Multipla Bipower - od jakiego rocznika montowano butle zR110
-
- Posty: 62
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 11:44
- CNG car: Opel Zafira A 1,6 CNG 2005
- Lokalizacja: Gdynia
Ja miałem TUV na dwa lata. Powiedzieli mi u nas (Urząd Miasta), że jeśli mam na dłużej niż rok to na SKP robię tylko odczyt danych, co do których UM ma wątpliwości, a samo niemiecki badanie jest honorowane - chociaż u nas termin ważności zostanie skrócony do roku.
Ostatnio zmieniony wt sty 18, 2011 09:17 przez ekobi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 113
- Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
- CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Dzwoniłem dziś do firmy Agrotrak z Krakowa i zgodzili się zalegalizować butle nawet jeśli się przeterminowały lub nie mają R110 w cenie 220zł/szt z montażem. Jednak jest to możliwe tylko gdy Fiat dostarczy tzw. paszporty z czym podobno nie ma problemu. Firma współpracuje z inspektorem i załatwia poświadczenie z TDT, czyli całkowity koszt legalizacji instalacji CNG to dojazd do Krakowa i 660zł, butle można też przesłać kurierem jeśli się przywiozło z zagranicy auto na lawecie bez tablic.
Taka legalizacja wystarcza na 3 lata, nie jest więc najgorzej. Potwierdza się zdanie moderatora, że na południu inspektorzy TDT nieco inaczej rozumieją przepisy.
Wynika z tego, że można bez obaw takie auto kupować i mieć wpis CNG w DR.
Taka legalizacja wystarcza na 3 lata, nie jest więc najgorzej. Potwierdza się zdanie moderatora, że na południu inspektorzy TDT nieco inaczej rozumieją przepisy.
Wynika z tego, że można bez obaw takie auto kupować i mieć wpis CNG w DR.
- supermajku
- Posty: 137
- Rejestracja: pt gru 24, 2010 22:54
- CNG car: swift 4x4 mk2 lpg
- Lokalizacja: Wrocław
ku przestrodze jazdy na żółtych i przeterminowanych tablicach. hehe koło domu zatrzymali debila:D:D
administrator: Przy wrzucani filmików z youtube można użyć kodu bbc [youtube]link z toutube[/youtube] i wyskoczy nam filmik od razu na forum
dziekuje nie umiałem a teraz juz wiem
Ostatnio zmieniony ndz sty 23, 2011 16:10 przez supermajku, łącznie zmieniany 3 razy.
Lepiej zredukować, niż później żałować.
-
- Posty: 113
- Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
- CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Już po zakupie - kupiłem zarejestrowaną w PL z aktualnymi dozorami z TDT. Natomiast znajomy za moją namową kupił sprowadzoną, ale znalazł sposób - poszedł na "zaprzyjaźnioną" SKP i dostał przegląd bez auta a więc i bez papierów z TDT. Myślę, że choć to sposób nielegalny, to jednak najprostszy sposób aby do końca zalegalizować instalację CNG. Wówczas można spokojnie po zdobyciu tablic PL jechać do zakładu gdzie zalegalizują butle bez R110.
Chyba jest to jedyny rozsądny sposób na rejestrację auta bez R110 gdy mieszkamy daleko od sprzyjającego CNG warsztatowi i oddziałowi TDT.
Chyba jest to jedyny rozsądny sposób na rejestrację auta bez R110 gdy mieszkamy daleko od sprzyjającego CNG warsztatowi i oddziałowi TDT.
- supermajku
- Posty: 137
- Rejestracja: pt gru 24, 2010 22:54
- CNG car: swift 4x4 mk2 lpg
- Lokalizacja: Wrocław
Moim zdaniem, a zajmuje się odszkodowaniami to nie mają prawa. po 1 ustawa. Mogą nie muszą dać ew. przyczynienie tak jak w przypadku nie zapiętych pasów. Wypłata z polisy oc nie jest zagrożona. co do ac to zawsze towarzystwa kombinują, odsyłam do ustaw regulaminów, umów, załączników, etc.
Lepiej zredukować, niż później żałować.
-
- Posty: 113
- Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
- CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Ikac - Piszesz o nie ujawnianiu CNG... Jak ukryć instalację CNG w Multipli? Sam o tym myślałem przez chwilę. Jednak dopiero jak kupiłem autko i zszedłem do kanału przekonałem się, że trzeba do kanału nie zejść aby butli nie zobaczyć - całe podwozie w butlach... Widać je bez kanału. Trzeba iść po OBT bez auta z samym dowodem aby dostać badania bez zauważenia CNG, a w takiej sytuacji lepiej CNG mieć w dowodzie niż go nie mieć - "zaprzyjaźniony" diagnosta i tak bez papierów z TDT podbije jak na "duże piwo" dostanie...
