FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG
FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG
FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower
NOWE | I generacja: 1998 - 2004
Wersja osobowa (opis wersji dostawczej brak)
Segment: K
Szczegółowe informacje techniczne dostępne: tutaj
Sprawdź dostępność na Giełdzie pojazdów CNG - kliknij tutaj
---
Witam serdecznie wszystkich użytkowników tego forum. Chciałbym się podzielić wrażeniami z użytkowania Fiata Multipli na gaz CNG.
Autko sprowadziłem z Niemiec w czerwcu 2007 roku. Samochód pochodzi z 2001 roku i miał 87000km przebiegu. Posiada kompletne wyposażenie (klima, 4xpp, ABS, elektryka i inne dodatki). Po sprowadzeniu do kraju wystąpiły problemy z legalizacją butli. Samochód posiada fabryczną instalację, która rok temu przeszła przegląd TUV w Niemczech. Jednak to nic nie dało. W związku z tym musiałem się zwrócić do odpowiedniego zakładu w Poznaniu, gdzie odczytano producenta oraz numery butli. Następnie napisałem maila do producenta butli - firmy FABER, z prośbą o przesłanie certyfikatów na butle, których posiadałem numery. NIESAMOWITE, ale na następny dzień otrzymałem wiadomość z firmy FABER, że owe certyfikaty zostały przesłane do Fiata do Bielska, gdzie otrzymałem odpowiednie namiary i skąd zostały mi one udostępnione. Pozostała tylko kolejna wizyta w stacji w Poznaniu, przegłąd i legalizacja (koszt około 600zł), do tego oczywiście normalny przegląd.
Piszę to dlatego, iż wiem, że niektórzy posiadają spore problemy z zalegalizowaniem w Polsce auta na CNG, jednak jak widać nie taki diabeł straszny (przynajmniej w przypadku Multipli).
Obecnie mam stały dowód, gdzie jest wpisane CNG.
Teraz chciałbym troszkę napisać o aucie. Otóż moim zdaniem jest to na chwilę obecną najbardziej korzystny samochód osobowy na CNG. 3 butle umieszczone pod podwoziem, nie ingerują w przestrzeń auta, oferując spory zasięg. Otóż na trasie przy pełnych butlach jestem w stanie zrobić nawet do 500km!! Przy mojej jeździe z nieco cięższą nogą zazwyczaj robie około 400km-450km po zatankowaniu do pełna. Jest to wynik w cyklu pozamiejskim. Butle posiadają pojemność około 26kg (wiadomo, wszystko zależy od stopnia sprężenia). Jeżeli chodzi o silnik, posiada on 11 koni mniej, pracując na gazie (na benzynie generuje 103KM). Auto nie jest mistrzem sprintu, jednak wystarcza do przemieszczania. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 15sekund (na benzynie około 13.5s). Prędkość maksymalna na gazie, jaką udało mi się osiągnąć na niemieckiej autostradzie to 168km/h, jednak było to mało komfortowe uczucie. Do 140km/h autkiem na gazie można spokojnie podróżować. Jedynym mankamentem jest dość głośny silnik. Generalnie motor na gazie powinien pracować ciszej, niż na benzynie, jednak w przypadku multipli słychać wyraźne trykotanie, jakby z dieslu (na forum niemieckim wyczytałem, że jest to normalny objaw pracujących zaworów, po prostu te modele tak mają).
Wspomne jeszcze o kosztach. Przy mojej jeździe na trasie w granicach 110-140km/h samochód pali średnio 6kg gazu, co przy cenie 2.45zł/kg daje w zaokrągleniu 15zł za 100km. Przy spokojnieszej jeździe można zejść do 5kg. W mieście spalanie wzrasta do 8-9kg.
Obecnie nie widzę innego autka, które oferowałoby wystarczającą, klimatyzowaną przestrzeń dla 6 osób, w razie potrzeby potrafiącego zamienić się w małą bagażówke, którym przejechanie kosztowałoby 15zł za 100km.
Jedynym konkurentem wydaje się być Opel Zafira. Jednak w przypadku Zafiry zasięg na pełnych butlach wynosi około 250km, co w Polsce, biorąc pod uwagę małą ilość stacji, jest dużym mankamentem.
Jeżeli chodzi o awaryjność, to od 20go czerwca 2007 zrobiłem Multiplą 9000km (~95% przebiegu na gazie) i nic złego się nie dzieje.
