Problem z cng w multipla bipower '01

Modele pojazdów do 3,5 t marki Fiat zasilane CNG.
kozin
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 14, 2013 10:38
CNG car: fiat multipla bipower
Lokalizacja: ustka

Problem z cng w multipla bipower '01

Post autor: kozin »

Witam.Posiadam mulcie bipower z 2001r.Po uruchomieniu na benzynie i rozgrzaniu ok. 20-30 min gdy przełącze na cng to gaśnie.Dopiero po parokrotnej próbie i przygazowaniu auto załączy cng ale chodzi bardzo nierówno i szarpie a często gaśnie.Nawet po kilkigodzinnej jeżdzie na cng szarpie i potrafi zgasąć.
Ostatnio zmieniony pn sty 14, 2013 23:32 przez kozin, łącznie zmieniany 1 raz.
AdamBialas
Posty: 175
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 08:26
CNG car: Fiat Multipla BiPower 1,6
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: AdamBialas »

Zacznij o sprawdzenia świczek , czy są do gazu i w jakim są stanie i zdało by się reset błędów adaptacji zrobiony przez złącze diagnostyczne .
kozin
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 14, 2013 10:38
CNG car: fiat multipla bipower
Lokalizacja: ustka

Post autor: kozin »

ok.dzieki
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: pawel1812 »

Napisz w jakich okolicznościach auto zaczęło źle pracować? Może świeżo po wymianie rozrządu? Czy tłumik jest szczelny? Czy od razu po uruchomieniu na CNG pracuje równo przez pierwszą minutę?
kozin
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 14, 2013 10:38
CNG car: fiat multipla bipower
Lokalizacja: ustka

Post autor: kozin »

Witam.W aucie nie był robiony rozrząd.Po uruchomieniu na benzynie musi około 20 min pochodzić a i czasem dłużej.Jak już uda mi się przełączyć na cng to chodzi bardzo nierówni i gaśnie.Mam go pół roku i na początku szybciej się przełączał na cng , może dlatego że było cieplej.Ale z tego co wyczytałem na forach nawet zimową porą powinno w miare szybko włączyć cng.Fakt że miałem nieszczelny łacznik elastyczny w układzie wydechowym ale po wymianie całego układu wraz z łącznikem nic się nie zmieniło.
AdamBialas
Posty: 175
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 08:26
CNG car: Fiat Multipla BiPower 1,6
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: AdamBialas »

Coś podobnego miałem w tamtym roku zimą , sprawdziłem co było robione i okazało się problem znikł po wymianie uszkodzonego czujnika temperatury silnika i restarcie komputera (wyczyszczenie błędów adaptacji) .Objawy były takie ,że na benzynie działał dobrze pomimo błędów z czujnika a przy gazie nie potrafił dostosować ilości gazu do złych odczytów i strasznie nierówno chodził , największy problem był na CNG na jałowym biegu.
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: pawel1812 »

Odczytaj komputerem podciśnienie w przewodzie ssącym na biegu jałowym, błędy, zrób reset adaptacji.
Dlaczego auto musi pochodzić 20 minut zanim przełączy na gaz? Sterownik Metatron przełącza po kilku sekundach, niezależnie od temperatury silnika, nawet na trzaskającym mrozie. Co się dzieje, gdy od razu odpala z gazu?
Sterownik silnika sam nie zauważy, że auto naprawiono, konieczne jest skasowanie błędów i adaptacji. Odłączenie akumulatora nawet na pół roku nie pomoże - sprawdzone.
Ostatnio zmieniony pn sty 21, 2013 16:34 przez pawel1812, łącznie zmieniany 2 razy.
kozin
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 14, 2013 10:38
CNG car: fiat multipla bipower
Lokalizacja: ustka

Re: Problem z cng w multipla bipower '01

Post autor: kozin »

Ok postaram się trochę pogrzebać.Tylko muszę zakupić sprzęt do adaptacji.Nie zabardzo wiem jaki może ktoś podpowie jaki jest najlepszy?
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Problem z cng w multipla bipower '01

Post autor: pawel1812 »

