Lancia Ypsilon EcoChic CNG
NOWE | III generacja, 2013 -
Wersja osobowa
Segment: A
Więcej informacji: tutaj
Sprawdź dostępność na Giełdzie pojazdów CNG - kliknij tutaj
---
Lancia Ypsilon EcoChic CNG. Ekologiczne i szykowne autko do miasta
Wielki test Lancia Ypsilon EcoChic z silnikiem 0.9 Natural Power
W ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy na rynku pojawiły się bardzo ciekawe auta z nowymi silnikami na gaz ziemny (CNG) marek Audi, Skoda, Mercedes-Benz, Volkswagen, a także grupy Fiata. Jednym z nich jest Lancia Ypsilon EcoChic zasilana metanem. To produkowane w Polsce auto dzięki uprzejmości Fiat Auto Poland trafiło na kompleksowe testy do naszej redakcji. I nie ma co ukrywać – jazda Lancią na CNG przynosi teraz pełną frajdę! Nie tylko przy dystrybutorze, ale także wtedy gdy chcemy zadać szyku na mieście i dynamicznie poruszać się w miejskiej dżungli. Zapraszamy do lektury testu, tym razem napisanego z kobiecego punktu widzenia. Bo właśnie przede wszystkim Płci Pięknej jest dedykowane to ekologiczne autko.
Więcej informacji tutaj
Lancia Ypsilon EcoChic CNG
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
Lancia Ypsilon EcoChic CNG
Karol Wieczorek
Re: Lancia Ypsilon EcoChic CNG
Dziwne jest to, że auta małe nie palą wile mniej od dużo wiekszych. Porównam do swojego 5008 2.0 BlueHDI, norma spalin euro6, prawie 2 razy większego i pół tony cięższego. Producent podaje 3,7l/100km trasa - bez problemu osiągalne ale przy 90km i na tempomacie. Myśle że mistrzowie eko jazdy z tego forum zeszli by niżej uzywając sztuczek (5bar w koła i ledowo toczymy się, hamulec w ostaeczności, klima i wszystko co pobiera energię wyłączone).
Ja na lewym pasie przy 140-170km mam wynik 6l. Misato z funkcją start-stop też wynik około 6l. Jak jeżdzę trochę eko to 4,5-5 mam na te 100km, co zresztą wiele testów to pokazuje. Klima chodzi na auto cały czas. Więc czy ta lancia jest oszczedna chyba nie tak bardzo. A ten moment obrotowy 140 sugeruje jazdę spokojną prawym pasem. Cena ponad 60 000zł, to juz nie jest eco. Ten gabaryt i ta moc nie powinna przekraczać 4m3 przy ostrej jezdzie a przy spokojnej powinno schodzić poniżej 3m3 aby być eko i powinno byc tańsze od tipo czyli max do 30 000zł w full wersji. Wówczas moze bym się zastanowił czy kupić to czy nie.
Ja na lewym pasie przy 140-170km mam wynik 6l. Misato z funkcją start-stop też wynik około 6l. Jak jeżdzę trochę eko to 4,5-5 mam na te 100km, co zresztą wiele testów to pokazuje. Klima chodzi na auto cały czas. Więc czy ta lancia jest oszczedna chyba nie tak bardzo. A ten moment obrotowy 140 sugeruje jazdę spokojną prawym pasem. Cena ponad 60 000zł, to juz nie jest eco. Ten gabaryt i ta moc nie powinna przekraczać 4m3 przy ostrej jezdzie a przy spokojnej powinno schodzić poniżej 3m3 aby być eko i powinno byc tańsze od tipo czyli max do 30 000zł w full wersji. Wówczas moze bym się zastanowił czy kupić to czy nie.
Re: Lancia Ypsilon EcoChic CNG
kgrzanka - dlatego od kiedy pamiętam nie daje sobie wcisnąć "małego auta do miasta". W podobnej cenie, właśnie z podobnym spalanie mogę wziąć nieco większe auto, może już nie tak "eleganckie, kobiece i miejsce", ale przynajmniej z miejscem na większe zakupy.
Małe auta nie mają mało palić. One są dla osób, na które stać np. na 2 auta, i wtedy te małe służy faktycznie jako typowo miejskie, którym faktycznie dobrze jest manewrować.
I tak jak Lancia Ypsilon jest piękna, tak nadal za mała na codzienne potrzeby.
Małe auta nie mają mało palić. One są dla osób, na które stać np. na 2 auta, i wtedy te małe służy faktycznie jako typowo miejskie, którym faktycznie dobrze jest manewrować.
I tak jak Lancia Ypsilon jest piękna, tak nadal za mała na codzienne potrzeby.