Bardzo ważną rzeczą jest regularne kontrolowanie poziomu oleju. Przez te 9000km musiałem dolać litr oleju, co nie wydaje się odbiegać od normy przy tego typu autach.
Podsumowując, jeżeli ktoś szuka niedrogiego auta na CNG, które przy okazji zaoferuje dużą przestrzeń, poziom bezpieczeństwa i dobre prowadzenie (Multipla jest bardzo szeroka, a butle umieszczone pod podwoziem gwarantują jeszcze lepsza przyczepność), to polecam właśnie tego Fiata. Na naszym rynku pojawiają się egzemplarze z 2000-2002 roku za około 22.000zł. Myślę, że jest to dobra alternatywa. A wygląd.... Coż o gustach się nie dyskutuje Ja osobiście się przyzwyczaiłem do wyglądu tego auta Dodam, że każdy kto usiądzie w środku, szybko zmienia negatywne nastawienie do tego samochodu.
Jeżeli ktoś będzie miał jakieś pytania odnośnie eksploatacji, postaram się odpowiedzieć.
Pozdrawiam
NOWE | I generacja: 1998 - 2004
Wersja osobowa (opis wersji dostawczej brak)
Segment: K
Szczegółowe informacje techniczne dostępne: tutaj
Sprawdź dostępność na Giełdzie pojazdów CNG - kliknij tutaj
---
Witam serdecznie wszystkich użytkowników tego forum. Chciałbym się podzielić wrażeniami z użytkowania Fiata Multipli na gaz CNG.
Autko sprowadziłem z Niemiec w czerwcu 2007 roku. Samochód pochodzi z 2001 roku i miał 87000km przebiegu. Posiada kompletne wyposażenie (klima, 4xpp, ABS, elektryka i inne dodatki). Po sprowadzeniu do kraju wystąpiły problemy z legalizacją butli. Samochód posiada fabryczną instalację, która rok temu przeszła przegląd TUV w Niemczech. Jednak to nic nie dało. W związku z tym musiałem się zwrócić do odpowiedniego zakładu w Poznaniu, gdzie odczytano producenta oraz numery butli. Następnie napisałem maila do producenta butli - firmy FABER, z prośbą o przesłanie certyfikatów na butle, których posiadałem numery. NIESAMOWITE, ale na następny dzień otrzymałem wiadomość z firmy FABER, że owe certyfikaty zostały przesłane do Fiata do Bielska, gdzie otrzymałem odpowiednie namiary i skąd zostały mi one udostępnione. Pozostała tylko kolejna wizyta w stacji w Poznaniu, przegłąd i legalizacja (koszt około 600zł), do tego oczywiście normalny przegląd.
Piszę to dlatego, iż wiem, że niektórzy posiadają spore problemy z zalegalizowaniem w Polsce auta na CNG, jednak jak widać nie taki diabeł straszny (przynajmniej w przypadku Multipli).
Obecnie mam stały dowód, gdzie jest wpisane CNG.
Teraz chciałbym troszkę napisać o aucie. Otóż moim zdaniem jest to na chwilę obecną najbardziej korzystny samochód osobowy na CNG. 3 butle umieszczone pod podwoziem, nie ingerują w przestrzeń auta, oferując spory zasięg. Otóż na trasie przy pełnych butlach jestem w stanie zrobić nawet do 500km!! Przy mojej jeździe z nieco cięższą nogą zazwyczaj robie około 400km-450km po zatankowaniu do pełna. Jest to wynik w cyklu pozamiejskim. Butle posiadają pojemność około 26kg (wiadomo, wszystko zależy od stopnia sprężenia). Jeżeli chodzi o silnik, posiada on 11 koni mniej, pracując na gazie (na benzynie generuje 103KM). Auto nie jest mistrzem sprintu, jednak wystarcza do przemieszczania. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 15sekund (na benzynie około 13.5s). Prędkość maksymalna na gazie, jaką udało mi się osiągnąć na niemieckiej autostradzie to 168km/h, jednak było to mało komfortowe uczucie. Do 140km/h autkiem na gazie można spokojnie podróżować. Jedynym mankamentem jest dość głośny silnik. Generalnie motor na gazie powinien pracować ciszej, niż na benzynie, jednak w przypadku multipli słychać wyraźne trykotanie, jakby z dieslu (na forum niemieckim wyczytałem, że jest to normalny objaw pracujących zaworów, po prostu te modele tak mają).
