Multipla BiPower - przed zakupem...
-
- Posty: 30
- Rejestracja: pn lis 21, 2011 16:42
- CNG car: Multipla BiPower 1.6 2002r.
- Lokalizacja: Wlkp
Multipla BiPower - przed zakupem...
Zamierzam kupic Multiple BiPower. Poruszam sie glownie po Wlkp i stacje CNG w Komornikach mijam co drugi dzien.
Troszczeke poczytalem forum, zwlaszcza w kwesti legalizacji butli i dozoru technicznego jednak nadal mam kilka watpliwosci:
1. Zastanawiam sie nad sensem legalizacji butli w moim przypadku. Korzystam ze stacji diagnostycznej, w ktorej przechodzi kazda "padlina", wiec i auto ktore ma butle, a nie ma ich wbitych w dowod przejdzie przeglad. Jezeli chodzi o kwestie sporu z ubezpieczycielem przy ew. wypadku - mysle ze i tu nie bedzie wiekszych problemow (zakladam, ze przy drobnej stluczce nikt nie bedzie wchodzil pod auto). Jezeli chodzi o kwestie techniczne/bezpieczenstwa zbiornikow, to wole sam o to zadbac, niz wierzyc opini TDT na podstawie ich " wielkich ogledzin". Czy sa jeszcze jakies inne istotne, negatywne przeslanki braku legalizacji butli?
2. Zalozmy ze mam Multiple BiPower bez CNG wbitego w DR. Czy w pozniejszym czasie moge podjechac do TDT zalegalizowac butle tak aby dostac wpis CNG w DR?
Z gory dziekuje za pomoc.
Mimo tych wszystkich barier prawno-tenicznych chetnie przystapie do grona tych jezdzacych ekologicznie
Troszczeke poczytalem forum, zwlaszcza w kwesti legalizacji butli i dozoru technicznego jednak nadal mam kilka watpliwosci:
1. Zastanawiam sie nad sensem legalizacji butli w moim przypadku. Korzystam ze stacji diagnostycznej, w ktorej przechodzi kazda "padlina", wiec i auto ktore ma butle, a nie ma ich wbitych w dowod przejdzie przeglad. Jezeli chodzi o kwestie sporu z ubezpieczycielem przy ew. wypadku - mysle ze i tu nie bedzie wiekszych problemow (zakladam, ze przy drobnej stluczce nikt nie bedzie wchodzil pod auto). Jezeli chodzi o kwestie techniczne/bezpieczenstwa zbiornikow, to wole sam o to zadbac, niz wierzyc opini TDT na podstawie ich " wielkich ogledzin". Czy sa jeszcze jakies inne istotne, negatywne przeslanki braku legalizacji butli?
2. Zalozmy ze mam Multiple BiPower bez CNG wbitego w DR. Czy w pozniejszym czasie moge podjechac do TDT zalegalizowac butle tak aby dostac wpis CNG w DR?
Z gory dziekuje za pomoc.
Mimo tych wszystkich barier prawno-tenicznych chetnie przystapie do grona tych jezdzacych ekologicznie
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Ad. 1. Pozostawiam bez komentarza.
Ad. 2. Możesz, tylko na podstawie dopuszczeń TDT nie zmienisz w WK wpisu w DR.
W WK będą domagać się "faktury za montaż instalacji", no bo skoro wcześniej jej nie miałeś (tak wynika z DR), a teraz masz, to musisz mieć fakturę. Śmieszne, ale prawdziwe.
Ad. 2. Możesz, tylko na podstawie dopuszczeń TDT nie zmienisz w WK wpisu w DR.
W WK będą domagać się "faktury za montaż instalacji", no bo skoro wcześniej jej nie miałeś (tak wynika z DR), a teraz masz, to musisz mieć fakturę. Śmieszne, ale prawdziwe.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 1 raz.
wiesz przeglad.
przeglad to przeglad. i jest tak ze to ci moze przejsc.
tylko po co?
oficjalnie jest tak ze diagnosta ci nie wbije dopuki cala instalacja nie zostanie wywalona..
a 2 . jak nie widzi butli to sie nie pyta
a jak nie powiesz to nie zauwazy
tylko ze przy wiekszym bum . to wyjdzie
podejrzewam ze legalizacje da sie zrobic.. tyle ze po dupie dostanie ten kto wbil przeglad wczesniej
przeglad to przeglad. i jest tak ze to ci moze przejsc.
