FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

Modele pojazdów do 3,5 t marki Fiat zasilane CNG.
jackub
Posty: 29
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:13
CNG car: multipla 1,6 bipower 2001
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: jackub »

Witam szanownych kolegów, noszę się z zakupem takiego auta ale mam do posiadaczy jedno konkretne pytanie. A mianowicie co się stało z windą do koła zapasowego która w benzynie i dieslu jest pod autem? Czy może w bipowerze jest ona gdzieś w innym miejscu a może koło jest pod podłogą bagażnika. Proszę o odpowiedź bo to pytanie mnie bardzo intryguje a chce wiedzieć po prostu czego mam się spodziewać jak pojadę do komisów.
Obrazek
vipermat
Posty: 34
Rejestracja: śr mar 05, 2008 21:02
CNG car: Multipla Bipower
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: vipermat »

Koło zapasowe to mała dojazdówka(max. prędkość 80km/h) znajduje się w srodku samochodu(w bagażniku)
Awatar użytkownika
bartekk
Posty: 535
Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: bartekk »

Ja w Zafirze mam zestaw naprawczy który schowany jest bagażniku, zestaw składa się z małego kompresora oraz materiału naprawczego który uszczelnia przebitą oponę, nie działa to przy większej dziurze w oponie.
Awatar użytkownika
hombre77
Posty: 52
Rejestracja: sob gru 05, 2009 19:55
CNG car: FIAT Multipla BiPower
Lokalizacja: Świętochłowice

Zapasówka

Post autor: hombre77 »

W BiPower w miejscu windy jest zbiornik benzyny, a w bagażniku mamy dojazdówkę. Jak w przerabianym LPG.
Estaciones de GNC
Obrazek
Awatar użytkownika
hombre77
Posty: 52
Rejestracja: sob gru 05, 2009 19:55
CNG car: FIAT Multipla BiPower
Lokalizacja: Świętochłowice

Ustawianie rozrządu po wymianie

Post autor: hombre77 »

Chciałbym udzielić wszystkim obecnym i przyszłym właścicielom Fiatów z silnikiem 1.6 (praktycznie wszystkich modeli, w tym BiPower) w sprawie rozrządu.

Nie raz temat był na forach fiatowskich, ale raz jeszcze podam: NIE WYMIENIAJCIE ROZRZĄDU NA ZNAKI!!! TYLKO BLOKADY I ORYGINALNE NARZĘDZIA SERWISOWE (ŻADNE BLOKADY Z ALLEGRO - potrafią mieć luz nawet 1 mm!).

W tych silnikach kończy się to problemami, lepiej wydać kilkaset złoty na profesjonalną wymianę i mieć spokojną głowę. Patent z rozrządem w tych silnikach jest poroniony i łatwo przestawić rozrząd nawet o 1,5 lub 2 zęby, a to kończy się większym spalaniem, nierówną pracą, itd, itd.

Jak ktoś będzie szykować się do wymiany, to mogę polecić dwa warsztaty (Zabrze i Bytom).
Ostatnio zmieniony wt cze 12, 2012 10:26 przez hombre77, łącznie zmieniany 1 raz.
Estaciones de GNC
Obrazek
ARTEK_RR
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 24, 2012 20:35
CNG car: Multipla, BLUE i BIPOWE
Lokalizacja: Radom

Re: Ustawianie rozrządu po wymianie

Post autor: ARTEK_RR »

hombre77 pisze:Chciałbym udzielić wszystkim obecnym i przyszłym właścicielom Fiatów z silnikiem 1.6 (praktycznie wszystkich modeli, w tym BiPower) w sprawie rozrządu.

Nie raz temat był na forach fiatowskich, ale raz jeszcze podam: NIE WYMIENIAJCIE ROZRZĄDU NA ZNAKI!!! TYLKO BLOKADY I ORYGINALNE NARZĘDZIA SERWISOWE (ŻADNE BLOKADY Z ALLEGRO - potrafią mieć luz nawet 1 mm!).

W tych silnikach kończy się to problemami, lepiej wydać kilkaset złoty na profesjonalną wymianę i mieć spokojną głowę. Patent z rozrządem w tych silnikach jest poroniony i łatwo przestawić rozrząd nawet o 1,5 lub 2 zęby, a to kończy się większym spalaniem, nierówną pracą, itd, itd.