Wspomne jeszcze o kosztach. Przy mojej jeździe na trasie w granicach 110-140km/h samochód pali średnio 6kg gazu, co przy cenie 2.45zł/kg daje w zaokrągleniu 15zł za 100km. Przy spokojnieszej jeździe można zejść do 5kg. W mieście spalanie wzrasta do 8-9kg.
Obecnie nie widzę innego autka, które oferowałoby wystarczającą, klimatyzowaną przestrzeń dla 6 osób, w razie potrzeby potrafiącego zamienić się w małą bagażówke, którym przejechanie kosztowałoby 15zł za 100km.
Jedynym konkurentem wydaje się być Opel Zafira. Jednak w przypadku Zafiry zasięg na pełnych butlach wynosi około 250km, co w Polsce, biorąc pod uwagę małą ilość stacji, jest dużym mankamentem.
Jeżeli chodzi o awaryjność, to od 20go czerwca 2007 zrobiłem Multiplą 9000km (~95% przebiegu na gazie) i nic złego się nie dzieje.
Bardzo ważną rzeczą jest regularne kontrolowanie poziomu oleju. Przez te 9000km musiałem dolać litr oleju, co nie wydaje się odbiegać od normy przy tego typu autach.
Podsumowując, jeżeli ktoś szuka niedrogiego auta na CNG, które przy okazji zaoferuje dużą przestrzeń, poziom bezpieczeństwa i dobre prowadzenie (Multipla jest bardzo szeroka, a butle umieszczone pod podwoziem gwarantują jeszcze lepsza przyczepność), to polecam właśnie tego Fiata. Na naszym rynku pojawiają się egzemplarze z 2000-2002 roku za około 22.000zł. Myślę, że jest to dobra alternatywa. A wygląd.... Coż o gustach się nie dyskutuje Ja osobiście się przyzwyczaiłem do wyglądu tego auta Dodam, że każdy kto usiądzie w środku, szybko zmienia negatywne nastawienie do tego samochodu.
Jeżeli ktoś będzie miał jakieś pytania odnośnie eksploatacji, postaram się odpowiedzieć.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 19:54 przez Karolfoto, łącznie zmieniany 9 razy.
Multipla 1.6 BiPower CNG 2001'
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
Witamy na forum i dziękujemy za bardzo obszerną relację. Jak widać, pojazdy z instalacją CNG stają się coraz bardziej ciekawszą propozycją dla kierowców wykonujących dość duże dystanse na trasach, szczególnie pomiędzy miastami gdzie istenieją stacje CNG. Wpadła mi kiedyś w oko właśnie oferta multipli na CNG, ale nie wiem jak dalej potoczyły się jej losy... Ciekawe, jak wygląda sytuacja z Zafirą CNG.
Karol Wieczorek
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Na mojej Zafirze robię po mieście 270 do 280 km. Poza miastem 360 do 370 km.
Wystarcza to, aby np. z Warszawy dojechać do Krakowa, Poznania lub Gdańska, ale wymaga to "lekkiej nogi" i odrobiny wprawy.
Znaczenie ma np. samo tankowanie. W pustych zbiornikach zatankowanych do pełna mieści się mniej gazu, niż w takich, gdzie dotankujemy tylko 20% gazu do pełna.
Też roważałem Multiplę, ale mam wąski garaż, i sam wiesz, to jednak Fiat.
Ale oczywiście życzę Tobie zadowolenia z samochodu i bezawaryjnej jazdy.
Wystarcza to, aby np. z Warszawy dojechać do Krakowa, Poznania lub Gdańska, ale wymaga to "lekkiej nogi" i odrobiny wprawy.
Znaczenie ma np. samo tankowanie. W pustych zbiornikach zatankowanych do pełna mieści się mniej gazu, niż w takich, gdzie dotankujemy tylko 20% gazu do pełna.
Też roważałem Multiplę, ale mam wąski garaż, i sam wiesz, to jednak Fiat.
Ale oczywiście życzę Tobie zadowolenia z samochodu i bezawaryjnej jazdy.
