Multipla Bipower - od jakiego rocznika montowano butle zR110

Modele pojazdów do 3,5 t marki Fiat zasilane CNG.
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

shenn, pawel1812, obaj jesteście z Trójmiasta, obaj macie auta bez R110, a shenn dostał dozór w Gdańsku, a pawel1812 nie.
Przypuszczam, że każdy z Was trafił na innego inspektora w TDT w Gdańsku. Dogadajcie się na PW który inspektor robił dozól shennowi i niech pawel1812 uderza bezpośrednio do tego inspektora.
Problem rozwiązany :grin:
shenn
Posty: 42
Rejestracja: wt gru 04, 2007 11:46
CNG car: Opel Zafira 1,6 CNG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: shenn »

Ja mam R110, piszę tylko, że można to legalnie załatwić za 200 zł bezpośrednio w TDT (warunek, musi być R110 i inspektor ma mieć dostęp do oznaczeń nabitych na zbiorniku/butli)
Opel Zafira 1,6 CNG
robert_m
Posty: 54
Rejestracja: śr sie 20, 2008 22:07
CNG car: Multipla Bipower
Lokalizacja: Świdnica (Wiry)

Post autor: robert_m »

Dla jasnej sytuacji, moje butle nie mają R110 i kończą w tym roku 10 lat. Mam przedłużoną ważność na kolejne trzy.
Fiat Multipla 1,6 benz.+CNG bipower 2002
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: pawel1812 »

A ja nie dostałem dozorów w Gdańsku bo nie próbowałem. Mam aktualne dozory zrobione przez poprzedniego właściciela wydane przez TDT w Poznaniu ważne do 2013 roku. Auto kupiłem zarejestrowane w kraju z już wpisem CNG w dowodzie.

Edytowano:
Dla potomnych dopiszę, że najłatwiej zarejestrować auto sprowadzone bez wożenia lawetą do legalizacji butli itp. rejestrując w Polsce na czerwone blachy i pozwolenie czasowe. Do takiej rejestracji badanie techniczne ani dozory na butle nie są konieczne. Wówczas mamy miesiąc z możliwością przedłużenia do półtora na załatwienie dozorów oraz badania technicznego. Jest to wystarczający czas, aby dojechać do warsztatu legalizującego butle nawet na drugim końcu kraju.

Na dzień dzisiejszy kupując auto na CNG sprowadzone od handlarza w Polsce podpisałbym umowę, zapłacił, zabrał dokumenty i przyjechał ponownie odebrać auto mając w ręku czerwone blachy, pozwolenie czasowe i ubezpieczenie. W ten sposób nie ryzykujemy jazdy na nieważnych blachach itp.

Po to jest instytucja rejestracji czasowej aby w legalny sposób (bez lawety) rozwiązać problemy związane z przeprowadzeniem pojazdu nie dopuszczonego do ruchu na badanie. Tak zaleca zrobić Policja lub Wydział Komunikacji na przykład po zabraniu dowodu rejestracyjnego za brak ważnych badań okresowych.
Spotkałem się niedawno z przypadkiem transportu Multipli na lawecie z Warszawy do Krakowa stąd postanowiłem napisać.

Nawet wynajem lawety (200zł/doba) plus koszt oleju napędowego potrzebnego do takiej operacji jest znacznie wyższy niż koszt rejestracji czasowej plus paliwo CNG.
Ostatnio zmieniony pt paź 21, 2011 22:28 przez pawel1812, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Fiat”