Jak ktoś będzie szykować się do wymiany, to mogę polecić dwa warsztaty (Zabrze i Bytom).
Jeśli ma się sprawdzonych mechaników, to nie trzeba koniecznie wydawać kilkaset złotych na mechaników, bo to jest zwykłe naciąganie. Ja posiadam 3 Multiple i w żadnej nie wydałem kilkaset złotych na rozrząd.. A robią kupę km, dwie BIPower i jedna BLUEPOWER..
Budzik
Posty: 2
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 21:15

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

Post autor: Budzik »

Mam pytanko bo własnie przymierzam sie do kupna takiego auta ale z CNG nie miałem nigdy nic wspolnego.

Chce kupic juz auto zarejestrowane w polsce od 2011 roku - na co zwrócci uwage?
Wpis CNG do dowodu rejestracyjnego? Cos jeszcze?

Czytam i czytam i gdzies mi sie rzuciło w oczy, ze te butle maja 20 letni okres uzytkowania.
Czyli do 2020 roku bo ogladam rocznik 2000.
A co potem? Wiem ze 7 lat to duzo ale warto wiedziec.

Gosc przez telefon mówił, ze ważna jest jeszcze 6-7 lat czyli własnie do 2020, ale według tego co piszecie, to raczej powinno być do 2010 a potem co 3 lata. Hmm, to juz sam nie wiem, jak to jest...

Pozdrawiam
Marcin
szlabanik
Posty: 1
Rejestracja: śr maja 21, 2014 21:56

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

Post autor: szlabanik »

Witajcie

Mam multiple BluPower i chce zamontować lpg w sekwencyjnej wersji jeden z Państwa napisał że jest gość z Bydgoszczy co ma tak zrobione i że to działa czy ktoś może ma z nim jakiś kontakt lub jest w stanie pomóc w temacie przerobienia, na forum piszą że to kwestia emulatora żeby to działało ale chciał bym więcej info uzyskać jaki najlepszy emulator czy może jakaś inna opcja jest.

Pozdrawiam
Adam
xeper
Posty: 1
Rejestracja: wt cze 24, 2014 18:30
CNG car: multipla

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

Post autor: xeper »

tez bym tak przerobił, jakis namiar?
vilus
Posty: 61
Rejestracja: sob sie 27, 2011 22:01
CNG car: Multipla BiPower 2002
Lokalizacja: Płock

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

Post autor: vilus »

Nosze się z zamiarem sprzedaży BiPower z 2002. W grę wchodzi także demontaż CNG i sprzedaż osobno instalacji. Czy ktoś przeprowadzał taką operację? Jak dokonać demontażu bez szwanku dla instalacji benzynowej ( np. wtryskiwacze, komputer)
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

Post autor: pawel1812 »

Po 20 letnim okresie eksploatacji trzeba się będzie się rozejrzeć za butlami - używki z młodszych bywają na rynku za psie pieniądze i pasują. Mając rok coś się znajdzie. W mojej rudy zjadł butle i inspektor TDT powiedział, że za 3 lata już nie dopuści. Po roku kupiłem trzy używane butle za 400 zł z zaworami.
Ważne, aby kupowane butle NIE były zgłoszone do TDT w Polsce. Unijna dyrektywa mówi, że zbiorników paliwa nie wolno montować używanych podobnie jak hamulców itp., jest taka lista. Tak więc trzeba kombinować.
Alternatywą jest zgłoszenie demontażu CNG - wiele samochodów jeździ z gazem nie zalegalizowanym i działa równie dobrze jak legalny :)
Co do demontażu CNG - jak już to podłączyć LPG do fabrycznych wtrysków CNG. To jest do zrobienia, tylko gazownicy tego nie chcą robić, bo mniej zarobią.

Do kolegi hombre77: W Gdyni ja wymieniam rozrząd na fabryczne blokady, posiadam narzędzia fabryczne do wglądu (blokady z ASO, reszta z ZUP HP Bytom), klucz dynamometryczny Stahlwille. Koszt tych narzędzi to ok. 2 tys. zł. Czy trzeba wydawać kupę kasy na rozrząd? U mnie koszt to 300 zł. Czy to kupa kasy - niech każdy sam to oceni. Mechanicy wymieniają na mazaki bez kontroli tego, co zrobili. Potem samochód przerywa, faluje, wymienia się świece, przewody, Lambdę, wtryski CNG i reduktor. Wszyscy wiemy, że kosztuje to ciut więcej niż moja usługa. Ile to stresu dla każdego kierowcy, gdy auto gaśnie na światłach...