Multipla BiPower
Witam kolegów
na początku tego roku nabyłem sprowadzoną z niemiec Multiplę. Szukałem rodzinnego auta (6-7 miejsc) i oczywiście taniego, aby można było z niego korzystać a nie tylko na niego patrzeć. No i padło właśnie na Multiplę. Cenę udało się dobrze wytargować bo ze względu na CNG zbyt dużo chętnych nie ma na takie auta. Tak więc autko z 2002 roku z ABS, 4xPP, elektryczny fotel kierowcy, składane i regulowane lusterka, klimatyzacja plus wszystkie koszty związane z rejestracją nabyłem za 16500PLN. Cena niezła i po 2 miesiącach jazdy jestem bardzo zadowolony. Najbardziej z przestrzeni i oszczędności. Tankowanie do pełna nie kosztuje więcej niż 60PLN i mam spokój na 400 +/- 20km jazdy po mieście bez tamowania ruchu . Nie znam innego auta o podobnej funkcjonaności, który byłby tańszy w eksploatacji. Silnik jest wystarczająco mocny, może troszkę głośny. Auto prowadzi się bardzo dobrze jak na swoje rozmiary i ma dobrą manewrowość.
Podobają mi się również pozdrowienia jakie za każdym razem otrzymuję od innych właścicieli tego modelu w czasie mijania, miły gest.
Oczywiście (jak większość) musiałem przejść cały "skomplikowany" proces rejestracji auta z CNG. Udało się dość sprawnie załatwić to dzięki obsłudze posprzedażnej FIAT Auto z Bielska. W ciągu 7 dni otrzymałem kopie dokumentów na zbiorniki, które były potrzebne do przeglądu TDT. Przegląd przeszedł sprawnie i z kompletem dokumentów mogłem już zarejestrować auto.
Dodam, że wcześniej zajmowałem się instalacjami LPG i znam się trochę na tym. To co mnie miło zaskakuje to przełączanie paliwa - odbywa się niezauważalnie (gdyby nie kontrolka w zegarach). No i oczywiście nie trzeba czekać na odpowiednią temperaturę reduktora.
Jeśli ktoś potrzebuje informacji nt. gazu (LPG/CNG) i aut to chętnie służę.
rally
na początku tego roku nabyłem sprowadzoną z niemiec Multiplę. Szukałem rodzinnego auta (6-7 miejsc) i oczywiście taniego, aby można było z niego korzystać a nie tylko na niego patrzeć. No i padło właśnie na Multiplę. Cenę udało się dobrze wytargować bo ze względu na CNG zbyt dużo chętnych nie ma na takie auta. Tak więc autko z 2002 roku z ABS, 4xPP, elektryczny fotel kierowcy, składane i regulowane lusterka, klimatyzacja plus wszystkie koszty związane z rejestracją nabyłem za 16500PLN. Cena niezła i po 2 miesiącach jazdy jestem bardzo zadowolony. Najbardziej z przestrzeni i oszczędności. Tankowanie do pełna nie kosztuje więcej niż 60PLN i mam spokój na 400 +/- 20km jazdy po mieście bez tamowania ruchu . Nie znam innego auta o podobnej funkcjonaności, który byłby tańszy w eksploatacji. Silnik jest wystarczająco mocny, może troszkę głośny. Auto prowadzi się bardzo dobrze jak na swoje rozmiary i ma dobrą manewrowość.
Podobają mi się również pozdrowienia jakie za każdym razem otrzymuję od innych właścicieli tego modelu w czasie mijania, miły gest.
Oczywiście (jak większość) musiałem przejść cały "skomplikowany" proces rejestracji auta z CNG. Udało się dość sprawnie załatwić to dzięki obsłudze posprzedażnej FIAT Auto z Bielska. W ciągu 7 dni otrzymałem kopie dokumentów na zbiorniki, które były potrzebne do przeglądu TDT. Przegląd przeszedł sprawnie i z kompletem dokumentów mogłem już zarejestrować auto.
Dodam, że wcześniej zajmowałem się instalacjami LPG i znam się trochę na tym. To co mnie miło zaskakuje to przełączanie paliwa - odbywa się niezauważalnie (gdyby nie kontrolka w zegarach). No i oczywiście nie trzeba czekać na odpowiednią temperaturę reduktora.
Jeśli ktoś potrzebuje informacji nt. gazu (LPG/CNG) i aut to chętnie służę.
rally
-
- Posty: 10
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 14:43
- Lokalizacja: Lublin
Jak zarejestrować?