Multiecuscan plus ELM327 dla Marelli lub Fiat KKL plus unidiag dla Metatrona. Póki co Koledzy zgłaszają problem z połączeniem Multiecuscan z Metatronem.
kozin
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 14, 2013 10:38
CNG car: fiat multipla bipower
Lokalizacja: ustka

Re: Problem z cng w multipla bipower '01

Post autor: kozin »

Po wizycie w Gdyni u kolegi Pawła1812 , który podłączył multiecuscana wiadomo w czym tkwi problem.Jest przestawiony rozrząd.Jestem umówiony z miejscowym mechanikiem na wymiane rozrządu przy pomocy oryginalnych blokad.Zrobi nową adaptacje.Jak tylko odbiorę fiata to dam znaka co i jak.Podziękowania dla firmy Naftokor w Gdańsku za pomoc przy szukaniu przyczyny.Koledze Pawłowi także dzięki za pomoc.
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Problem z cng w multipla bipower '01

Post autor: pawel1812 »

Dokładnie to zostało odczytane podciśnienie w przewodzie ssącym wynoszące 380mbar na biegu jałowym na benzynie. Podciśnienie w sprawnym silniku wynosi do 360mbar książkowo, widziałem w silnikach około 350mbar. Dodatkowo sterownik zgłasza błąd z czujnika fazy mimo jego wykasowania.
VERONA
Posty: 82
Rejestracja: śr sie 22, 2007 11:13
CNG car: Zafira CNG 2006r.
Lokalizacja: Gdańsk ; Trelleborg

Re: Problem z cng w multipla bipower '01

Post autor: VERONA »

Witam Panowie,

Kozin dzięki za informację o końcowym wykryciu problemu a Tobie Paweł za konsultacje telefoniczne i wsparcie.

Pozdrawiam
Sławomir Szymański
0-507 105 930
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Problem z cng w multipla bipower '01

Post autor: pawel1812 »

Dodam jeszcze, że kolega kozin poiada sterownik gazowy Metatron OMT 5D0, który w przeciwieństwie do sterownika Metatron 5D0 EOBD prawie nie posiada wsparcia. Sterownik OMT 5D0 był stosowany do połowy 2002 roku, w późniejszych autach stosowany jest 5D0 EOBD, który wspiera na przykład Multiecuscan.
Ratunkiem w tych autach pozostaje zczytanie parametów ze sterownika Marelli, wyciągnięcie wniosków i naprawę, po czy skasowanie adaptacji sterownika OMT 5D0 Examinerem.

Link do źródła: http://forum.multiecuscan.net/viewtopic ... 079947ec73
Warto pisac tu: http://forum.multiecuscan.net/viewforum.php?f=4 , może Yani się zlituje i doda obsługę OMT 5D0 jak zobaczy, że jest nas więcej z tym problemem.
Ostatnio zmieniony śr lut 06, 2013 16:25 przez pawel1812, łącznie zmieniany 1 raz.
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Re: Problem z cng w multipla bipower '01

Post autor: tigercng »

Ktoś już kiedyś pisał na forum, że w Multipli wymiana rozrządu wymaga bardzo doświadczonego mechanika. Podobno fabrycznie naniesione znaczniki wprowadzają w błąd.
Ciekawy jestem, jaka część kierowców jeżdzi zupełnie nieświadoma tego, że ma przestawiony rozrząd.
kozin
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 14, 2013 10:38
CNG car: fiat multipla bipower
Lokalizacja: ustka

Re: Problem z cng w multipla bipower '01

Post autor: kozin »

Witam.Dzisiaj odebrałem fita od mechanika.Pasek wymieniony (na oryginalnych blokadach ponoć) i nawet adaptacje zrobił.Auto przełącza sie na gaz ale po trzykrotnym przygazowaniu i nie trzyma obrotów.Jak się rozgrzeje to już mu lepiej.Chyba Pan mechanik z adaptacją sobie nie "poradził". Będę musiał poprosić kolegę Pawła1812 o zrobienie tej adaptacji profesjonalnie. :lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Fiat”