Multipla BiPower - stuki (cykanie) na CNG

Modele pojazdów do 3,5 t marki Fiat zasilane CNG.
zapalka
Posty: 30
Rejestracja: pn lis 21, 2011 16:42
CNG car: Multipla BiPower 1.6 2002r.
Lokalizacja: Wlkp

Multipla BiPower - stuki (cykanie) na CNG

Post autor: zapalka »

W silniku pracujacym na CNG slychac wyrazne "cykanie"- cos ala luzny zawor. Jednak o dziwo po przelaczeniu na beznyne stukanie milknie. Poczatkowo myslalem ze to zawor, lecz przy tych objawach obstawialbym bardziej wtryskiwacz CNG.

Moje pytania:
1. Czy ktos mial podobny objaw? Co to moze byc?
2. Czy mozna wymienic jeden wtryskiwacz, czy konieczna jest wymiana calej listwy?
3. Jaki jest koszt takiego wtryskiwacza/ listwy?

Z gory dzieki za odpowiedz :)
firas
Posty: 71
Rejestracja: czw sty 19, 2012 18:39
CNG car: narazie BRAK
Lokalizacja: się wzioł

Post autor: firas »

zapalka, Te wtryskiwacze z samej swojej natury cykaja.
Co do wymiany to jesli chciałbys wymieniac jeden to musiałbys stosować taki sam jak masz już w aucie, a że takich nowych już nie ma to trzeba szukać używek.
Jeśli jednak zdecydowałbyś się na wymianę wszystkich to można stosować zamienniki dostepne min. w intercarsie i wtedy wymiana i naprzód
zapalka
Posty: 30
Rejestracja: pn lis 21, 2011 16:42
CNG car: Multipla BiPower 1.6 2002r.
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: zapalka »

Oki. Dzieki za informacje.
Spotkalem sie tez z usluga czyszczenia wtryskow - co powiecie na ta opcje w przypadku CNG?
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: pawel1812 »

Oryginalne wtryski są wciąż dostępne w ASO. Co do cykania to podstawowe pytanie czy silnik prawidłowo pracuje, równo i ma moc? Tego nie piszesz w swoim poście a to bardzo ważne. Jeśli tak, to po co cokolwiek robić? Widziałem kilka Multipli CNG, wszystkie mniej lub bardziej cykały, nawet z nowymi wtryskami z ASO produkcji Metatron.
Wydasz ponad 2kzł za komplet nowych wtrysków w ASO i choć ciszej, to cykać będzie nadal a na zamiennikach możesz pogorszyć pracę silnika.
Przejechałem 40.000km Multiplą która cykała prawie jak Diesel i absolutnie nic złego się nie działo, silnik pracował idealnie.
Ostatnio zmieniony śr maja 16, 2012 01:10 przez pawel1812, łącznie zmieniany 2 razy.
zapalka
Posty: 30
Rejestracja: pn lis 21, 2011 16:42
CNG car: Multipla BiPower 1.6 2002r.
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: zapalka »

Na wolnych obrotach na CNG nieco trzesie autem, co jakis czas slychac odglos jakby kolektor wydechowy mial przedmuch (choc to z pewnoscia nie kolektor, bo na benzynie takich odglosow nie ma).
Przy przyspieszaniu nie zawsze przyspiesza rowno - efekt jak przy zapchanych wtryskiwaczach w aucie z LPG.
Co do mocy - raczej jest ok.

Czy ktos z Was zdecydowal sie na usluge czyszczenia wtryskow?
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: pawel1812 »

Przed szukaniem problemu we wtryskach sprawdź rozrząd oryginalnymi blokadami przy okazji pozakupowej wymiany rozrządu oraz szczelność wydechu - jak się okazało ma to znaczenie mimo poprawwnej pracy na benzynie. Wymieniałem w Multipli wtryski CNG w silniku który nierówno pracował i niestety nie pomogło.
Napisz jak silnik pracuje na benzynie. Wykręć świece i porównaj kolor izolatora, jeśli jeden z wtrysków jest uszkodzony to izolator świecy tego cylindra będzie miał inną barwę.
Ostatnio zmieniony śr maja 16, 2012 21:42 przez pawel1812, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Fiat”