Może jestem pedantem w tych sprawach, ale nie umiem patrzeć, gdy ktoś wymierza GMP drutem, mówi, że jest to tak samo dokładnie jak czujnikiem zegarowym i bierze za to pieniądze...
kennedee
Posty: 50
Rejestracja: wt sie 05, 2008 22:59
CNG car: MULTIPLA 1,6 16V BiPower 2000
Lokalizacja: Legnica

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

Post autor: kennedee »

Padła mi skrzynia biegów w Mulci. Ma ona inne przełożenia niż w zwykłej benzynowej, więc chciałbym zapytać czy można ją właśnie takową zastąpić (godzę się oczywiście na nieco inne osiągi).
A może ktoś ma skrzynię na zbyciu?

Być może zdecyduję się też Mulcię poddać eutanazji (sypie się i zawieszenie, blacha i plastiki biodegradują, i coś się wtryski przycinają)...
Jakby co, to butle mam ładne, pod dozorem w Krakowie - ważne do lipca 2017. Jako, że są z 2000r. to też im za wiele życia nie zostało, więc mogę za rozsądną kwotę oddać. A może by ktoś paskudę w całości na części wziął?

pzdr.
Jarek
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

Post autor: pawel1812 »

Można wstawić skrzynię tak od Multipli zwykłej 1.6 16v jak i od sieny, brava itp. Skrzynie od sieny, brava itp różnią się poza przełożeniami wybierakiem ale można go przespawać, jeśli samochód mało warty i naprawa musi być tanim kosztem. Skrzynie można też naprawić. Może Kolega napisze, jaki jest budżet naprawy.
kennedee
Posty: 50
Rejestracja: wt sie 05, 2008 22:59
CNG car: MULTIPLA 1,6 16V BiPower 2000
Lokalizacja: Legnica

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

Post autor: kennedee »

Budżet zakładałem max. 700 pln. Już sam demontaż skrzyni już kosztował mnie 150 zł. Mulcia stoi u mnie w garażu. Skrzynia ma 2 dziury w obudowie w tym rozwalone gniazdo impulsatora.
Chętnie sprzedam tak jak stoi za 1500 pln netto na FV. Przegląd i ubezpieczenie do końca czerwca 2016. Jakby co tel. 693 926 988.

--
Multipla naprawiona, wymieniona skrzynia. Autko pali, jeździ, choć po odpaleniu nierówno chodzi.... Kable, cewka i świece ok. Nie mam CNG, więc nie wiem, czy czasem któryś wtrysk benzyny nie szwankuje. Jak się rozgrzeje, to jest OK.

Jako, że jeżdzę teraz czymś inszym (C8 2.0 z LPG), to Mulcię chętnie i dość pilnie sprzedam za jakieś 1990 netto.

300 tys. przebiegu, zielony metalik, 6 foteli, butle CNG z przeglądem na czerwiec 2017, przegląd autka i OC do końca czerwca. Klimatyzacja sprawna. Auto stało w garażu i przed nim przez ostatnie 5 miesięcy, niedawno wymieniłem skrzynię biegów, bo poprzednia umarła. CNG sprawne, na benzynie coś nierówno pracuje na zimno. Wystawiam fakturę VAT. Autko do obejrzenia w Legnicy. Fotki na koit.pl/multi

Dla zdecydowanego nabywcy dorzucę gratis oryginalne alufelgi.
Tel. 693 926 988
firek1
Posty: 1
Rejestracja: czw lis 17, 2016 21:43
CNG car: Fiat Multipla 16V Bipower 2003

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

Post autor: firek1 »

Mała informacja dla ludzi z Lublina. Ostatnio kupiłem sprowadzoną Multiple Bipower z 2003r. butle nie posiadają znaku 110. Zdobyłem do nich papiery od Fiata. W Lublinie niestety Tdt nie chciał współpracować ale pojechałem do Agrotraku w Krakowie i legalizacja oraz próba ciśnieniowa udała się bez problemu. Więc trochę stresu się najadłem ale udało mi się zarejestrować.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Fiat”