Chyba, że ktoś chce przed OBT co roku demontować butle, jednak przewody CNG mogą być skorodowane i nie do odkręcenia, a nie są one tanie - dostępne tylko w ASO...
Ukrywanie CNG w Multipli jest zupełnie bez sensu, niezależnie od sposobu przejścia przez OBT... Korzyści finansowych nie ma z tego żadnych, to co się zaoszczędzi na dozorach, wyda się na "duże piwo" dla diagnosty co roku, a potem jest duży problem przy sprzedaży auta - można miesiącami szukać nabywcę i oddać ostatecznie za grosze... Chętnie podyskutuje jeśli ktoś ma inne poglądy na ten temat.
Temat o legalizacji butli: http://www.multipla.fora.pl/co-gdzie-i- ... ,1543.html
Chyba, że ktoś chce przed OBT co roku demontować butle, jednak przewody CNG mogą być skorodowane i nie do odkręcenia, a nie są one tanie - dostępne tylko w ASO...
Ukrywanie CNG w Multipli jest zupełnie bez sensu, niezależnie od sposobu przejścia przez OBT... Korzyści finansowych nie ma z tego żadnych, to co się zaoszczędzi na dozorach, wyda się na "duże piwo" dla diagnosty co roku, a potem jest duży problem przy sprzedaży auta - można miesiącami szukać nabywcę i oddać ostatecznie za grosze... Chętnie podyskutuje jeśli ktoś ma inne poglądy na ten temat.
Temat o legalizacji butli: http://www.multipla.fora.pl/co-gdzie-i- ... ,1543.html
Ostatnio zmieniony pn lut 28, 2011 14:19 przez pawel1812, łącznie zmieniany 3 razy.
Nie namawiam do ukrywania instalacji, sam mam legalną. Ktoś na forum rozważał pomysł jeżdżenia bez legalizacji czego nie popieram bo sam jestem przykładem że można zalegalizować w Polsce instalację bez R110. A co do ubezpieczenia, jednym z warunków jego wypłaty, chodzi o AC, jest posiadanie ważnego przeglądu. Jeżeli po wypadku wyjdzie że w samochodzie była niezalegalizowana instalacja to ubezpieczyciel będzie kwestionował legalność przeglądu. W przypadku gdy to ktoś w nas wjedzie to jest spora szansa że policja zabierze dowód rejestracyjny i żeby go odzyskać i tak trzeba będzie legalizować. Organy naszego państwa są dosyć dobre w uprzykrzaniu nam życia. Jak sprowadziłem moją Multiplę z Niemiec miała ważny TUV i w każdym państwie w Europie na tej podstawie by mi zarejestrowali bez przeglądu. A u nas bujałem się ponad miesiąc z TDT.
pozdrawiam
pozdrawiam
Multipla 1.6 CNG 2003
-
- Posty: 113
- Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
- CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Wczoraj byłem na badaniu technicznym. Diagnosta ze stacji na którą od zawsze chodziłem odprawił mnie z kwitkiem - nie ma uprawnień do gazu CNG, może badać tylko pojazdy LPG. Odesłał mnie na stację okręgową. Tam przegląd przeszedł miło i przyjemnie, diagnoście spodobała się fabryczna instalacja CNG oraz to, jak silnik na niej pracuje - podobno pierwszy pojazd na CNG u tego diagnosty .
Oczywiście miałem na badaniu protokoły z TDT.
Oczywiście miałem na badaniu protokoły z TDT.
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
To jakaś kosmiczna bzdura. SKP mają, lub nie, uprawnienia do badania samochodów z instalacją gazową. Nie ma osobnych uprawnień na CNG lub LPG.pawel1812 pisze:Diagnosta ze stacji na którą od zawsze chodziłem odprawił mnie z kwitkiem - nie ma uprawnień do gazu CNG, może badać tylko pojazdy LPG. Odesłał mnie na stację okręgową.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: śr sie 20, 2008 22:07
- CNG car: Multipla Bipower
- Lokalizacja: Świdnica (Wiry)
Jestem po przedłużeniu ważności butli. koszt 120zł za sztukę w Agrotraku w Krakowie. Szybko i przyjemnie. Miałem już papiery legalizacyjne od polskiego TDT, ale mi "wyszły".
Mam spokój na trzy latka
Kwity odesłali mi kurierem za 20zł, bo inspektor z TDT jest u nich co ok. tydzień.
Mam spokój na trzy latka
Kwity odesłali mi kurierem za 20zł, bo inspektor z TDT jest u nich co ok. tydzień.
Fiat Multipla 1,6 benz.+CNG bipower 2002