Karol Wieczorek
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
Punto Evo Natural Power dla sieci Deutsche Bank
Data publikacji: 2010-03-26 14:15:00
Fiat Automobiles dostarczy 140 samochodów Punto Evo Natural Power, w wersji z podwójnym źródłem zasilania, które będą używane w sieci ponad 260 oddziałów Deutsche Bank na terenie całych Włoch.
Fiat Automobiles i Deutsche Bank podpisały umowę na dostawę 140 samochodów Punto Evo Natural Power, w wersji z podwójnym źródłem zasilania (benzyna/metan), które będą używane w sieci ponad 260 oddziałów Deutsche Bank usytuowanych na terenie całych Włoch.
140 Fiatów Punto Evo Natural Power oznakowanych będzie hasłem "Banking on Green", oddającym zaangażowanie grupy Deutsche Bank na rzecz środowiska naturalnego. Samochody wyposażone są w silniki benzynowe 1.4 o mocy 77 KM (w trybie zasilania na gaz moc wynosi 70 KM i spełnia normy Euro V) produkowane są przez Fiat Powertrain Technologies i zaprojektowane specjalnie z myślą o maksymalnym zintegrowaniu obu instalacji zasilających.
Jest to zarówno najbardziej ekologiczna dwupaliwowa jednostka napędowa stosowana w samochodach segmentu B (emisje CO2 na poziomie 115 g/km), jak również najbardziej ekonomiczna, a to dzięki świetnym rezultatom w zakresie kosztów związanych z zakupem paliwa (poniżej 4 EUR na 100 km).
Ponadto, Punto Evo Natural Power zapewnia zasięg wynoszący ponad 1 000 km w cyklu mieszanym i 1 200 km w cyklu pozamiejskim, przy czym również w trybie pracy na metanie samochód zapewnia dobre osiągi (prędkość maksymalna 156 km/godz., 0-100 km/h w 16,9 sekundy).
Porozumienie zawarte przez Fiata i Deutsche Bank świadczy o tym, że obie grupy podzielają te same istotne wartości takie jak ochrona środowiska naturalnego i zrównoważony rozwój. O tym, że jest to pełne zaangażowanie, świadczy najnowsze wyróżnienie przyznane dla Fiat Automobiles przez JATO: spośród dziesięciu najlepiej sprzedających się w Europie marek samochodowych po raz trzeci z rzędu to właśnie Fiat zarejestrował najniższą średnią wartość emisji CO2 w samochodach sprzedanych w 2009 roku: 127,8 g/km (w 2008 roku było to 133,7 g/km).
Do osiągnięcia tego wyniku przyczynił się zasadniczo niezwykły wzrost popularności metanu, który jest obecnie najbardziej ekologicznym paliwem dostępnym w sprzedaży. Jest to przyszłościowa decyzja podjęta ponad dziesięć lat temu, która sprawiła, że Fiat zdobył w Europie niekwestionowaną pozycję lidera w branży samochodów wyposażonych fabrycznie w instalacją metanu (CNG), osiągając wynik około 350 000 sztuk.
Ponadto, Fiat jest pierwszym i jedynym producentem oferującym w ekologicznej linii Natural Power szeroką gamę 14 modeli samochodów osobowych i dostawczych, które są w stanie spełnić wymagania z zakresu mobilności dużej grupy klientów, w tym również te specjalistyczne dla branży handlowej, rzemieślniczej i transportu towarów.
Należy też wspomnieć, że ekologiczny prymat Fiata narodził się na bazie długoterminowej strategii opartej na dwóch zasadniczych elementach: z jednej strony rozwiązania technologiczne ukierunkowane na ograniczanie zużycia paliwa i emisji spalin, spośród których należy przytoczyć najnowszy dwucylindrowy silnik TwinAir, rewolucyjne silniki MultiAir, drugą generację silników turbodiesel Multijet, alternatywne jednostki dwupaliwowe (benzyna-gaz płynny LPG i benzyna-metan CNG) oraz innowacyjny system Start&Stop. Z drugiej strony, Fiat stawia na uwrażliwianie użytkowników na coraz bardziej odpowiedzialne i ekologiczne korzystanie z samochodu. Z tej filozofii powstało innowacyjne oprogramowanie eco:Drive, które za pomocą portu USB systemu Blue&Me umożliwia zapisywanie i późniejsze analizowanie na komputerze parametrów jazdy, pomagając kierowcy w optymalizowaniu zużycia paliwa i emisji spalin. Ponadto, system ten został niedawno wzbogacony o funkcje eco:Drive Fleet, nową wersję oprogramowania przeznaczoną dla flot samochodów używanych w firmach, która poprzez bardziej skuteczne zarządzanie parkiem samochodów przynosi korzyści zarówno środowisku naturalnemu, jak i biznesowi.
Źródło: samar.pl
Karol Wieczorek