tylko po co?
oficjalnie jest tak ze diagnosta ci nie wbije dopuki cala instalacja nie zostanie wywalona..
a 2 . jak nie widzi butli to sie nie pyta
a jak nie powiesz to nie zauwazy
tylko ze przy wiekszym bum . to wyjdzie
podejrzewam ze legalizacje da sie zrobic.. tyle ze po dupie dostanie ten kto wbil przeglad wczesniej
-
- Posty: 30
- Rejestracja: pn lis 21, 2011 16:42
- CNG car: Multipla BiPower 1.6 2002r.
- Lokalizacja: Wlkp
Dziekuje za Wasze wypowiedzi. Jest generalnie tak jak myslalem, prawo mamy... ...nie powiem jakie i trzeba bedzie sobie z tym jakos poradzic.
Mam jeszcze pytanie z innej beczki. Jak wyglada w multipli Bi-Power przelaczanie na CNG? Czy jest mozliwosc odpalania na CNG, czy tez po jakims czasie nastepuje przelaczenie na CNG?
Mam jeszcze pytanie z innej beczki. Jak wyglada w multipli Bi-Power przelaczanie na CNG? Czy jest mozliwosc odpalania na CNG, czy tez po jakims czasie nastepuje przelaczenie na CNG?
-
- Posty: 113
- Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
- CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Jeśli zadbasz o to, aby diagnosta podbił się pod autem z gazem bez protokołów TDT to raczej nie ma przeciwwskazań (ostatnio byłem zmuszony zaprowadzić dowód na przegląd bez auta, mimo iż posiadam protokoły TDT były one zbędne.
Znacznie gorzej, szczególnie przy odsprzedaży jeśli zarejestrujesz auto bez wpisanego w dowód gazu.
Protokoły TDT załatwić można zawsze a wpis CNG do dowodu tylko przy pierwszej rejestracji auta w kraju, później już nie.
Odpowiadając na pytanie z punktu 2 - nie ma takiej możliwości.
Aktualnie legalizację butli prowadzi tylko Agrotrak z Krakowa, mają nawet dokumentację wielu butli dzięki czemu odpada opłata za jej sprowadzenie. Po zakupie Multipli rejestruje się ją na czerwone blachy na dojazd na badanie - ważne miesiąc i można legalnie jechać na gazie zwiedzać Kraków Mnie taka wycieczka na dniach czeka także na bieżąco sprawdzałem jak najłatwiej legalnie zarejestrować.
Chyba, że ktoś woli na lawecie, ale jest to zdecydowanie droższe, nawet jak się ma własna lawetę.
Do 2001 Multipla odpala z gazu, 2001 i wyżej z obrotomierzem (sterownik gazowy Metatron) odpala z benzyny i po kilku sekundach przechodzi na gaz.
Znacznie gorzej, szczególnie przy odsprzedaży jeśli zarejestrujesz auto bez wpisanego w dowód gazu.
Protokoły TDT załatwić można zawsze a wpis CNG do dowodu tylko przy pierwszej rejestracji auta w kraju, później już nie.
Odpowiadając na pytanie z punktu 2 - nie ma takiej możliwości.
Aktualnie legalizację butli prowadzi tylko Agrotrak z Krakowa, mają nawet dokumentację wielu butli dzięki czemu odpada opłata za jej sprowadzenie. Po zakupie Multipli rejestruje się ją na czerwone blachy na dojazd na badanie - ważne miesiąc i można legalnie jechać na gazie zwiedzać Kraków Mnie taka wycieczka na dniach czeka także na bieżąco sprawdzałem jak najłatwiej legalnie zarejestrować.
Chyba, że ktoś woli na lawecie, ale jest to zdecydowanie droższe, nawet jak się ma własna lawetę.
Do 2001 Multipla odpala z gazu, 2001 i wyżej z obrotomierzem (sterownik gazowy Metatron) odpala z benzyny i po kilku sekundach przechodzi na gaz.
Ostatnio zmieniony wt maja 15, 2012 23:39 przez pawel1812, łącznie zmieniany 4 razy.