Witam.
Ja potrzebuję takiej pomocy.
Sprowadziłem multiplę z niemiec i jedynym moim osiągnięciem to kontakt z fiatem-polska i przesłanie im numerów butli. Obiecali załatwić dokumenty w przyszłym tygodniu. A co dalej to nie mam zielonego pojęcia. Nie wiem nawet kto robi takie przeglądy w lublinie. Jak możesz powiedzieć do kogo mam się udać i co dalej to będę wdzięczny.
Ja potrzebuję takiej pomocy.
Sprowadziłem multiplę z niemiec i jedynym moim osiągnięciem to kontakt z fiatem-polska i przesłanie im numerów butli. Obiecali załatwić dokumenty w przyszłym tygodniu. A co dalej to nie mam zielonego pojęcia. Nie wiem nawet kto robi takie przeglądy w lublinie. Jak możesz powiedzieć do kogo mam się udać i co dalej to będę wdzięczny.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 14:43
- Lokalizacja: Lublin
-
- Posty: 10
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 14:43
- Lokalizacja: Lublin
-
- Posty: 50
- Rejestracja: wt sie 05, 2008 22:59
- CNG car: MULTIPLA 1,6 16V BiPower 2000
- Lokalizacja: Legnica
Witam! W sobotę stałem się posiadaczem BiPower, 2000r. Hipek jeździ ładnie, na zatankowanych przez sprzedawcę zbiornikach zrobiłem 450km (w trasie 300km leciałem średnio 110km/h, przy wyprzedzaniu nawet 160). Silnik jak na 8 letnie autko cichy. Jak trochę pojeżdżę, to napiszę coś więcej... Póki co proszę o wskazówki eksploatacyjne od doświadczonych użytkowników.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
błęy silnika
witam a czy ma ktoś problemy z błędami silnika ?>
nierówną pracą i spalaniem około 10 m3 ?
do tego przegrzany pierwszy tłumik sugeruje zbyt bogata mieszankę ale nie można ustalić przyczyny tego wszystkiego
nierówną pracą i spalaniem około 10 m3 ?
do tego przegrzany pierwszy tłumik sugeruje zbyt bogata mieszankę ale nie można ustalić przyczyny tego wszystkiego
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez bestlesio, łącznie zmieniany 1 raz.
Doradźcie prosze
http://otomoto.pl/fiat-multipla-fabrycz ... 06762.html to link do ogłoszenia, które mnie zainteresowało. Zastanawiam sie poważnie nad kupnem Multipli z CNG i znalazłam to ogłoszenie - Włocławek stosunkowo blisko Torunia, więc daleko nie trzeba by jechać po autko. Mam jednak pewne wątpliwości - jest to wersja tylko z CNG - a jak zachowuje sie takie auto w zimę - jak odpala? - czy w ogóle bezproblemowo odpala i jak to jest z legalizacją butli? Poza tym co mnie zaintrygowało to kolor zderzaka w tym samym kolorze co reszta samochodu - a te wersje nawet w opcji nie mialy czegoś takiego (czytałam gdzies w sieci). Co ogolnie myślicie o tym autku? Bedę wdzieczna za każdą porade i sugestie. Pozdrawiam.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: śr sie 20, 2008 22:07
- CNG car: Multipla Bipower
- Lokalizacja: Świdnica (Wiry)
hashimi, jeżeli dużo jeździsz, to zasilanie tylko metanem może być problematyczne, bo jest mało stacji a bywają nieczynne z powodu awarii.
Co do zderzaka to nie ma to znaczenia, chyba, że auto było bite, ale to łatwo sprawdzić.
Sam się kiedyś zastanawiałem nad blupower i zrezygnowałem. Praktyka pokazała, że słusznie, bo moja najbliższa stacja potrafiła mieć miesiąc postoju.
Zimą nie będzie problemów z odpaleniem, jeżeli kable i świece są ok.
Co do zderzaka to nie ma to znaczenia, chyba, że auto było bite, ale to łatwo sprawdzić.
Sam się kiedyś zastanawiałem nad blupower i zrezygnowałem. Praktyka pokazała, że słusznie, bo moja najbliższa stacja potrafiła mieć miesiąc postoju.
Zimą nie będzie problemów z odpaleniem, jeżeli kable i świece są ok.
Fiat Multipla 1,6 benz.+CNG bipower 2002