Multipla Bipower - od jakiego rocznika montowano butle zR110

Modele pojazdów do 3,5 t marki Fiat zasilane CNG.
ekobi
Posty: 62
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 11:44
CNG car: Opel Zafira A 1,6 CNG 2005
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ekobi »

Ja miałem TUV na dwa lata. Powiedzieli mi u nas (Urząd Miasta), że jeśli mam na dłużej niż rok to na SKP robię tylko odczyt danych, co do których UM ma wątpliwości, a samo niemiecki badanie jest honorowane - chociaż u nas termin ważności zostanie skrócony do roku.
Ostatnio zmieniony wt sty 18, 2011 09:17 przez ekobi, łącznie zmieniany 1 raz.
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: pawel1812 »

Dzwoniłem dziś do firmy Agrotrak z Krakowa i zgodzili się zalegalizować butle nawet jeśli się przeterminowały lub nie mają R110 w cenie 220zł/szt z montażem. Jednak jest to możliwe tylko gdy Fiat dostarczy tzw. paszporty z czym podobno nie ma problemu. Firma współpracuje z inspektorem i załatwia poświadczenie z TDT, czyli całkowity koszt legalizacji instalacji CNG to dojazd do Krakowa i 660zł, butle można też przesłać kurierem jeśli się przywiozło z zagranicy auto na lawecie bez tablic.
Taka legalizacja wystarcza na 3 lata, nie jest więc najgorzej. Potwierdza się zdanie moderatora, że na południu inspektorzy TDT nieco inaczej rozumieją przepisy.
Wynika z tego, że można bez obaw takie auto kupować i mieć wpis CNG w DR.
ikac
Posty: 32
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 20:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikac »

Ja pojechałem do Krakowa na niemieckich blachach pięciodniowych. Dawno już były przeterminowane ale miałem już polskie OC.
Multipla 1.6 CNG 2003
Awatar użytkownika
supermajku
Posty: 137
Rejestracja: pt gru 24, 2010 22:54
CNG car: swift 4x4 mk2 lpg
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: supermajku »



ku przestrodze jazdy na żółtych i przeterminowanych tablicach. hehe koło domu zatrzymali debila:D:D :lol:

administrator: Przy wrzucani filmików z youtube można użyć kodu bbc [youtube]link z toutube[/youtube] i wyskoczy nam filmik od razu na forum :)

dziekuje nie umiałem a teraz juz wiem
Ostatnio zmieniony ndz sty 23, 2011 16:10 przez supermajku, łącznie zmieniany 3 razy.
Lepiej zredukować, niż później żałować.
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: pawel1812 »

Już po zakupie - kupiłem zarejestrowaną w PL z aktualnymi dozorami z TDT. Natomiast znajomy za moją namową kupił sprowadzoną, ale znalazł sposób - poszedł na "zaprzyjaźnioną" SKP i dostał przegląd bez auta a więc i bez papierów z TDT. Myślę, że choć to sposób nielegalny, to jednak najprostszy sposób aby do końca zalegalizować instalację CNG. Wówczas można spokojnie po zdobyciu tablic PL jechać do zakładu gdzie zalegalizują butle bez R110.
Chyba jest to jedyny rozsądny sposób na rejestrację auta bez R110 gdy mieszkamy daleko od sprzyjającego CNG warsztatowi i oddziałowi TDT.
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

Najważniejsze jest, aby temu znajomemu SKP wpisało w dokumenty paliwo CNG, i potem WK w dowód rejestracyjny również wpisało CNG. Tego musi bezwzględnie dopilnować, bo o konsekwencjach pisał już bartek.
Potem spokojnie może już załatwiać dozory jeżdżącym samochodem.
ikac
Posty: 32
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 20:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikac »

Jak się ma "nie ujawnioną" instalację CNG w samochodzie to w razie wypadku ubezpieczyciel na 100% odmówi wypłaty ubezpieczenia.
Multipla 1.6 CNG 2003
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: pawel1812 »

Odmówi wypłaty z tytułu OC gdy ktoś nas stuknie? Czy z tytułu AC tylko?
Awatar użytkownika
supermajku
Posty: 137
Rejestracja: pt gru 24, 2010 22:54
CNG car: swift 4x4 mk2 lpg
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: supermajku »

Moim zdaniem, a zajmuje się odszkodowaniami to nie mają prawa. po 1 ustawa. Mogą nie muszą dać ew. przyczynienie tak jak w przypadku nie zapiętych pasów. Wypłata z polisy oc nie jest zagrożona. co do ac to zawsze towarzystwa kombinują, odsyłam do ustaw regulaminów, umów, załączników, etc.
Lepiej zredukować, niż później żałować.
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: pawel1812 »

Ikac - Piszesz o nie ujawnianiu CNG... Jak ukryć instalację CNG w Multipli? Sam o tym myślałem przez chwilę. Jednak dopiero jak kupiłem autko i zszedłem do kanału przekonałem się, że trzeba do kanału nie zejść aby butli nie zobaczyć - całe podwozie w butlach... Widać je bez kanału. Trzeba iść po OBT bez auta z samym dowodem aby dostać badania bez zauważenia CNG, a w takiej sytuacji lepiej CNG mieć w dowodzie niż go nie mieć - "zaprzyjaźniony" diagnosta i tak bez papierów z TDT podbije jak na "duże piwo" dostanie...
Chyba, że ktoś chce przed OBT co roku demontować butle, jednak przewody CNG mogą być skorodowane i nie do odkręcenia, a nie są one tanie - dostępne tylko w ASO...

Ukrywanie CNG w Multipli jest zupełnie bez sensu, niezależnie od sposobu przejścia przez OBT... Korzyści finansowych nie ma z tego żadnych, to co się zaoszczędzi na dozorach, wyda się na "duże piwo" dla diagnosty co roku, a potem jest duży problem przy sprzedaży auta - można miesiącami szukać nabywcę i oddać ostatecznie za grosze... Chętnie podyskutuje jeśli ktoś ma inne poglądy na ten temat.

Temat o legalizacji butli: http://www.multipla.fora.pl/co-gdzie-i- ... ,1543.html
Ostatnio zmieniony pn lut 28, 2011 14:19 przez pawel1812, łącznie zmieniany 3 razy.
ikac
Posty: 32
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 20:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikac »

Nie namawiam do ukrywania instalacji, sam mam legalną. Ktoś na forum rozważał pomysł jeżdżenia bez legalizacji czego nie popieram bo sam jestem przykładem że można zalegalizować w Polsce instalację bez R110. A co do ubezpieczenia, jednym z warunków jego wypłaty, chodzi o AC, jest posiadanie ważnego przeglądu. Jeżeli po wypadku wyjdzie że w samochodzie była niezalegalizowana instalacja to ubezpieczyciel będzie kwestionował legalność przeglądu. W przypadku gdy to ktoś w nas wjedzie to jest spora szansa że policja zabierze dowód rejestracyjny i żeby go odzyskać i tak trzeba będzie legalizować. Organy naszego państwa są dosyć dobre w uprzykrzaniu nam życia. Jak sprowadziłem moją Multiplę z Niemiec miała ważny TUV i w każdym państwie w Europie na tej podstawie by mi zarejestrowali bez przeglądu. A u nas bujałem się ponad miesiąc z TDT.

pozdrawiam
Multipla 1.6 CNG 2003
pawel1812
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: pawel1812 »

Wczoraj byłem na badaniu technicznym. Diagnosta ze stacji na którą od zawsze chodziłem odprawił mnie z kwitkiem - nie ma uprawnień do gazu CNG, może badać tylko pojazdy LPG. Odesłał mnie na stację okręgową. Tam przegląd przeszedł miło i przyjemnie, diagnoście spodobała się fabryczna instalacja CNG oraz to, jak silnik na niej pracuje - podobno pierwszy pojazd na CNG u tego diagnosty :).
Oczywiście miałem na badaniu protokoły z TDT.
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

pawel1812 pisze:Diagnosta ze stacji na którą od zawsze chodziłem odprawił mnie z kwitkiem - nie ma uprawnień do gazu CNG, może badać tylko pojazdy LPG. Odesłał mnie na stację okręgową.
To jakaś kosmiczna bzdura. SKP mają, lub nie, uprawnienia do badania samochodów z instalacją gazową. Nie ma osobnych uprawnień na CNG lub LPG.
robert_m
Posty: 54
Rejestracja: śr sie 20, 2008 22:07
CNG car: Multipla Bipower
Lokalizacja: Świdnica (Wiry)

Post autor: robert_m »

Jestem po przedłużeniu ważności butli. koszt 120zł za sztukę w Agrotraku w Krakowie. Szybko i przyjemnie. Miałem już papiery legalizacyjne od polskiego TDT, ale mi "wyszły".
Mam spokój na trzy latka :)
Kwity odesłali mi kurierem za 20zł, bo inspektor z TDT jest u nich co ok. tydzień.
Fiat Multipla 1,6 benz.+CNG bipower 2002
shenn
Posty: 42
Rejestracja: wt gru 04, 2007 11:46
CNG car: Opel Zafira 1,6 CNG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: shenn »

Ja za to zapłaciłem 200 zł za 4 szt. czyli 50 zł / szt. Robiłem to bezpośrednio w TDT
Opel Zafira 1,6 CNG
ODPOWIEDZ

Wróć do „Fiat”